افتتاح نخستین صرافی در منطقه آزاد انزلی

مهندس وحید طالب‌پور گفت: بازگشایی این صرافی در منطقه با رهنمودهای ریاست محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و تلاش مدیریت سرمایه‌گذاری و همچنین همراهی بانک صادرات و با صدور مجوز از سوی بانک مرکزی صورت گرفته است.

افتتاح نخستین صرافی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش ۸دی، نخستین صرافی منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه خدمات پولی و مالی و تسهیل در انتقال ارز برای انجام مبادلات تجاری با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان افتتاح شد.

مهندس وحید طالب‌پور،سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم،اظهار کرد: بازگشایی این صرافی در منطقه با رهنمودهای ریاست محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و تلاش مدیریت سرمایه‌گذاری و همچنین همراهی بانک صادرات و با صدور مجوز از سوی بانک مرکزی صورت گرفته است.

وی بهبود فضای کسب و کار و تکمیل حلقه‌های تجارت و بازرگانی در این منطقه را یکی از اهداف اساسی اعلام و تصریح کرد: امید است با فعالیت این صرافی و همکاری متقابل فعالان اقتصادی،حلقه‌های مورد نیاز برای فعالیت موثر و مطلوب اقتصادی در منطقه تکمیل و با جذب نقدینگی بیشتر توسط بانک‌ها در منطقه تسهیلات مناسب‌تری برای صاحبان صنایع و تولیدکنندگان فراهم شود.

جلیل رکنی‌زاده،موسس صرافی منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه، با بیان توانمندی‌ها و قابلیت‌های شرکت متبوع خود از آمادگی کامل برای انجام فعالیت‌های مرتبط با نقل و انتقال ارز خبر داد و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی الکترونیکی و لحظه‌ای نرخ ارزهای معتبر به فعالان اقتصادی و تجار منطقه، ارائه خدمات غیر حضوری، ارائه قیمت‌های رقابتی برای نرخ ارز و تسریع و تسهیل در عملیات انتقال ارز از طریق کارگزارهای خارجی، بخشی از ظرفیت‌های ایجاد شده در این صرافی است.

شایان ذکر است این مراسم افتتاحیه با حضور مهندس رضا مسرور، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و برخی از مدیران بانک‌ها و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه و استان برگزار شد.

گفتنی است، بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور، تاسیس و ایجاد صرافی‌ها در محدوده مناطق آزاد با درخواست متقاضی و پیشنهاد و معرفی آن از سوی سازمان منطقه آزاد به بانک مرکزی جهت اخذ مجوزهای قانونی و تودیع تضامین کافی با صدور مجوز فعالیت از این سازمان امکان‌پذیر خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه