خواص در فتنه ۸۸ هزینه های هنگفتی بر جامعه تحمیل کردند

امام جمعه آستارا در خطبه های های امروز نماز جمعه علل سقوط و انحراف خواص امام حسین(ع) و تاثیرگذاری دو گروه خواص و عوام در پیدایش عاشورا را تشریح کرد.

خواص در فتنه ۸۸ هزینه های هنگفتی بر جامعه تحمیل کردند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستارا خبر، امام جمعه آستارا گفت در حدیث است شیعه ما نیست کسی که دارای تقوی الهی نباشد.وی در بیان علل سقوط و انحراف خواص امام حسین(ع)  و نیز اینکه در پیدایش عاشورا دو گروه خواص و عوام تاثیرگذار بودند گفت علل و ریشه تحریف اسلام و واقعه کربلا به نیم قرن پیش از عاشورا و زمانی که پیغمبر(ص) رحلت کردند بر می گردد که باعث شد علی(ع) ۲۵ سال خانه نشین شده و از ظرفیت وجودی وی استفاده نشود ودرنهایت نیز واقعه کربلا حادثه کرد.

 

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری بارها  مکر و حیله های دشمن را به خواص معرفی و یادآور شدند و در بیانات خود اظهارداشتند که خواص در فتنه ۸۸ هزینه های هنگفتی برای جامعه تحمیل کردند.

 

خطیب جمعه آستارا دو عامل فراموش کردن ذکر الهی و غرق شدن در شهوات را عامل انحراف خواص و به تبع عوام ازآنها دانست و افزودعمر بن سعد در جبهه مقابل امام حسین(ع) اینگونه بود و اگر خواص ما این دو خصلت را داشته باشند مانند فرمانده لشکر یزید در جنگ با سیدالشهداء دنیا و آخرت خود را از دست می دهند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با آرزوی قبولی عزاداری های مردم شهرستان آستارا در ایام محرم و طلب توفیق برای آنان به خاطر ایجاد شور حسینی(ع) از مسئولان در همکاری برای اجرای مراسمات مذهبی تشکر کرد.وی گفت امروز روز تجلیل از اسراء و مفقودین است و اسرای ما درهشت سال دفاع مقدس با الگوگیری ازاسرای کربلا پیام ایران اسلامی را ابلاغ کردند.

 

امام جمعه آستارا در اشاره به مناسبتهای هفته آینده بیان داشت :هفته کتاب و کتابخوانی را در پیش رو ، بر طبق آمار و ارقام میزان مطالعه مردم ایران بسیار اندک و چیزی در حد ۲ دقیقه است مسئولان باید کارهای فرهنگی انجام دهند تا میزان مطالعه افزایش یابد و می بایست کتابخانه ها تقویت شوند تا مردم ترغیب و تشویق گردند.

 

وی ادامه داد شنبه سالروز شهادت امام سجاد(ع) سید اسرای کربلاست،ایشان با دعاها،گریه ها و موعظه ها و بیان مصائب امام حسین(ع) در محافل و مجالس از خون سالار شهیدان دفاع و فرهنگ عاشورا را ترویج می کردند.

 

در پایان نمازگزاران با مداحی امام جمعه آستارا بر مصیبت حسین(ع) گریه و اشک ماتم ریختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه