افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از اواخر آبان ماه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ۲۸ ابان ماه سال جاری خبرداد و گفت: این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از اواخر آبان ماه

به گزارش سرویس فرهنگی ۸دی نیوز، علی اسماعیل پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در نشستی با خبرنگاران از برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ۲۸ ابان ماه سال جاری خبرداد و افزود: این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

وی با این توضیح که این نمایشگاه از تخفیف ۴۰ درصدی برخوردار است بیان کرد: ۲۰ درصد از این تخفیف توسط وزارت خانه و ادره کل و ۲۰ در صد نیز توسط ناشران تامین می شود.

اسماعیل پوردر  ادامه از تهیه وسایل نقیه برای ایاب و ذهاب بازدید کنندگان خبرداد و گفت : درنهمین نمایشگاه کتاب گیلان  ۴۰۰ ناشر ملی و استانی در ۲۰۰ غرفه اثار مکتوب خود را به نمایش می گذارند.

وی  با اشاره به اینکه امسال  ۳ استان فارس،اصفهان و کردستان به دلیل عدم تامین مالی نمایشگاه بر پا نمی کنند اظهارکرد: شعار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان این است که به بهانه کمبود اعتبار هیچ کار فرهنگی  نباید تعطیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم فهیم گیلان از ما نمی پذیرند که ما نمایشگاه کتاب را برپا نکنیم خاطرنشان کرد: نهمین نمایشگاه کتاب گیلان  به لحاظ کیفیت و حضور ناشران نسبت به نمایشگاههای سالهای قبل از جایگاه بالاتری برخورد دار است و ناشران به نامی در این دوره حضور دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلاندر ادامه با تاکید بر اینکه سرانه مطالعه در گیلان ۳۰ ثانیه از نرم کشوری بالاتر است یادآور شد: گیلان رتبه ششم سرانه مطالعه در کشور را داراست.

اسماعیل پور نقد کتاب ،رونمایی از کتاب ،شعر خوانی ،اجرای نمایشهایی متناسب با محرم و صفر ،تعزیه را از برنامه های جانبی نهمین نمایشگاه کتاب گیلان عنوان کرد و افزود: نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  به نمایشگاه کتاب یک نگاه سرمایه ای است و ما ان را هزینه نمی پنداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتقا ء فرهنگ عمومی مردم حتی هزینه های حمل و نقل و بار گیری کتاب تا سقف ۲۰ میلیون تومان را اداره کل فرهنگ و ارشاد اتسلامی گیلان تقبل کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه