۵ هکتار از جنگل های شفت دچار حریق شد

رئیس منابع طبیعی و جنگلداری شفت با بیان اینکه ۵ هکتار از جنگلهای شفت دچار حریق شد گفت: حضور چوپانان و دامداران در منطقه ممنوعه جنگل برای چرای دام دلیل وقوع این آتش سوزی است .

۵ هکتار از جنگل های شفت دچار حریق شد

به گزارش ۸دی، فضل الله رمضانیان  در گفت و گو با عصر صادق  با اشاره به دامنه و وسعت حر یق در ارتفاعات و جنگلهای امامزاده ابراهیم (ع) اظهار داشت: طبق تعیین ستاد بحران ۵ هکتار از جنگلها ی ارتفاعات امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شده است.

وی درباره علت وقوع این آتش سوزی  افزود: با آمدن فصل زمستان چوپانان و دامداران به سمت محله های پایین آمده اند و متاسفانه داخل منطقه ممنوعه جنگل دام های خود را چرا می دهند و برای درست کردن چای آتش روشن کردند که وزش باد باعث وقوع آتش در جنگل شد.

رئیس منابع طبیعی و جنگلداری شفت با بیان اینکه اصل آتش مهار شده است گفت:در اطراف منطقه وقوع آتش سوزی، یکسری در ختان بزرگ و توخالی وجود دارد که نمی توان آنها را به راحتی خاموش کرد و باید خودشان خاموش شوند در صورت افتادن این درختان احتمال حریق دوباره وجود دارد.

وی تاکید کرد: آتش نشانان در منطقه حضور دارند در صورت وقوع حریق دوباره اقدام سریع انجام می شود و هواشناسی نیز احتمال ادامه وزش باد گرم را پیش بینی کرده است بنابراین اکیپ های ما در آماده باش کامل هستند.

رئیس منابع طبیعی و جنگلداری شفت با اشاره به حضور فرماندار شفت ،بخشدار،هلال احمر و نیروهای انتظامی و راهنمایی ورانندگی و فرمانده سپاه شهرستان در زمان اطفاء حریق تشکر و قدر دانی را از حضور آنها به عمل آورد و گفت: آتش به کمک آتش نشانان و همراهی مردم محلی مهار شد که از زحمات آنها تقدیر و تشکر می شود .

photo_2016-01-08_19-55-35

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه