پیام عزاداران حسینی به جهان/ چرا مردم ایران هیچ‌گاه ذلت نمی‌پذیرند؟

قیام عاشورا را پیروزی خون بر شمشیر می نامند، خونی که ریخته شد، تا عزتمندی و غیرتمندی نریزد، تا کرنش و باج دهی به ظالم طغیانگر برای همیشه ننگ محسوب گردد.

پیام عزاداران حسینی به جهان/ چرا مردم ایران هیچ‌گاه ذلت نمی‌پذیرند؟

به گزارش ۸دی نیوز، با گذشت ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا، هنوز پیام اصلی این تراژدی که همان ذلت ناپذیری و استکبار ستیزی است، در گوش زمان طنین انداز است.

قیام عاشورا را پیروزی خون بر شمشیر می‌نامند، خونی که ریخته شد، تا عزتمندی و غیرتمندی نریزد، تا کرنش و باج دهی به ظالم طغیانگر برای همیشه ننگ محسوب گردد.

حماسه نینوا در طول تاریخ اسلام الگوی کامل برای شکل‌گیری تحولات سیاسی در قلمرو جهان اسلام بوده است و در یک کلام، ضامن بقای اسلام راستین به شمار می‌آید .

در کتاب حماسه حسینی شهید مطهری چنین آمده است:” کسانی که به خاطر یک سلسله اصول و مبادی قیام می‌کنند و نهضت می‌نمایند در حقیقت به همه جهانیان بعد از خودشان پیامی دارند و به اصطلاح معروف وصیتی دارند . آیندگان باید با پیام آنها آشنا باشند و ندای آنها را بشناسند”.

قیام امام حسین (ع) نیز از آن دست قیام‌هایی است که بر اساس اصول بنیادین اسلام، با روش شناخته شده اسلام و برگرفته از سیره نبوی و علوی سامان یافته و دارای پیام و وصیت شفاف برای آیندگان است.

1744135_244

شهید مطهری گریه در رثای قهرمان کربلا را بدون معرفت یافتن نسبت به شخصیت این قهرمان کاری عبث می‌داند و اشاره می‌کند: در رثای قهرمان بگریید برای اینکه احساسات قهرمانی پیدا کنید، برای اینکه پرتویی از روح قهرمان در روح شما پیدا شود و شما هم تا اندازه‌ای نسبت به حق و حقیقت غیرت پیدا کنید، شما هم عدالت خواه بشوید . شما هم با ظلم و ظالم نبرد کنید، شما هم آزادی خواه باشید، برای آزادی احترام قائل باشید، شما هم سرتان بشود که عزت نفس یعنی چه، شرف و انسانیت یعنی چه، کرامت یعنی چه؟

حرکت سیدالشهدا (ع) اسوه است و برای همه آزادی خواهان و غیرتمندان عالم طوفنده و جوشان است . حسین بن علی درس غیرت به مردم داد، درس استغناء و بردباری به مردم داد، درس تحمل شداید و سختیها به مردم داد . حسین بن علی روحی تازه بر پیکره آزادی خواهان جهان دمید و صیغه ی مبارزه با زورگو را برای عزتمندان عالم صرف کرد.

امام حسین (ع) با قیام نورانی و حرکت قهرمانانه خود، حس بردگی و اسارت را از روح اجتماع مسلمین زدود و شخصیت مستقل و ایده آل را به آن ها ارزانی داد.

امروز که نظام قلدرماب جهانی به سرکردگی آمریکا در صدد به انفعال کشاندن مسلمانان و هویت زدایی از کشورهای اسلامی است، مسلمانان باید غیرت و حمیت حسینی را سر مشق قرار داده، قهرمانانه در مقابل آنان ایستادگی کنند و بدانند که ملت ایران با الهام از عاشورا و با بانگ ابر مردی از تبار حسین، به مصاف زورگویی های دنیای استکبار رفته است. چرا که به قول حضرت امام خمینی ،”انقلاب اسلامی ایران پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است”.

“الگوپذیری از قیام عاشورا برای مسلمانان آزادی خواه، حکم وجوبی دارد”. نگاهی گذرا به وقایع جهان پیرامون، اهمیت گزاره‌ی فوق را بیش از پیش در اذهان بیدار تداعی می کند؛ جنایت ها و کودک کشی های رژیم نامشروع صهیونیستی، کشتارهایی که قدرت های جهانی به اسم استقرار نظم و آزادی در اطراف و اکناف جهان به راه می اندازند و با حمایت های لجام گسیخته نهادهای بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری مواجه می‌شوند، تنها گوشه‌ای از ظلم‌هایی است که ستمگران و مترفین بین‌المللی بر حق مظلومان و مستضعفان عالم روا می‌دارند.

در پرتو درک معارف عاشورا و قیام حسینی است که می‌توان جهان و جهانیان را از زیر یوغ استبداد سردمداران نظام یکسویه بین المللی نجات داد و بیرق آزادی و برابری را در بلندای جهان به اهتزاز درآورد.

در شرایط فعلی که سران استکبار با جمله پیش پا افتاده‌ای چون”همه گزینه ها روی میز است”، تلاش می‌کنند تا کشوری را از حقوق حقه خود محروم سازند و در تریبون های خود مدام به انحصارطلبی دامن می زنند و با زبان تهدید و ارعاب ملتی را از پیمودن مسیر سعادت باز می دارند، تنها نجوای قیام عاشورا و قهرمان گلگون کفن آن است که کارگر می‌افتد و خط بطلانی بر ذلت‌پذیری و عافیت‌طلبی می‌کشد./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه