سه‌شنبه؛ حلقه انسانی دانشجویان در تاسیسات هسته‌ای فردو با شعار «فردو قلب ماست»

۱۵۰ نفر از دانشجویان و نخبگان دانشگاه شریف در نامه‌ای از رئیس سازمان انرژی اتمی برای حضور در حرکت نمادین ایجاد حلقه انسانی دور سایت هسته‌ای فردو دعوت کردند.

سه‌شنبه؛ حلقه انسانی دانشجویان در تاسیسات هسته‌ای فردو با شعار «فردو قلب ماست»

به گزارش خبرنگار سیاسی ۸دی نیوز، ۱۵۰نفر از دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای از رئیس سازمان انرژی اتمی برای حضور در حرکت نمادین ایجاد حلقه انسانی اطراف سایت هسته‌ای فردو دعوت کردند.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای صالحی

ریاست محترم سازمان انرژی اتمی
سلام علیکم و رحمه الله
انقلاب اسلامی مردم ایران ندای “هیهات منا الذله” ای بود که پس از قرنها بار دیگر در جهان طنین انداز شد و نوید بخش احیای دوباره جبهه حق علیه باطل گردید. به برکت خون شهدا و با هدایتهای مدبرانه امام و رهبری، امروز جمهوری اسلامی پرچمدار مقابله با تمام سلطه‌جویی‌ها و زیاده طلبیهای ظالمان و مستکبران عالم و نیز نقطه امید همه مظلومین و مستضعفین قرار گرفته است.
این جایگاه بینظیر جمهوری اسلامی باعث گردید تا از همان آغاز دشمنان این انقلاب از هیچ خصومتی علیه ملت ایران فروگذار نکنند و دراین میان جای تردید نیست که مهمترین عامل مقابله با این خصومتها پیشرفت علمی و همه جانبه کشور است که به دست دانشجویان و اساتید این مرز و بوم رقم می‌خورد.
ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بر این باوریم که تنها راه پیشرفت کشور و نیز اعتلای جایگاه آن در نظام بینالملل، تکیه بر ظرفیتهای درونی با به کارگیری استعدادهای داخلی کشور میباشد. تجربه ۵۳ ساله انقلاب اسلامی گواهی بر این مدعاست که هرگاه بر توان درونی کشور اعتماد کردیم، به نتیجه رسیدهایم و دستاوردهای امروز کشور در عرصه هستهای نیز نمونهای از این مهم می باشد. این دستاوردها حاصل نشده است مگر با مجاهدتهای ملت ایران به خصوص شهدای علمی که با فداکاریهای خود زمینهی رسیدن به این جایگاه بی بدیل در زمینه علم و فناوری را فراهم نمودند.
جناب آقای صالحی؛ ما نخبگان و دانشجویان دانشگاه شریف به عنوان عضو کوچکی از جامعه نخبگانی کشور، اعلام میداریم این دستاوردهایی که ملت ایران برای دستیابی به آنها هزینههای بسیاری را متحمل گردیدهاست، سرمایههای گرانبهای کشور هستند که در راه صیانت از آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در این مسیر در کنار مسئولین محترم کشور، همچون احمدیروشنها تا پای جان ایستاده‌ایم.

 

 

دشمنان مردم ایران و مستکبران عالم گمان مبرند که این سرمایهها را به بهای اندک از دست میدهیم. این اطمینان را میدهیم که در راه حفظ و توسعه این دستاوردها با تمام توان علمی خود به میدان آمده و همراه با همه مردم تمام همت و تلاش خود را در جهت شکوفایی هرچه بیشتر این دستاوردها به کار میبندیم.
در میان تمامی این دستاوردها، سایت هستهای فردو که به دست متخصصان فداکار ایرانی راه اندازی شد تبدیل به نمادی از پیشرفت فناوری و صنعتی کشور در خاطر ملت عزیز ما گردیده است. برخورداری از بالاترین سطح ایمنی، تولید اورانیوم با غنای ۰۲ درصد و… باعث گردیده تا این سایت اهمیت و جایگاه ممتازی پیدا کند.
در همین راستا روز سهشنبه مورخ ۰۲ آبان، حلقه انسانی به دور سایت هسته ای فردو با شعار “فردو قلب ما است” تشکیل خواهد شد تا پیام آمادگی دانشجویان را در جهت حفظ و توسعه دستاوردهای شهدای هستهای به گوش جهانیان برساند و به تمامی زیادهخواهان نشان دهد که آنچه به بهای گران و هزینههای بسیار بدست آمده، به ارزانی در مقابل زیادهطلبیهای دشمنان از دست نخواهد رفت؛ لذا در اینجا ضمن دعوت از حضرتعالی که زمانی ریاست دانشگاهمان را برعهده داشته و همواره در زمره اساتید فداکار و متعهد کشور بوده و هستید، از تمامی دانشجویان و اساتید دانشگاههای کشور، و نیز مسئولین دعوت می‌کنیم تا در این حرکت نمادین همراه با دانشجویان دانشگاه شریف حضور به هم رسانند./ خبرگزاری دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه