ورزشکاران باید علاوه بر قهرمانی خود را به سلاح اخلاق و ایمان مجهز کنند

امیر رضا خادم در آیین نکوداشت جهان پهلوان تختی در شهرستان لاهیجان در شرق استان گیلان گفت: صرف پرداختن به ورزش قهرمانی کفایت نمی کند و ورزشکاران باید علاوه بر قهرمانی خود را به سلاح اخلاق و ایمان مجهز کنند.

ورزشکاران باید علاوه بر قهرمانی خود را به سلاح اخلاق و ایمان مجهز کنند

به گزارش ۸دی، معاون امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان، بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ اخلاق مداری در ورزش به عنوان یک اصل مهم و اساسی تاکید کرد.

امیر رضا خادم شامگاه چهارشنبه و در آیین نکوداشت جهان پهلوان تختی در شهرستان لاهیجان در شرق استان گیلان با بیان اینکه صرف پرداختن به ورزش قهرمانی کفایت نمی کند و ورزشکاران باید علاوه بر قهرمانی خود را به سلاح اخلاق و ایمان مجهز کنند، افزود: در این صورت است که می توانند الگوپذیری خوبی از مرحوم تختی داشته باشند.
وی با اشاره به این مطلب که در مسیر توسعه فرهنگ و اخلاق مداری در ورزش توفیقات معنا دار نداشتیم، گفت: تحقق این امر از طریق دستوری و دیکته کردن میسر نیست بلکه ما باید در عمل شاهد پهلوان شدن افراد در جامعه باشیم.

معاون امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان، با یاد آوری این مطلب که پهلوان ساختن به این شکل نیست که هر کس توانست در رشته ای عنوان قهرمانی را بدست آورد باید الزاما و قطعا پهلوان باشد، تصریح کرد : معتقدم هر کسی در رشته ای اگر مدالی بر سینه اش درخشید، باید در کنار آن اخلاق مدار و تختی زمان خود باشد.

خادم در بخش دیگری از سخنان خود به سجایای اخلاقی مرحوم تختی اشاره و اظهار کرد: او یک انسان فرهیخته و بزرگ بود و عاشق روحیه اخلاق مداری به معنای واقعی کلمه بود ضمن اینکه رفتار علی وار نیز در رفتار و عملکرد او کاملاً هویدا و برجسته بود و این ، بسیار ارزشمند است و ما ورزشکاران باید این خو و منش را از او بیاموزیم و در زندگی پیاده کنیم.
وی با بیان اینکه باید نام و یاد مرحوم تختی همواره ماندگار و جاوید باقی بماند، حضور در مراسم نکوداشت او را نشان از عمق معرفت و درک ورزشکاران لاهیجان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه ما از هیچ تلاشی برای موفقیت قهرمانان خود در عرصه های ورزشی فروگذار نمی کنیم، افزود: اما اولویت را برای کسانی قائل هستیم که از سجایای اخلاقی برخوردار باشند و از آنها به جد مورد حمایت می کنیم.
خادم با بیان اینکه ما به دنبال این نیستیم که کسی اگر در ورزش دست از پا خطا کرد بدترین رفتارها را با او داشته باشیم ، تصریح کرد: معتقدم اگر کسی مسیرش را اشتباه کرد و دچار خطا شد، باید با او با سعه صدر و ارشاد برخورد کنیم تا آن فرد دوباره جایگاه خود را باز یابد نه اینکه تلاش کنیم بد اخلاقی ها در ورزش ماندگار شود.
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جهان پهلوان تختی ، چهارشنبه شب با حضور امیررضا خادم معاون امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان، در شهرستان لاهیجان واقع در شرق استان گیلان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه