وظیفه نماینده مجلس دخالت در کار دستگاه های اجرایی نیست/تایید صلاحیت فتنه گران خلاف حق الناس است

امام جمعه لاهیجان خواستار دقت نظر بالای شورای نگهبان در وظایف خود شد و گفت: وضعیت فتنه گران باید مشخص شود و اگر فتنه گران تایید شوند خلاف حق الناس است.

وظیفه نماینده مجلس دخالت در کار دستگاه های اجرایی نیست/تایید صلاحیت فتنه گران خلاف حق الناس است

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، احمد عبدالله زاده با یادآوری اینکه بعضی از افراد از بیانات مقام معظم رهبری که گفته اند رای مردم و انتخابات حق الناس است برداشت سوء کرده و گفتند که صندوق های انتخاباتی باید شفاف باشد اظهار داشت: رعایت حقوق مردم، بارز شدن صلاحیت و سلامت افراد و رعایت قوانین انتخاباتی، حق الناس است.

امام جمعه لاهیجان خواستار دقت نظر بالای شورای نگهبان در وظایف خود شد و گفت: وضعیت فتنه گران باید مشخص شود و اگر فتنه گران تایید شوند خلاف حق الناس است.

خطیب جمعه لاهیجان با تاکید براینکه در بررسی صلاحیت ها باید دقت لازم صورت گیرد اضافه کرد: کاندیداها باید بسیار هوشمندانه عمل کنند و هدف آنها همانند بیانات رهبری شرکت حداکثری مردم در انتخابات و پیشرفت کشور اسلامی باشد.

وی خدمات رسانی همانند گاز رسانی، برق رسانی و راه سازی را از وظایف دولت دانست و گفت: بعضی از کاندیداها این اقدامات را به نام خود تمام میکنند و وظیفه نمایندگان تصویب قوانین اسلامی در مجلس و نظارت برآنها است.

عبدالله زاده با بیان اینکه برخی از نمایندگان این قبیل کارهای دولت را به نام خود مصادره میکنند و در این بین فرمانداران مظلوم واقع می شوند افزود: البته برخی از فرمانداران نیز سکوت اختیارکرده اند که باید این سکوت را بشکنند.

این مسئول با تاکید براینکه نمایندگان باید بر عهد های خود پایبند باشند افزود: مردم باید در شنیدن وعده های کاندیدا دقت نظر بیشتری داشته باشند و بررسی کنند که آیا وعده های داده شده در حدود اختیارات نماینده هست یا خیر.

امام جمعه لاهیجان با تصریح براینکه در رای دادن باید تفکر و دقت کرد و رای های ملت آینده میهن را می سازد، یادآورشد: نمایندگان مجلس باید به وعده های خود عمل کنند و مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین نکنند.

وی افزود: مردم هم امروز دستشان باز است ومی توانند فکرکنند که به چه کسی رای دهند.

**گاهی یک حرف مسیر زندگی انسان را به کلی تغییر می دهد

حجت اسلام احمد عبدالله زاده در خطبه های نماز جمعه لاهیجان با بیان اینکه حفاظت از زبان و گفتار سفارش پیامبراسلام(ص) می باشد، اظهار کرد: دوری از حفاظت زبان می تواند انسان را دچار عذاب کند، زیرا گاهی بیان یک حرف مسیر زندگی انسان را تغییر می دهد.

وی با اشاره به شهادت شیخ نمر توسط حکومت آل سعود درعربستان با بیان اینکه نهضت شیخ نمر؛ برگرفته از نهضت استوار امام خمینی(ره) بود گفت: شیخ نمر طاقت تحمل شرایط استبدادی عربستان و رژیم سعودی را نداشت.

امام جمعه لاهیجان با یادآوری اینکه با شهادت شیخ نمر، نهضت آن همانند نهضت امام حسین (ع) پایدار می ماند با اشاره به برخورد قاطعانه نیروی دریایی سپاه با سربازان متجاوز آمریکایی گفت: روزی آمریکا با زورگویی سرمایه های ما را در غفلت شاه خائن از کشور خارج می کرد ولی اکنون پس از انقلاب اسلامی، هیچ جنبنده ای اجازه چپ نگاه کردن به خاک این کشور را ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه