خیال خام است که سهل انگاری ها و نادانی ها از چشم تیز بین تشکلهای دانشجویی انقلابی دور بماند

در این بیانیه آمده است: خیال خام است که برخی توهم این بردارند که در بحبوحه مسایل و چالشهای سیاسی درون کشور،راهبردهای نامعلوم فرهنگی دولت،بالاگرفتن گرمای تنور انتخابات و البته مسایل و چالشهای اقتصادی و معیشتی مردم؛اینگونه سهل انگاری ها و نادانی ها بصورت خوشبینانه و یا خیانتها بصورت بدبینانه ،از چشم تیز بین تشکلهای دانشجویی انقلابی دور بماند.

خیال خام است که سهل انگاری ها و نادانی ها از چشم تیز بین تشکلهای دانشجویی انقلابی دور بماند

به گزارش ۸دی، بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در محکومیت برگزاری مراسم ضدفرهنگی در مرکز شهر رشت توسط مجموعه شهرداری بیانیه ی ای منتشر کرد:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

وَمَن یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَتَعَدَّ حُدُودَهُ یُدْخِلْهُ نَارًا خَالِدًا فِیهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُّهِینٌ (سوره مبارکه نساء آیه ۱۴)

«و آن کس که نافرمانی خدا و پیامبرش را کند و از مرزهای او تجاوز نماید، او را در آتشی وارد می‌کند که جاودانه در آن خواهد ماند؛ و برای او مجازات خوارکننده‌ای است»

خطه گیلان در گذر زمان و در عرصه های مختلف تاریخی از صدر اسلام گرفته تا عصر حاضر، تدین، غیرت، ایمان، شهامت و رشادت خود را به اثبات همگان رسانیده است. خصوصا در سده ی اخیر قیام مردمی و دینی به رهبری روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی که به اذعان بزرگان تاریخ و علمای اسلام حرکت ویژه و گرانسنگ عقیدتی سیاسی نهضت جنگل را رقم زد، خود به تنهایی شاهدی کافی است بر این مدعا. سخن ذی قیمت مقام معظم رهبری که میرزا یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در این خطه محقق کرد، مهر تاییدی بر نهضت انقلابی جنگل بود. حضور و همراهی عظیم مردم دیار سرسبز گیلان با این روحانی مبارز برگ افتخار دیگری است بر غیرت دینی آحاد مردم این دیار.
بعد انقلاب نیز مردم گیلان غیرت دینی و بصیرت سیاسی خود را، در تمامی عرصه ها بالاخص در هشت سال دفاع مقدس و هشت ماه جنگ نرم در فتنه ۸۸، به تمامی نشان دادند.

photo_2016-01-09_09-59-20

حضور انقلابی مردم گیلان در ۸ دی ماه ۸۸ یک روز زودتر از حرکت عظیم ملت در حماسه ی ۹ دی، و تقدیم ۶ شهید مدافع حرم به انقلاب اسلامی در این مدت اخیر برگ افتخار دیگری بر کتاب قطور غیرت دینی مردم گیلان اضافه کرد.

photo_2016-01-09_09-59-25

 

متاسفانه در ۱۴ دی ماه ۹۴، در مرکزی ترین نقطه شهر رشت، در میدان شهدای ذهاب، در مقابل ساختمان شهرداری، در کنار مجسمه ی میرزاکوچک خان جنگلی، و در مکانی که محل مهمترین اجتماعات سیاسی و دینی مردم شهر رشت می باشد، به همت شهرداری این شهر، مراسمی برگزار شد که مدتی است دست به دست شدن تصاویر و فیلم های آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث ناراحتی و خون دل خوردن مردم دین مدار این استان و شهر رشت گردیده است.

photo_2016-01-09_09-59-30

 

در مراسمی که قرار بود به گفته ی یکی از اعضای شورای شهر رشت، ظرفیت های شهر رشت به مردم و به ویژه جوانان معرفی و شناسانده شود، به اسم معرفی و تبلور گروه های تئاتر، با کمال تاسف مراسم ضد فرهنگی و رقص مختلط در حد فاصل بلوار اعلم الهدی تا شهرداری برگزار گردید که حقیقتا قلم از شرح جزئیات ما وقع شرم دارد.
به راستی که تاثیر فرهنگی منفی پارتی های مختلط شبانه در جامعه بسیار کمتر از آن است که بخش فرهنگی مدیریت شهریِ یک شهر با نهایت وقاحت و بی شرمی اقدام به برگزاری نمایش های رقص زنان و مردان در مرکز شهر بنماید.

 

photo_2016-01-09_09-59-36

این اتفاق و این شاهکار فرهنگی شهرداری رشت، در زمانی رخ داده که نزدیک هفده دی ماه و سالروز فرمان ننگین کشف حجاب توسط رضا خان قرار گرفته ایم و به جای آنکه مدیریت فرهنگی شهرداری همت خود را صرف نهادینه کردن ارزش های فرهنگی و ترویج فرهنگ زیبای عفت و حیا و هنر متعالی اسلامی کند و بدین وسیله ادای دین کوچکی به انقلاب و شهدا و مردم متدین و غیور این دیار کند، خواسته یا ناخواسته دست به اقدامی در راستای تحقق اهداف غرب و فرهنگ مبتذل بی بندباری می زند.

 

photo_2016-01-09_09-59-43

 

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان ضمن محکومیت شدید این واقعه تاسف بر انگیز، اذعان می دارد:

۱. این گونه اقدامات ضداسلامی، همان گونه که شاهد بودیم ذره ای تاثیر مثبت فرهنگی نداشته و نخواهد داشت و تنها به مبتذل کردن جامعه اسلامی شهر رشت منجر می شود و شهرداری رشت می بایست برای فرهنگ سازی صحیح به شهید سیرت نیاها که علمداران واقعی جبهه فرهنگی شهر رشت هستند تأسی کند. آنانی که در راه پیشرفت حقیقی شهر رشت جان خود را نثار کردند تا مسئولین فرهنگی در کمال آرامش و امنیت و اقتدار، مردم را به سوی سعادت حقیقی راه نمایند.

 

photo_2016-01-09_09-59-48

 

۲. از مسئولین استانی و در راس آنها استاندار محترم و نمایندگان شهر رشت که همواره در بیاناتشان از حرکت در راه اسلام و خون شهدا سخن گفته اند خواستاریم که این بار در عمل غیرت خود را نشان داده و دربرابر این فسق آشکار وظیفه خود را انجام داده و در کوتاه ترین زمان ممکن با برگزارکنندگان این نمایش ضداسلامی برخورد مقتضی را انجام دهند و در ضمن دست این دلقک مآبان مبتذل و هدایت کنندگان پشت سر آنها را از نهادهای فرهنگی شهرداری رشت قطع نمایند.
مسئولین امر با دستگاههای عریض و طویل که مدعی مدیریت و راهبرد گذاری فرهنگی هستند بدانند که امروز،فتنه ی بزرگتر،همان فتنه نفوذ است.نفوذ جریانی که یکی از شاخه های آن،نفوذ فرهنگیست و از طریق سنت شکنی ها وارد می شود.طبق همین اصل،این فتنه،از آن دسته فتنه هاییست که مشمول آیه شریفه “واتقوا فتنه لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصه واعلموا ان الله شدید العقاب” (۲۵ انفال) میباشد…غیرت دینی مسئولین امر کار را سامان ندهد، تر و خشک را با هم میسوزاند…وقتی فساد از دری وارد شد،خانواده مسئول و غیر مسئول نمیشناسد… و خطر آن متوجه ناموس همه ی جامعه است

 

۳. خیال خام است که برخی توهم این بردارند که در بحبوحه  مسایل و چالشهای سیاسی درون کشور،راهبردهای نامعلوم فرهنگی دولت،بالاگرفتن گرمای تنور انتخابات و البته مسایل و چالشهای اقتصادی و معیشتی مردم؛اینگونه سهل انگاری ها و نادانی ها بصورت خوشبینانه و یا خیانتها بصورت بدبینانه ،از چشم تیز بین تشکلهای دانشجویی انقلابی دور میماند و عکس العملی در پی نخواهد داشت.

 

photo_2016-01-09_10-00-02

 

۴.  از امام جمعه محترم شهر رشت بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی خواستاریم جهت برخورد با این عوامل از تمام ظرفیت های لازم استفاده نماید.
۵. در نهایت از تمام علما، اساتید، دانشجویان، دانشگاهیان، فرهیختگان، سیاسیون، اهالی رسانه و تمام مردم شریف شهرستان رشت و استان گیلان خواستاریم که نسبت به این عمل وقیح مدیریت فرهنگی شهرداری رشت عکس العمل مناسب را نشان دهند و پاسدار مجاهدت های هم شهریان گرانقدر خود که امروز در جبهه های مبارزه حق علیه باطل در سرزمین شام حضور دارند و جبهه های فرهنگی شهر رشت را به شما سپرده اند باشند.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

photo_2016-01-09_10-00-08

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
گمنام
(بسم الله الرحمن الرحیم) این روزها از گوشه و کنار دنیا خبرهای ناگواری به گوش می رسد..اخباری که شیعه را داغدار کرده و قلب حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه شریف)را به درد آورده است! ?شهادت مظلومانه ی مردم در نیجریه ?شهادت رهبر شیعیان عربستان(شیخ نمر) ?حوادث سوریه و شهادت دلاوران کشورمان در دفاع از حرم حضرت زینب (س).. ☑️اما در این میان اتفاق دیگری رخ داده که تعجب را بر می انگیزد... رخدادی با نام زنده نگه داشتن فرهنگ و سنت های بومی... بانام حفظ آداب و رسوم محلی... در روز ١٢دی٩۴ به مناسبت روز"رشت"در میدان شهدای ذهاب برنامه ای در حضور مردم برگذار شد... حالا ما نمی دانیم.. ?باید از شهادت مردم نیجریه غمگین باشیم یا رقصیدن بانوهای سرزمینمان با لباس های محلی در سطح شهر؟ ?باید نگران شهادت مظلومانه ی شیخ نمر باشیم یا فرهنگ اسلامی_ایرانی که به راحتی جای خود را با فرهنگ غربی عوض کرده است؟ ?دغدغه ی جوانان غیورمان در سوریه را داشته باشیم یا کمرنگ شدن خون شهدا و وصیت هایشان؟ ?اما روی سخن ما مسولین شهرمان هستند سوالمان این است... ⭕️چطور یک چنین برنامه ای از سوی مسولین شهر مجاز اعلام شده است؟ چه کسی رقصیدن دربرابر نامحرم را مجاز اعلام کرد؟ ✅اسلام؟ ✅عرف؟ ✅سنت؟ ✅غیرت؟ ⭕️حرام خدارا با اجازه چه کسی حلال می کنید؟ ⭕️کدام فرهنگ در دنیا توانسته به وسیله ی گناه و خوشگذرانی های بی هدف هویت خود را حفظ کند؟ امیدوارم پاسخی منطقی برای سوال هایمان داشته باشید... درپایان ذکر یک نکته را لازم می دانیم.. ?گاهی با یک حرکت اشتباه،یک تصمیم غلط،یک برنامه ای که جهت آن"باطل"است "نفوذ"دشمن را به مرزهای فرهنگی کشورمان آسان تر می کنیم و این همان چیری است که دشمنانمان از ابتدا آرزویش را داشتند.. ✅رشت شهر مدافعان حرم حضرت زینب (س) است مدافع "دین"،"عزت" و "شرف" مردم شهرتان باشید یاعلی مدد✋ جمعی از دلواپسان
ایران
700 میلیارد پول نفت کجا رفت؟! زنجانی چی شد ؟! خاوری کجاست؟!
در حاشیه