سامانه بارشی از عصر پنجشنبه وارد گیلان می‌شود

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از عصر روز پنجشنبه ۲۴ دی ماه به‌تدریج با شمالی شدن جریانات و ورود سامانه بارشی، شرایط برای کاهش دما و بارندگی و بارش برف در ارتفاعات فراهم می‌شود.

سامانه بارشی از عصر پنجشنبه وارد گیلان می‌شود

به گزارش ۸دی، بهمن کمانگر اظهار داشت: نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از استقرار و تقویت الگویی جریانات جنوبی در منطقه است که پیامد آن وزش باد گرد در استان است.

وی از شدت گرفتن وزش باد گرم در برخی از نقاط استان هشدار داد و گفت: در روزهای آینده با افزایش دما در استان مواجه می‌شویم.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: از عصر روز پنجشنبه ۲۴ دی ماه به‌تدریج با شمالی شدن سوی جریانات و ورود سامانه بارشی،  شرایط برای کاهش دما و بارندگی و بارش برف در ارتفاعات فراهم می‌شود.

وی به گردشگران و مسافران هشدار داد در زمان وزش باد گرم از افروختن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند و خاطرنشان کرد: احتمال دارد سرعت وزش باد در برخی از نقاط به بیش از ۷۰کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

کمانگر افزود: به دستگاه‌های اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، منابع طبیعی، جنگل‌داری، جهاد کشاورزی و سازمان راهداری،کشتیرانی، مدیریت حمل و نقل، پلیس‌راه، آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های مربوطه، هشدارهای هواشناسی ارسال شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه