امروز از اصل ورزش که با آموزه‌های دینی همراه بوده، فاصله گرفته‌ایم

ابراهیم مهربان سخنگوی شورای شهر لاهیجان عصر دیروز در همایش نکوداشت مرحوم غلامرضا تختی گفت: امروز از اصل ورزش که با آموزه‌های دینی همراه بوده، فاصله گرفته‌ایم و سجایای معنوی ورزش قهرمانی فراموش شده است.

امروز از اصل ورزش که با آموزه‌های دینی همراه بوده، فاصله گرفته‌ایم

به گزارش ۸دی، سخنگوی شورای اسلامی این شهر عصر امروز در همایش نکوداشت مرحوم غلامرضا تختی در سالن همایش شهرداری این شهر ابعاد شخصیتی جهان پهلوان تختی را تشریح کرد.

ابراهیم مهربان، اظهار کرد: اخلاق و منش پهلوانی غلامرضا تختی موجب جاودانه شدن نامش در کشور و دنیا شد.

وی با بیان اینکه پهلوان تختی سنگ بنایی را در ورزش گذاشت که امروز حلقه مفقوده ورزش ماست، تصریح کرد: امروز از اصل ورزش که با آموزه‌های دینی همراه بوده، فاصله گرفته‌ایم و سجایای معنوی ورزش قهرمانی فراموش شده است.

سخنگوی شورای شهر لاهیجان گفت: امیدواریم جوانان و ورزشکاران ایران به‌ویژه شهرستان لاهیجان به خصلت‌های پهلوانی مرحوم‌تختی که برگرفته از سیره حضرت علی(ع) بوده، توجه جدی کنند و همواره در اخلاق و سیره و منش پهلوانی حرف نخست را بزنند.

ابراهیم مهربان با اشاره به اینکه امروز شخصیت اخلاقی و پهلوانی جهان پهلوان تختی برای نسل امروز جامعه بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ورزش یک اصل ضروری و انکارناپذیر است.

وی یادآور شد: نسل امروز باید با‌ تختی‌و ارزش‌های والای این پهلوان آشنا شوند و شخصیت‌هایی مانند تختی‌را همواره الگوی خود قرار دهند.

گفتنی است همایش نکوداشت مرحوم غلامرضا‌ تختی‌با حضور امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان و جمعی از ورزشکاران و شهروندان در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه