خط انتقال سرپوشیده آب شرب در گیلان موجب کاهش هدر رفت آب می‌شود

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: خط انتقال سرپوشیده آب شرب در گیلان می‌تواند باعث کاهش هدر رفت آب شود.

خط انتقال سرپوشیده آب شرب در گیلان موجب کاهش هدر رفت آب می‌شود

به گزارش ۸دی، مجید نیکخوی در  نشست خبری  شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با کاروان خبری دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: قبل از آغاز هر بحثی، هرمدیر و هر سازمانی برای پیشرفت در امور مرتبط با سازمان خود باید به کار گروهی اعتقاد داشته باشد.

وی با بیان اینکه دو پروژه‌ای که در حال انجام آن هستیم، پروژه عظیم ماهیان خاویاری و نیروگاه میکرو است، گفت: سازمان آب منطقه‌ای گیلان دارای چهار محدوده مطالعاتی در داخل وخارج از استان همسایه و چهار محدوده مطالعاتی دیگر است و توجه به مهار آب‌های تجدید شونده، یعنی بخش از دست رفته نزولات جوی، قسمت اعظم فعالیت‌های ما را در بر می‌گیرد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان افزود: آب تجدید شونده در کشور ما به‌دلیل کاهش نزولات جوی و افزایش تلفات آب، از رقم ۱۲۰ میلیارد متر مکعب در سال به ۱۴۰ میلیارد متر مکعب رسید و باروری ابرها یکی از راه‌های مدیریت آب است.

نیکخوی با اشاره به اینکه کم کردن تلفات آب در بخش انتقال و توزیع آب شرب یکی از اهداف اصلی سازمان آب منطقه‌ای گیلان است، اظهار کرد: خط انتقال سرپوشیده می‌تواند به صورت باکس یا لوله باشد و آب به‌صورت سیل سرپوشیده منتقل شود و تلفات آب از محل سد تا پایین دست مدیریت می‌شود و هم اکنون تنها سد ساخته شده در گیلان سدّ شهر بیجار یا سدّ آیت الله بهجت است.

وی اظهار کرد: سد سپیدرود که حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب حجم مخزن و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب حجم تنظیمی آن است یکی از پروژه‌های جدید سازمان است.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان بیان کرد: یکی از وظایف شورای مدیریت آب در حوزه آبریز سفیدرود، برای تعیین و تخصیص آب از سفیدرود به سایر استان‌ها است و شش و نیم میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر در حوزه استان گیلان وجود دارد که قادر به مدیریت آن هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه