مقصر اصلی اتفاقات روز رشت، شخص شهردار است / ثابت قدم از کارناوال در جلسه هیات رئیسه دفاع کرد!

شوقی عضو شورای شهر رشت گفت: ثابت قدم حتی در جلسه قبلی شورا که لغو شد، در جمع هیات رئیسه گفت که اتفاقات روز رشت جزیی از فرهنگ بومی مردم گیلان و رشت بوده! و به شدت از این قضیه حمایت می کنم!

مقصر اصلی اتفاقات روز رشت، شخص شهردار است / ثابت قدم از کارناوال در جلسه هیات رئیسه دفاع کرد!

به گزارش ۸دی، امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از احضار مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت جهت ادای پاره ای از توضیحات داشت. در همین راستا مهندس فرهاد شوقی، عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار خزر در واکنش به این موضوع گفت: ” عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به خصوص آقای قانع و آن چند نفری که به وی کمک می کنند، عملکرد خوبی بوده است”

وی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را فردی مذهبی خواند و افزود: ” افراد فعال در این سازمان همواره سعی کردند تا تاثیر مثبتی بر جو فرهنگی رشت از طریق فعالیت های قرآنی و مذهبی داشته باشند اما متاسفانه در چند ماه اخیر اتفاقاتی در مجموعه شهرداری در حوزه فرهنگی به وقوع پیوست که نتیجه آن رقم خوردن آن چه بود که در روز رشت شاهد آن بودیم”

فرزند شهید شوقی در تصریح این اتفاقات افزود: ” کارگروهی در شهرداری به موازات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به راه افتاد که عملا نظارت بر آن را برای اعضای شورا سخت نمود. این موازی کاری سبب شد تا بسیاری از امور رسماً از مجرای سازمان فرهنگی ورزشی عبور نکرده و کنترل از دست متولیان اصلی بحث فرهنگی در شهرداری رشت خارج شود”

عضو شورای اسلامی شهر رشت، افزود: ” امسال از آن جایی که عضو کمیسیون فرهنگی نیستم، در جریان ریز امور نبودم اما همان روزهای اول تذکراتی را به شهردار دادم و قرار شد اعضای شورا گروهی را مشخص کنند تا مقصر اصلی اتفاقات مشخص شود”

وی در پاسخ به اینکه بالاخره چه کسی مقصر اصلی اتفاقات روز رشت بود، افزود: “مقصر اصلی شخص شهردار رشت است. ثابت قدم حتی در جلسه قبلی شورا که لغو شد، در جمع هیات رئیسه گفت که اتفاقات روز رشت جزیی از فرهنگ بومی مردم گیلان و رشت بوده! و به شدت از این قضیه حمایت می کنم! حالا آیا می شود جاخالی داد و تقصیر را به گردن مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری انداخت؟!”

شوقی ادامه داد: “متاسفانه در هفته آخر هم آقای قانع به علت بیماری فرزند خود حاضر نبود و شهردار بدون هماهنگی با وی، معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را عوض کرد!” 

عضو شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به این سوال که شورا برای پیشگیری و جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه در آینده چه تصمیمی دارد، گفت:” فرآیند قانونی اعضای شورا تذکر به شهردار و ارائه پاسخ از سوی وی است که اگر این پاسخ قانع کننده نباشد، بحث استیضاح مطرح خواهد شد”

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت، ادامه داد: “بنده هفته قبل هم نطقی داشتم و به برخی تخلفات در مجموعه شهرداری اشاره کردم که متاسفانه یکی از مدیران شهرداری شهرداری مطالب سراسر کذبی را در خصوص بنده مطرح کرد و هنوز هم شهردار پاسخی به آن نداده است”

وی ادامه داد: “شهردار رشت در عملکرد خود نقاط مثبت و منفی داشته است. به عنوان مثال انتصابات فراوان در مجموعه شهرداری از جمله مواردی بوده که انتقادات فراوانی را در پی داشته است. بنده در چندین نطق خود در جلسات غیرعلنی انتقادات خود را مطرح کردم چرا که نمی خواستم جو شهرداری را ملتهب کنم اما وقتی می بینیم در خصوص این مباحث تدبیری اتخاذ نمی گردد، مجبور به طرح آن در صحن علنی شورا می شویم. امروز بسیاری از افرادی که به آقای ثابت قدم رای دادند، از ایشان گله مندند”

شوقی با اشاره به اظهارات امروز محمدحسن کارگرنیا، دیگر عضو شورای شهر رشت در خصوص حمایت های برخی دست های پنهان از شهردار رشت، افزود: ” اظهارات آقای کارگرنیا درست بوده و آن را تایید می کنم. ما هیچگاه اجازه نمی دهیم از بیت المال شهرداری به نفع نماینده ای خاص استفاده شود و در برابر این موضوع ایستادگی خواهیم کرد. شاهد این مدعا هم استفاده ۲ سال پیش برخی افراد از اموال شهرداری بود که مانع از آن شدیم و با مدیر خاطی برخورد کردیم. البته اینکه کارمندی از مجموعه شهرداری بخواهد در غیر ساعت اداری و از ظرفیت های شخصی خود برای کاندیدای خاصی فعالیت کند، منعی ندارد اما استفاده از اموال شهرداری هرگز مورد تایید اعضای شورای شهر نیست و نخواهد بود”

وی در پایان با بیان اینکه در اتفاقات رخ داده، مشخصا شخص شهردار رشت را مقصر می دانم، گفت: ” آقای شهردار باید هر چه سریعتر از امت حزب الله، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم عذرخواهی نماید”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
همشهری
باید دادستانی برخورد شدید کنه این شعر رو هم الان گفتم در این رابطه هنوز حال و هوای تشییع جنازه شهدای مدافع حرم داشت شهر ما غافل شدیم از غارت فرهنگی شهرداری شهر همسنگرا اینجا هوای آندولس گرفته است با این بهانه که شادی کنیم طرح نفوذ اجرا شده در شهرما تا کی به جای ترویج فرهنگ عشق با جلمه و کلمه بازی کنیم ما شادی و جشن واقعی را نفهمید آن که با پول ملت خرج میکند با تصمیم رو هوا
رشتی
آیا افتضا با عذرخواهی حل خواهد شد؟ یرخورد با متخلفان و گماردن آنان در کنار کارگران و رفتگران رحمتکش(که زحمت آنان را هم خراب میکنند) باعث می‌شود از خودخواهی و تکبر دست بردارند و مدتی زیردست این زحمتکشان مزه دستور گرفتن را بچشند و بفهمند(که نخواهند فهمید) مدرک و تحصیلات امور شهر را سامان نمیدهد بلکه اخلاق و رفتار حسنه و احترام به اعتقادات مردم راهگشای کارهاست
Davoud
مادر بزرگ من خدا بیامرز آدم مذهبی بود. هر وقت دلش واسه امام رضا تنگ میشد میگفتم مادربزرگ حالا حتما لازم نیست بری مشهد از همینجا یه سلام بده. اما من واسه تفریح میرفتم شمال اون به من نمیگفت حتما لازم نیست بری شمال همینجا تفریح کن. وقتی سفره میگرفت وقتی محرم میشد به هیءت محل برنج و روغن میداد بهش میگفتم اینا همه سیرن پولشو ببر بده به چهارتا آدم محتاج اما وقتی من با دوستام مهمونی میگرفتم اون فقط میگفت مادر مراقب خودت باش. سالها گذشت تا من فهمیدم آدمها احتیاج دارن سفر برن. احتیاج دارن از زندگی لذت ببرن و لذت بردن برای آدمها متفاوت معنی میشه... یکی از هیءت امام حسین لذت میبره یکی از مهمونی رفتن. یکی تو سفر مکه اقناع میشه یکی تو سفر تایلند. اینا همشون برای من آدمهای محترمی هستن. سالها گذشت تا من فهمیدم نباید به دلخوشی های آدمها گیر بدم. چون آدمها با همین دلخوشی ها سختی های زندگی رو تحمل میکنن. به دلخوشی دیگران احترام بگذاریم!
مجرد در پاسخ به Davoud
با فرمایشات شما آقا داود موافقم اما هر جامعه‌ای دارای قواعد و قوانین خاص خودش است چیزی که در ایران اسلامی هنجار است بغل گوشمان کشور همسایه ترکیه، ناهنجاریه. و بالعکس چیزی آنجا هنجار است اینجا ناهنجار. شاید دلخوشی چندتا جوان پریدن توی حوض میدان شهرداری و آبتنی مثل کنار رودخانه یا دریا باشه(البته دیگه از حوض خبری نیست) آیا به این کار که خلاف عرف و اخلاق و توهین به مردم است، باید احترام گذاشت؟ داشتن اسلحه تو امریکا و کشتن آدما هنجار است حالا تو ایران یکی برای دل خوشی خودش اسلحه برداره و مردم روبکشه باید بهش احترام گذاشت؟ بازم میگم با فرمایش شما موافقم اما نباید خارج از حدود الهی و قانون باشه و چراغ قرمز رو رد کرد.
جهان
این رسم ایین سنتی ما است در صورتی که ما برگردیم به اصل خویش که این اب و هوا این ایین و خو را شکل داده است دروازه های زیادی برای ما باز میشود رسم ایین عربی به درد بیابانهای عرب و عربهای دختر زنده کش می خورد اینفدر حقیرانه به قدمت ایران و گیلان و ایین های پر از شور و نشاطی که زاده همین طبیعت است نگاه نکنیم ایین خشک بر ای فضای خشم مانند قم نه این طبیعت زیبا با این ایین خشک چون به زور نمی توان انرا اجرا کرد و خواه و نا خواه دوباره به اصل خود باز میگردد مانند این می ماند که انار ترش گیلان را در عربستان و قم بکاریم مطئنا خاصیت خود را از دست می دهد و یا خرمای عربستان را در گیلان بکاریم که کاملا بی خاصیت می شود این فدر خود را اشرف ندانیم و فکر نکنیم که از برهان نظم خداوند برتریم چون خداوند خالق برهان نطم و ما مخلوق برهان نظم هستیم وسعی کنیم سلسله مراتب را برای رسیدن به خدا رعایت فرماییم و با گفتن ورد و جادو نخواهیم این مسی را دور بزنیم ما زاده طبیعت و برهان نظم خداییم و نظم یعنی طبیعت و به ان احترام بگذاریم واین شکل رقص و موسیقی زاده این طبیعت است چرا خدا وبرهان نظمش را با تفکرات حقیرانه امان زیر سئوال میبریم کمی معشوقه شوید که مردم عاشق شما شوند مانند پیامبر و امامان که مطمئنا راحشان از راه شما جدا بود چون مردم عاشق انها بودند و شما منفور هستید و به امید برشگت و در ک برهان نظم و سلسله مراتب خدا پرستی
صادق در پاسخ به جهان
سلام واقعا خنده داره! قر و تئاتر مبتذل غربی رو میگی رسمو آیین کجایه این تئاتر رسم وآیین بود؟؟؟ یکم وجدان داشته باش مرد در مورد جمله آخر هم اینکه ائمه پیامبران همیشه مظلوم بودن و هیچ وقت طرفدار زیادی نداشتن چون همیشه حرفشون حق بود نتیجه گیری آخرت واقعا مزخرفه
در حاشیه