سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی فناوری اطلاعات در کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش دولتی و شش هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها در سال ۹۴ در کشور خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی فناوری اطلاعات در کشور

به گزارش ۸دی، مرتضی براری با اشاره به واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی در سال ۸۶ اظهار کرد: از سال ۸۸ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حاکمیتی برای توسعه زیرساخت‌ها به شدت کاهش پیدا کرد.

وی به سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در سال ۸۷ در کشور اشاره کرد و افزود: سال ۹۱ سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های مذکور به ۱۴۳ میلیارد تومان معادل یک‌پانزدهم توسط بخش دولت رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این بخش را پیشگام در توسعه خواند و بیان کرد: تمام کشورهای پیشرفته برنامه توسعه خود را بر مبنای فناوری اطلاعات گذاشتند.

براری با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سومین دستگاه کمک‌کننده به منابع بودجه عمومی کشور است، تصریح کرد: درآمد بخش فناوری اطلاعات طبق مصوبه هیئت دولت برای توسعه این بخش استفاده می‌شود.

وی از سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش دولتی در بخش فناوری اطلاعات در سال‌های ۹۲ و ۹۳ خبر داد و گفت: سال‌های مذکور پنج هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بخش توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری دو تا سه برابری بخش خصوصی در مقابل سرمایه‌گذاری بخش دولتی را از روش‌های این وزارتخانه دانست و اظهار کرد: امسال دو هزار میلیارد تومان توسط بخش دولتی و شش هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها در برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

براری با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون گوشی تلفن همراه اکنون به اینترنت وصل است، خاطرنشان کرد: ابتدای فعالیت دولت تعداد ۲۵۰ هزار گوشی به اینترنت وصل بود.

وی به اتصال ۴۰۰ هزار نفر از مردم گیلان به اینترنت از طریق گوشی تلفن همراه اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های بسیاری برای رسیدن به شاخص‌ها فراهم شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پهنای باند آی.پی کشور پنج برابر شده است، تصریح کرد: پهنای باند کشور به ۲ هزار و ۴۰ گیگابایت رسیده است.

براری از ۳.۵ برابر شدن پهنای باند بین‌المللی کشور خبر داد و افزود: تلاش کردیم نسبت ترافیک داخل به خارج از کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نسبت ترافیک داخل به خارج از کشور ۱۰ به ۹۰ بود، بیان کرد: اکنون نسبت ترافیک مذکور به ۴۰ به ۶۰ رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاخص آمادگی شبکه اینترنت کشور را ۹۱ اعلام کرد و گفت: رتبه ایران بین ۱۹۳ کشور دنیا ۱۰۲ است.

* نهضت تولید محتوا در برنامه ششم توسعه کشور

براری به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌ها در برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و یادآور شد: نهضت تولید محتوا و سرویس فناوری اطلاعات در کشور شکل گرفته است.

وی از رشد پنج برابری تولید محتوا در فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و اظهار کرد: تا پایان برنامه مذکور تمام خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ارتقای ظرفیت پهنای باند زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه کشور، خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت مبادلات پستی در برنامه مذکور لحاظ شده است.

براری توسعه پست‌بانک در روستاها را از اولویت‌های کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه کشور عنوان کرد و افزود: ارائه خرده‌بانکداری و دفاتر آی.سی.تی در تمام مناطق روستایی از جمله برنامه‌ها است.

وی تامین امنیت و حراست از حقوق فردی و جمعی در شبکه‌های اجتماعی را از اولویت‌های برنامه ششم توسعه کشور برشمرد و بیان کرد: افزایش ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمام کشور و همچنین ارائه خدمات دولتی در روستاها از دیگر اقدام‌ها در برنامه ششم توسعه کشور است.

* فناوری اطلاعات بر مبنای اقتصاد مقاومتی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پنج اصل عدالت‌بنیان، اقتصاد مردمی، درون‌زا، برونگرا و دانش‌بنیان را از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات دانست و تصریح کرد: سهم فناوری اطلاعات یک‌سوم اقتصاد کشور است.

براری بر تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات گیلان تاکید کرد و گفت: توسعه حوزه آی.سی.تی نیازمند سه بخش زیرساخت فناوری اطلاعات، نیروی انسانی و انگیزه و علاقه مردم است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار سیم کارت در گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: گیلان برای پایدار زیرساخت فناوری اطلاعات به استان‌های اردبیل، مازندران و قزوین متصل است و یک مسیر پشتیبان نیز برای استان ایجاد شده است.

معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات پوشش تلفن همراه در کشور را ۸۳ درصد عنوان کرد و یادآور شد: پوشش تلفن همراه در گیلان ۹۱ درصد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه