آتش‌سوزی در ۲۵ هکتار از جنگل‌های ۹ شهرستان استان گیلان

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان از آتش‌سوزی در ۲۵ هکتار از جنگل شهرستان‌های سیاهکل، شفت، رودبار، ماسال، رضوانشهر، رشت، لاهیجان، لنگرود و صومعه‌سرا خبر داد.

آتش‌سوزی در ۲۵ هکتار از جنگل‌های ۹ شهرستان استان گیلان

به گزارش ۸دی، محمدرضا جعفری خیرخواه عصر دیروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به حریق در ۲۵ هکتار از پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های گیلان به دلیل وزش باد گرم اظهار کرد: آتش‌سوزی در شهرستان‌های سیاهکل، شفت، رودبار، ماسال، رضوانشهر، رشت، لاهیجان، لنگرود و صومعه‌سرا اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با حضور در محل و تسهیل تردد با کمک دیگر دستگاه‌های امدادی از سرایت آتش به منازل مسکونی جلوگیری کردند و آتش مهار شده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه آتش‌سوزی مذکور خسارت جانی نداشته است، تصریح کرد: هشدارهای لازم در روشن نکردن آتش در مراتع و جنگل‌های گیلان داده شده است.

جعفری خیرخواه متذکر شد: اگر مشخص شود در آتش‌سوزی مراتع، جنگل‌ها و منابع طبیعی گیلان عامل انسانی دخالت دارد پلیس موضوع را با اعلام دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌کند.

وی حراست از منابع طبیعی را نیازمند عزم همگانی خواند و بیان کرد: با فرهنگ‌سازی در جامعه باید از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها پیش‌گیری کرد.

*هوشمندی پلیس در پایش فضای مجازی برجسته است

جانشین فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور تلاش پلیس در کنترل و رصد فضای مجازی را برجسته عنوان کرد و گفت: توجه به پیش‌گیری در موضوع‌های اجتماعی و مشارکت عمومی در تامین امنیت فضای مجازی بسیار تاثیرگذار است.

مهرداد مهرگان بر استمرار اطلاع‌رسانی، آموزش همگانی و افزایش هوشیاری عمومی در فضای مجازی در ناامن کردن فضا برای مجرمان سایبری تاکید کرد و افزود: تعداد کاربران فضای سایبری با توجه به جذابیت‌ها و تنوع این فضا افزایش پیدا کرده و جرائم با توجه به توسعه فناوری‌های جدید پیچیده‌تر شده است.

وی خواستار به‌روز کردن امکانات منحصر به‌فرد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و توان تاکتیکی و عملیاتی پلیس در برخورد با مجرمان و کشف پرونده‌های حوزه فتا شد و بیان کرد: سال‌های آینده با توجه به ویژگی فضای مجازی و دسترسی مجرمان به این فضا جرایم سایبری به لحاظ شکلی و ماهوی تغییر پیدا می‌کند و نیاز است با احراز آمادگی کامل فضای تولید و تبادل اطلاعات را برای هرگونه هنجارشکنی ناامن کرده و برخورد هوشمند، قانونی و قاطع با مجرمان سایبری داشته باشیم.

*توقیف ۲۴۳ دستگاه موتورسیکلت در آستانه‌اشرفیه

فرمانده آستانه‌اشرفیه نیز در جلسه انتظامی گیلان اظهار کرد: از ابتدای دی‌ماه امسال در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد انضباط ترافیکی و برخورد با موتورسواران متخلف و حادثه‌ساز با تلاش ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی تعداد ۲۳۴ دستگاه موتورسیکلت در آستانه‌اشرفیه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

منوچهر محبوبی نداشتن مدارک، بیمه‌نامه، کلاه ایمنی، پلاک و رانندگی خطرناک را از موضوع‌های توقیف موتورسیکلت‌ها در آستانه‌اشرفیه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اقدام‌های قانونی در مورد راکبان متخلف انجام شده است، تصریح کرد: رعایت انضباط ترافیکی و احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب فرهنگ‌سازی، امنیت و آرامش شهروندان می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه