دلیل آتش‌سوزی آپارتمان مسکن مهر رشت درحال بررسی است

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: دلیل وقوع آتش‌سوزی یک واحد مسکونی پنج طبقه مسکن مهر رشت و میزان خسارت وارده به آن در دست بررسی است.

دلیل آتش‌سوزی آپارتمان مسکن مهر رشت درحال بررسی است

به گزارش ۸دی، بابک رمضانی عصر دیروز در نشست ستاد فرماندهی آتش‌نشانی این شهر با اشاره به انجام عملیات آتش‌نشانی در روز گذشته، اظهار کرد: روز گذشته به دلیل وزش باد شدید با حوادث مختلف از جمله چندین مورد حریق مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از سه هزار تماس مردمی مبنی بر آتش‌سوزی و بروز حوادث در رشت با مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی این شهر برقرار شد، افزود: در این مدت ۸۸ مورد حریق علفزار، یک فقره آتش‌سوزی جنگل، پنج مورد سقوط درخت، شش مورد جدا شدن سربندی و حلب و… در رشت به وقوع پیوسته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۱۹ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق انجام شد، گفت: ۱۴۰ نفر نیروی آتش‌نشانی به صورت شبانه و روزانه در حال انجام این عملیات بودند.

وی هشت مورد سقوط آوار، پنج فقره حریق مسکونی و تجاری را از دیگر حوادث باد شدید در رشت عنوان کرد و یادآور شد: یک فقره آتش‌سوزی منزل مسکونی در طبقه پنجم ساختمان سایت مسکن مهر رشت نیز از دیگر حوادث بود.

رمضانی با اشاره به اینکه دلیل وقوع آتش‌سوزی مذکور و میزان خسارت وارده در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: ۴۰ آتش‌نشان از پنج ایستگاه آتش‌نشانی توانستند آتش‌سوزی مسکن مهر را مهار کنند.

وی نجات هشت نفر از ساکنان خانه از جمله چهار کودک، یک زن ۶۵ ساله، دو زن و یک مرد را حاصل عملیات نیروهای آتش‌نشان عنوان کرد.

سرپرست حوزه معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت نیز در نشست مذکور به انجام  عملیات مهار یک فقره آتش‌سوزی در مسکن مهر رشت اشاره کرد.

شهرام مومنی با بیان این حادثه امروز اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ۱۵ دستگاه خودرو به همراه ۴۰ آتش‌نشان به محل حادثه واقع در مسکن مهر رشت اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان به دو گروه امداد و نجات و اطفای آتش تقسیم شدند، خاطرنشان کرد: دود گرفتگی شدیدی ناشی از این آتش‌سوزی در تمام آپارتمان رخ داده بود و سرانجام تیم نجات و جستجوی آتش‌نشانی توانستند افراد ساکن در آپارتمان را نجات دهد.

این مسئول مسیر دسترسی به حریق آپارتمان مسکن مهر رشت را به دلیل خرابی مسدود خواند و یادآور شد: آتش‌نشانان برای رسیدن به آتش و مهار آن مسیری طولانی را طی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه