افزایش درآمدزایی کشور از طریق IT ‌جایگزین نفت شود

معاون امور دولت و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش درآمدزایی کشور از طریق IT می‌تواند جایگزین نفت شود.

افزایش درآمدزایی کشور از طریق IT ‌جایگزین نفت شود

به گزارش ۸دی، مرتضی براری در نشستی با مدیرعامل و کارکنان شرکت مخابرات گیلان به موضوع افزایش درآمد این شرکت پرداخت.

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال در حال رشد است، افزود: افزایش درآمدزایی کشور از طریق IT می‌تواند جایگزین نفت شود.

معاون امور دولت و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با وجود اپراتور نسل ۳ و ۴ در گیلان، هنوز سه‌چهارم اقتصاد را جذب نکردیم، تصریح کرد: معادل مصرف باید تولید خدمت کنیم.

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای توازن بین مصرف و تولید دانست و گفت: تولید خدمت یعنی اینکه کسب و کار جدید ایجاد کنیم و افزایش بهره‌وری و رفاه و رونق اقتصادی باشد.

براری با اشاره به اینکه معادل صد درصد جمعیت گیلان سیم‌کارت وجود دارد، افزود: امروز باید جنبش تولیدمحتوا در گیلان شکل گیرد و نهضت خدمت و سرویس در این استان باشد.

وی ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: پنج اصل عدالت‌بنیان، اقتصاد مردمی، درون‌زا، برونگرا و دانش‌بنیان از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات است.

معاون امور دولت و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را در کسب درآمد مهم دانست و تصریح کرد: دولت استخدام نیرو ندارد بنابراین باید برای نیروی انسانی از جمله در گیلان که ۱۹.۲ درصد دانشجویان آن در رشته آی‌سی‌تی تحصیل می‌کنند شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.

وی زیرساخت‌های مخابراتی گیلان را جزو رتبه‌های برتر کشور خواند و خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در گیلان ۴۲ درصد و نسبت به نفوذ ۳۸ درصدی تلفن ثابت در کشور بالاتر است.

براری ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان را ۹۲.۶ درصد و در کشور ۹۲ درصد عنوان کرد و یادآور شد: زیرساخت پهنای باند گیلان ۱۸ گیگ بوده و تا ۵۲ گیگ زیرساخت فراهم شده‌است.

وی با اشاره به اینکه باید از زیرساخت‌های مذکور به خوبی استفاده شود، خاطرنشان کرد: از این زیرساخت‌ها خلق ثروت نمی‌کنیم.

این مقام مسئول استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری و … را موجب جذب گردشگران زیاد در گیلان دانست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه