فعالیت ۸ مرکز تحقیقات ملی و بین‌المللی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت هشت مرکز تحقیقات ملی و بین‌المللی در این استان خبر داد.

فعالیت ۸ مرکز تحقیقات ملی و بین‌المللی در گیلان

به گزارش ۸دی، علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به فعالیت مراکز تحقیقاتی در استان، اظهار کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی و تحقیقات برنج و چای کشور در گیلان فعالیت دارد.

وی از فعالیت هشت مرکز تحقیقات ملی و بین‌المللی در گیلان خبر داد و گفت: مراکز چای، ابریشم، برنج، تاسماهیان دریای خزر، بیوتکنولوژی و… از جمله مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی در گیلان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه مراکز بزرگ آموزشی در اختیار گیلان است، گفت: حدود ۴۰۰ مهندس جدید مستقر در دهستان‌های استان داریم که این ظرفیت‌ها ما را به طرف کشاورزی علمی هدایت می‌کند.

وی مدیریت واحد کشاورزی گیلان را هدف اصلی خواند و تصریح کرد: به دلیل ویژگی‌های آب، سطح حاصلخیزی و دمای مناسب در کشاورزی استان منحصر به‌فرد است.

شعبان‌نژاد ادامه داد: گلخانه‌های گیلان کمتر از ۱۵ روز از انرژی استفاده می‌کنند و در انرژی خدادادی مدیریت می‌شود.

وی وجود منطقه آزاد انزلی و بنادر اقتصادی را از ویژگی‌های گیلان برشمرد و ادامه داد: قطاری که در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود جزو فرصت‌های گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان رسیدن به کشاورزی مطلوب را هدف مهم خواند و گفت: یکی از اهداف اصلی هماهنگی لازم در زمینه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی فعالیت‌های مربوط به بخش آب و کشاورزی در گیلان است.

وی یادآور شد: در گیلان با وجود پرآب بودن استان، در مضیقه آبی قرار داریم و باید مدیریت آب و اولویت کشت خود را مشخص کنیم و به دنبال حمایت از برنج‌کاران هستیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه