حجم مبادلات تجاری گیلان با روسیه کمتر از یک‌ درصد است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در زمینه کسب‌وکار گیلان با کشورهای همسایه غفلت شده است، گفت: اکنون حجم مبادلات تجاری گیلان با روسیه کمتر از یک‌ درصد است.

حجم مبادلات تجاری گیلان با روسیه کمتر از یک‌ درصد است

به گزارش ۸دی، رضا مسرور عصر دیروز در مراسم آغاز به‌کار نخستین مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: نخستین موضوع در بخش اشتغالزایی و درآمد در گیلان، صنعت است.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های زمین و موضوع زیست‌محیطی در صنایع سنگین، ایجاد راه درآمدی برای گیلان میسر نیست، افزود: محور دومی که درباره درآمدزایی در گیلان به آن می‌پردازند بحث کشاورزی است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی ادامه داد: گیلان یک استان کشاورزی است اما زمانی که تولید ناخالص داخلی در برخی از کشورها از جمله آمریکا رصد می‌شود متوجه می‌شویم که تنها ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور مربوط به کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه با شرایط موجود باید به سراغ دیگر ظرفیت‌های گیلان رفت، تصریح کرد: باید دو مقوله گردشگری و کسب‌وکار با کشورهای حاشیه خزر مورد بررسی قرار گیرد.

مسرور موضوع کسب‌وکار با کشورهای همسایه خزر را مسئله مهمی دانست و گفت: در سال‌های گذشته از این مسئله همسایگی غافل بودیم و اکنون کمتر از یک‌درصد مبادلات تجاری گیلان با روسیه انجام می‌شود.

وی ظرفیت تجاری کشورهای همسایه گیلان را بالا دانست و یادآور شد: گیلان با چهار کشور حاشیه خزر همسایه است و می‌تواند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای برجام و حذف تحریم‌ها گام‌های موثری در زمینه فعالیت‌های تجاری در استان گیلان برداشته شود.

این مسئول در پایان آموزش تجاری را نیاز ضروری گیلان دانست و یادآور شد: فعالیت در زمینه تجاری مستلزم آموزش مناسب است و امیدواریم با آغاز به‌کار مرکز مذکور آموزش‌های کاربردی و به‌روز در استان ارائه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه