آتش سوزی مناطق کوهستانی لاهیجان مهار شده است

آتش سوزی در مناطق کوهستانی لاهیجان از جمله سوستان، شیرنسا، مراددهنده، سوستان پشته و گردکوه که عصر جمعه دچار حریق شده بود، به طور نسبی مهار شده است.

آتش سوزی مناطق کوهستانی لاهیجان مهار شده است

به گزارش ۸دی، آتش سوزی در مناطق کوهستانی لاهیجان از جمله سوستان، شیرنسا، مراددهنده، سوستان پشته و گردکوه که عصر جمعه دچار حریق شده بود، به طور نسبی مهار شده است.

فرماندار لاهیجان جمعه شب با بیان این مطلب اظهار کرد: با وجود مهار شدن آتش، باز هم خطر حریق های عمدی وجود دارد.
کاظم کسرایی با اشاره به وسعت حدود دو هکتاری مناطق حریق گرفته که شامل اراضی ملی و اراضی کشاورزی می شود، افزود: از همان آغاز شروع حریق، نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، نیروهای بسیج و مردم محلی برای اطفاء آتش در منطقه حضور یافته و به صورت عملیاتی وارد کار شدند.
وی ادامه داد: آتش همچنان در بخشی از منطقه مراددهنده و زمیدان ادامه دارد که نیروهای امدادی در حال اطفاء آن هستند.
بر اساس گزارش های مردمی، چند نفر به صورت عمدی اقدام به آتش زدن این مناطق کرده اند که شناسایی این افراد از سوی نیروهای انتظامی در دستور کار قرار دارد.
شمار دیگری از نیروهای محلی نیز ، وزش باد گرم شدید را موجب شعله ور شدن آتش و سرایت آن به مناطق کوهستانی ذکر و نبود جاده مناسب دسترسی به مناطق حادثه دیده را باعث کندی عملیات اطفا حریق عنوان کرده اند.

در همین زمینه، برخی سازمان های مردم نهاد حافظ محیط زیست لاهیجان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده اند با توجه به آتش سوزی جمعه و ادامه وزش باد گرم در منطقه، یک تیم شامل جستجو و نجات و حافظ محیط با هماهنگی یگان حفاظت منابع طبیعی لاهیجان، شنبه از مقابل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان واقع در میدان هلال احمر به مناطقی که دچار حریق شده اند، اعزام خواهند شد.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
وزش باد گرم شدید در گیلان از عصر پنجشنبه آغاز شده و خسارت هایی به برخی مناطق از جمله شهر رشت وارد کرده است.
سقوط دیوار بر روی خودرو در بخش خمام ، تخریب چند ساختمان نیمه کاره ، کنده شدن سربندی آپارتمان مسکونی در مجتمع مسکن مهر رشت و سقوط دو یادمان از جمله اتفاقاتی است که جمعه بر اثر وزش باد شدید در رشت روی داده است.
بخش هایی از مناطق جنگلی روستای بهدان بخش سنگر و همچنین امامزاده هاشم از توابع شهرستان رشت نیز امروز دچار حریق شده بود که اطفا شده است.
اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرده که وزش باد گرم و افزایش محسوس دما تا ظهر شنبه در استان ادامه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه