در انتظار اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تملک زمین و افزایش توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت هستیم

مدیر کل فرودگاه گیلان با بیان اینکه فرودگاه سردار جنگل رشت فاقد برخی شاخص‌ها برای بین‌المللی شدن است، گفت: تملک ۱۶۰ هکتار زمین محوطه فرودگاه رشت یکی از آیتم‌های بین‌المللی شدن است که نیاز به اعتبار ملی دارد.

در انتظار اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تملک زمین و افزایش توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت هستیم

به گزارش ۸دی، فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه گیلان درباره بین‌المللی نبودن فرودگاه سردار جنگل رشت، اظهار کرد: بین‌المللی نبودن فرودگاه سردار جنگل رشت به این معنا نیست که پروازهای خارجی در آن انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی تعریف و شاخص‌های خاصی دارد که فرودگاه سردار جنگل رشت فاقد برخی از این شاخص‌هاست.

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه ۵۴ فرودگاه تحت مدیریت شرکت فرودگاهی کشور قرار دارند که تقسیم‌بندی شده‌اند، افزود: چند فرودگاه در کشور بین‌المللی هستند که شاخص‌های مورد نظر را دارند.

وی گفت: تعدادی از فرودگاه‌های کشور مرز هوایی هستند که فرودگاه سردارجنگل رشت جزو این دسته از فرودگاه‌هاست و بعضی از فرودگاه‌ها نیز داخلی هستند.

رضوانی با اشاره به اینکه فرودگاه سردار جنگل رشت برای بین‌المللی شدن نیاز به فضای بیشتری دارد، تصریح کرد: حداقل زمین برای فرودگاه بین‌المللی باید ۵۰۰ متر باشد و آیتم دیگر نیز استاندارد «یافته‌ها» است.

وی با بیان اینکه یافته‌ها یعنی اینکه نواقصی وجود دارد که موجب می‌شود فرودگاه‌‌ها نتوانند گواهینامه فرودگاهی بگیرند، افزود: طبق استاندارد جهانی سازمان هواپیمایی کشور، تمام فرودگاه‌ها الزاماً باید استاندارد یافته‌ها را داشته باشند به طور مثال برخورداری از تعداد باند، مساحت پارکینگ، تعداد ترمینال، برخورداری از دستگاه‌های کمک‌ناوبری و… در تقسیم‌بندی فرودگاه‌ها مهم است.

مدیرکل فرودگاه گیلان درباره برون‌رفت از موانع بین‌المللی شدن فرودگاه سردار جنگل رشت، خاطرنشان کرد: پیشنهاد فرودگاهی ما این بود که ۱۶۰ هکتار از اراضی اطراف فرودگاه به زمین‌های فعلی فرودگاه سردار جنگل رشت الحاق شود که مستلزم اختصاص اعتبار ملی برای تملک این زمین‌هاست.

وی متذکر شد: در طرح جامع فرودگاه رشت موضوع الحاق زمین مذکور با انجام کار کارشناسی لحاظ و به استانداری گیلان و شرکت فرودگاهی کشور ارسال شده و در انتظار اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تملک زمین و افزایش توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت هستیم.

رضوانی با بیان اینکه پیشنهاد ما این بود که دولت در هر فاز بر اساس اولویت‌های مورد مشخص فرودگاه، زمین‌ها را خریداری کند تا طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت افزایش یابد، گفت: امیدواریم با قبول این پیشنهاد، مردمانی که سال‌ها در محوطه فرودگاه رشت زندگی می‌کنند و نمی‌توانند زمین‌های خود را به فروش برسانند و حتی ساخت‌و‌ساز انجام دهند، نیز تعیین تکلیف شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت هنوز لایحه بودجه را به مجلس نداده مدیران استانی و نمایندگان گیلان پیشنهاد مذکور را به دولت ارائه دهند تا در لایحه گنجانده شود و بتواند در مجلس رأی بیاورد که تملک زمین‌های اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت کددار شود و ردیف اعتباری اختصاص یابد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه