کارگاه‌های ضایعاتی در شهر انزلی مجوز فعالیت ندارند

دکتر مجید زین‌العابدین‌پور با تاکید بر رعایت قانون مدیریت پسماند گفت:با وجود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در بحث آموزش شهروندی،متاسفانه میزان مشارکت مردمی فقط ۹ درصد است.

کارگاه‌های ضایعاتی در شهر انزلی مجوز فعالیت ندارند

به گزارش ۸دی، مجری “طرح تفکیک زباله از مبدا” بندرانزلی، از افتتاح غرفه چهارم بازیافت در این شهر بندری در روز هوای پاک خبر داد.

دکتر مجید زین‌العابدین‌پور مدیرعامل شرکت پاسارگاد و مجری طرح تفکیک زباله از مبدا بندرانزلی با تاکید بر رعایت قانون مدیریت پسماند با همکاری شهروندان،گفت:با وجود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در بحث آموزش شهروندی،متاسفانه میزان مشارکت مردمی فقط ۹ درصد است.

وی بهبود مستمر آموزش شهروندی را از الزامات دانست و خاطرنشان کرد:سه غرفه بازیافت در سطح شهر وجود دارد که در راستای دریافت اقلام بازیافتی مردم و معاوضه آن با اقلام دیگر، از جمله مواد شوینده، فعالیت می‌کنند.

زین‌العابدین‌پور با تاکید بر نهادینه شدن قانون مدیریت پسماند از سوی شهروندان،بیان کرد: هرکس موظف است تا نقطه نهایی، زباله خود را مدیریت و هدایت کند.

مجری طرح تفکیک زباله از مبدا و امور پسماند شهرداری انزلی بر جمع‌آوری زباله‌دزدها تاکید و اضافه کرد: مردم نباید هرکس را طرف قرارداد خود قرار داده و ضایعات خود را به آنها بفروشند.

زین‌العابدین‌‌پور با اشاره به اینکه در شهرهای دیگر به جز خودروهای شهرداری هیچکس حق جمع‌آوری ضایعات را ندارد، اظهار کرد:هیچ کدام از کارگاه‌های ضایعاتی در شهر انزلی مجوز فعالیت نداشته و با حمایت از شهرداری از سوی نیروی انتظامی و مراجع قضایی، می‌بایست نظارت بهتری درخصوص بزهکاری‌های اجتماعی انجام شود.

وی با بیان اینکه از سوی شهردای مکاتباتی نیز با ضابطین قضایی و نیروی انتظامی درخصوص نظارت و جمع‌آوری افراد غیرمجاز انجام شده است،افزود: انتظار می‌رود با اجرای قانون مدیریت پسماند که حق بخش خصوصی فعال در این عرصه است، حمایت لازم از این بخش که در هر دو دوره نیز مورد تقدیر مسئولان استانی و محیط زیست قرار گرفته است، انجام شود.

زین‌العابدین‌پور با اشاره به انجام هزینه‌های لازم در مورد تفکیک زباله از مبدا در ادارات و مدارس،بیان کرد: توسط متد و روش شرکت‌مان برای کل استان نسخه واحد آموزشی تدوین شده و باید بگویم علی‌رغم پیشگام بودن خیلی از شهرها درخصوص تفکیک زباله از مبدا و حتی تحمل هزینه‌های چند برابر، نتوانستند نتیجه لازم را به دست آورند.

وی یادآور شد: در روز ۲۹دی‌ماه امسال، همزمان با روز جهانی هوای پاک، غرفه چهارم بازیافت در شهرک انصارالحسین انزلی افتتاح می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه