نوای ساز حسین علیزاده در رشت شور انگیز شد

نوای ساز حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی و برآورنده شاهکار نی نوا به مدت دو شب در شهر رشت شورانگیز شد.

نوای ساز حسین علیزاده در رشت شور انگیز شد

به گزارش ۸دی، نوای ساز حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی و برآورنده شاهکار نی نوا به مدت دو شب در رشت شورانگیز شد.

گفتنی است کنسرت حسین علیزاده همراه با آواز محمد معتمدی و با همراهی گروه هم آوایان پنجشنبه و جمعه شب در رشت اجرا شد.
این کنسرت با عنوان بحر طویل که برگرفته از فرم ادبی – موسیقایی کهن مردم ایران است و گروه هم آوایان با نگاهی تازه روی اشعار سیروس جمالی آن را اجرا می کند، برگزار شده است.

 

حسین علیزاده 45
کنسرت یادشده با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اجرا شد.
کنسرت حسین علیزاده و هم آوایان شامل قطعات و تصنیف هایی بر روی اشعار فریدون مشیری، سیمین بهبهانی و حافظ است که در دستگاه های چهارگاه و راست پنج گاه اجرا شد.
پژمان حدادی (تمبک، سازهای کوبه ای)، علی بوستان (شورانگیز)، سیامک جهانگیری (نی)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، نگار بوبان (عود)، صبا علیزاده (کمانچه)، سیاوش برهانی (تار)، رادمان توکلی (بم تار)، محمد انشائی (قیچک)، سحر ابراهیم (قانون) و سینا خشک بیجاری (تمبک) به عنوان نوازنده در کنار استاد حسین علیزاده و محمد معتمدی در این کنسرت به هنرنمایی پرداختند.
حسین علیزاده ردیف دان، آهنگ ساز، پژوهش گر و نوازنده تار و سه تار ایرانی و نامزد دریافت سه جایزه گرمی (ارزش جایزه گرمی برابر با جایزه اسکار در صنعت فیلم سازی و جایزه امیدر تلویزیون است) است.

علیزاده چندی پیش انصراف خود را از دریافت نشان شوالیه از دولت و سفارت فرانسه را اعلام کرد؛ این نوازنده موسیقی ایرانی با انتشار نامه ای، خود را از دریافت هر نشانی بی نیاز اعلام کرد و گفت که به حسین علیزاده بودن قناعت می کند.

گروه هم آوایان که مبتکر آواز جمعی موسیقی ایرانی است، در سال ۱۳۷۰ تشکیل شد و همواره بنا به موقعیت و موضوعیت خاص با ترکیب متفاوت سازی و آوازی فعالیت داشته است.
کنسرت مذکور روزهای هفدهم و هجدهم دی ماه در دو نوبت در مجتمع فرهنگی – هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه