مدعیان دروغین برگزاری موکب در کربلا، کارگزاران برگزاری رقص و پایکوبی در خیابان های شهر رشت شده اند!

این فعال فرهنگی اجتماعی گیلان با بیان اینکه بزرگان مسئول در استان باید در راستای تذکر و نظارت، مسئولان این کار را نصیحت نمایند، گفت: دلسوزان و جامعه روحانیت و طلاب زمینه روحی و روانی و ایجاد بستر تذکر و خیرخواهی مسئولان ارشد مذهبی استان را فراهم نمایند.

مدعیان دروغین برگزاری موکب در کربلا، کارگزاران برگزاری رقص و پایکوبی در خیابان های شهر رشت شده اند!

به گزارش ۸دی به نقل از واران نیوز، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به برگزاری رقص و پایکوبی بانوان در روز «رشت» ۱۲ دی ماه اظهار کرد: بر خود واجب می‌دانم در راستای امر به معروف و نهی از منکر نسبت به یک سیاست غلط فرهنگی که مدتی توسط مجموعه‌ای که با عوارض و بودجه های مردمی اداره می شود یعنی شهرداری رشت واکنشی نشان دهم تا در روز قیامت در قبال بی‌تفاوتی و سکوت نسبت به بعضی از کج روی‌ها و انحرافات فرهنگی و اجتماعی مورد مواخذه قرار نگیرم.

وی با بیان اینکه از آنجایی که نائب امام زمان (عج) مقام معظم رهبری بارها و بارها نسبت به خطر اباحه گری در برنامه های فرهنگی و سیاست گذاری های عمومی و اجتماعی صحبت فرموده اند، افزود: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین و خطرناکترین عوامل نفوذ دشمن بر جامعه ما نفوذ فرهنگی است که متاسفانه مسئولان موظف در مجموعه شهرداری در سیاست گذاری فرهنگیشان و برگزاری مراسمات عمومیشان مبتلا به اباحه گری و حرکت های خلاف شئونات اسلامی شده اند.

این فعال فرهنگی اجتماعی گیلان با بیان اینکه بزرگان مسئول در استان باید در راستای تذکر و نظارت، مسئولان این کار را نصیحت نمایند، گفت: دلسوزان و جامعه روحانیت و طلاب زمینه روحی و روانی و ایجاد بستر تذکر و خیرخواهی مسئولان ارشد مذهبی استان را فراهم نمایند.

برگزاری برنامه ۱۲ دی رشت موجب تاسف مردم ولاتمدار گیلان شد

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: ما همچنان چشم انتظار تذکرات علمای شهرستان نسبت به واقعه تاسف بار دوازدهم دی ماه تحت عنوان روز رشت هستیم که متاسفانه در این روز برگزاری صحنه های غیر شرعی و مخالف مبانی دینی به صورت آشکار توسط یک نهاد فرهنگی موجب تاسف و تالم مردم متدین باورمند ولاتمدار رشت و استان گردید.

وی خاطرنشان کرد: جای تاسف است که برخی از نمایندگان شورای شهر که به نام انتصاب به خانواده شهدا در کسب آرا در انتخابات و به برکت خون شهدا صاحب وجاهت شده اند، تشکر از برگزاری چنین برنامه ای می نمایند، این افراد یا خبر دقیق و حضور جد نداشته اند و یا اینکه خود را به غفلت زده اند.

کارشناس فرهنگی اجتماعی گیلان اظهار کرد: انتظار می رود اعضای محترم شهر نسبت به حرکت های مشکوک فرهنگی جناب شهردار، مواضع جدی اتخاذ نمایند و شهردار در کنار ساماندهی مشکلات واقع شهر، مبانی دینی در حوزه فرهنگی را فراموش نکرده و در فرهنگ سازی ها، نظام ارزشی این شهر را در اولویت نظام تصمیم گیری خویش قرار دهند.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه شهر ما فقط در زمینه تاریخ و سابقه، بعد ملی ندارد، افزود: میدان شهدای ذهاب یادآوربسیاری از شخصیت های علمی و فرهنگی است و شهردار باید بداند که آن میدان ، که بانوان در آن به رقص و پایکوبی پرداخته اند محل وداع مادران شهدا از پیکران عزیزانشان بوده است.

وی گفت: آنجائیکه حرکات سخیف غرب گرایانه در روز رشت به نمایش آمده، در همان مکان بارها نماز بر پیکر علما و شهدا اقامه شده است و از این جهت یادآور حماسه‌های ملی و مذهبی مردم شهیدپرور رشت می‌باشد.

مدافعان حرم زینبی در راستای چنین برنامه‌هایی تن به سکوت نخواهند داد

کارشناس فرهنگی و اجتماعی گیلان با بیان اینکه یقینا نسبت به تداوم حرکت های مشکوک فرهنگ سازی اباحه گرایانه تشکل های مومن و مجموعه های مذهبی و روحانیت شهر این را بر نخواهد تابید، تصریح کرد: حفاظت از حریم اخلاق، دین و شریعت آنانیکه برای دفاع از حرم زینبی جان فرزندانشان را و وجود خویش را تقدیم می نمایند در دفاع از حریم پاک زینبی تن به سکوت و بی تفاوتی نخواهند داد.

حجت‌الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: بدترین نوع هجمه فرهنگی آن است که افرادی ابراز نهادینه کردن فرهنگ های غربی کنند که با ظواهر مذهبی و شاکله ارزش گرایانه خطاهای زشت خویش را توجیه نمایند و این ابن الوقت ها و باد به پرچم ها در مجامع مذهبی داعیه ارزشی داشته باشند اما در جلسات شورای اداری به عملکرد خود نمره ۱۸ از ۲۰ دهند.

وی اظهار کرد: مدعیان دروغین برگزاری موکب پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین(علیه‌السلام) کارگزاران برگزاری رقص و پایکوبی در خیابان های شهر رشت شده اند و این تناقض حکایتی سوال برانگیز است.(۱)

بازی با افکار عمومی توسط کانون های قدرت و ثروت در آستانه انتخابات مجلس

کارشناس مذهبی گیلان با بیان اینکه از این دست افراد بر می آمد که اگر خبر از شهادت شیخ نمر داشتند، یک رقص غم انگیز به یاد این شیخ بزرگوار به پا می کردند!!، افزود: یکی از مسائلی که موجب نگرانیست بازی با افکار عمومی توسط کانون های قدرت و ثروت در آستانه انتخابات مجلس می باشد.

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: انجام مانورهای عوام فریبانه در قالب برنامه های فرهنگی و مذهبی نشان از این می دهد که بعضی از اصحاب قدرت و ثروت در یک زنجیره هماهنگ شده در صدد جلب نظر افکار عمومی به هر قیمتی می باشند.

وی تصریح کرد: اینجاست که مردم بیدار شهر رشت و مردم ولایتمدار کل استان گیلان چشم های خود را باز کنند و عقبه های حمایت کننده این نوع سیاست گذاری های غلط در مجموعه های این چنینی را شناسایی نمایند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: جایز نیست به نام شاد کردن دل مردم، با وجودیکه بسیاری از کارمندان رده پایین شهرداری از دریافت حقوق حقه شان به خاطر کمبود بودجه محروم باشند اما هزینه های کلان برای برگزاری جشن های کذایی به هر طریق ممکن تامین گردد.

حجت‌الاسلام مهدوی اظهار کرد: آنهایی که مدعی حنجره حق خواهی مردم بودند و با با عناوین مقدس بر کرسی مجلس نشسته اند و به جد از این نوع کارگزاران حمایت می کنند امروز چرا حنجره شان بی صدا شده است.

وی افزود: آن روزی که حنجره این افراد از بیکاری و عدم اشتغال جوانان می‌گفت، امروز چرا نسبت به فضای رکود وسیاست گذاری های غلط اقتصادی ، سکوت و همراهی سیاسی و جناحی نموده اند.

این فعال فرهنگی گفت: اگر گیلان بخواهد رشد کند باید وکلای مردمی دلسوز وباورمند به هویت اسلامی و ایرانی و عدم وابسته به کانون های ثروت و قدرت به مراکز تصمیم گیری همچون مجلس ورود نمایند.

اتصال و اتحاد پنهان عناصر فتنه با کانون قدرت و ثروت موجبات افول مدیریت انقلابی در بخش‌های مختلف مدیریت استان

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: اتصال و اتحاد پنهان عناصر فتنه با کانون قدرت و ثروت موجبات افول مدیریت انقلابی و جهادی در بخش های مختلف مدیریت استان شده است و به نظر می رسد آن فرمایش مقام معظم رهبری درباره بایسته های یک نماینده مطلوب برای مجلس در دوره گذشته، امروز مورد توجه مردم قرار گیرد که یکی از آن بایسته ها این است که نمایندگان مردم نباید وامدار و وابسته به کانون های ثروت و قدرت گردند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده ای که خود را وامدار کانون های قدرت و ثروت بداند وکیل مردم نخواهد بود بلکه وکیل همان کانون هاست که به جای انجام وظیفه نمایندگی که نظارت بر عملکرد مسئولان و تنظیم و تدوین قوانین به مصلحت مردم و کشور است به جای این وظیفه به شعرسرایی، مداحی و تملق نسبت به صاحبان قدرت پرداخته است.

این کارشناس مذهبی گیلان اظهار کرد: آنانی که برای مسئولان شعر می سرایند آیا امروز می توانند برای بیکاری جوانان و بخشی از معضلات ناشی از رکود نیز نطقی بسرایند.

  1. کاروان قافله عاشقی که به مدت سه سال است به صورت خودجوش و مردمی با تلاش های بی وقفه مسئولان این کاروان، در اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی اقدام به برپایی موکب پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را می‌نماید، امسال بعد از بازگشت این کاروان از پیاده روی اربعین، شورای شهر رشت مدعی شد که موکب پذیرایی قافله عاشقی در کربلا توسط شهرداری رشت برپا شده است که از سوی این کاروان جوابیه ‌ای در این راستا صادر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مرتضی
اعضای محترم شهر که ادعا دارند و شهردار پر ادعا ، خوشی به دلشان زده بود ، همه مشکلات شهر حل شده ! خواستند شاد باشند .! ترافیک شهر ی حل شده !، چاله چوله های شهر برطرف شده!، اتوبوس های تندرو مهیا شده!، الحمدالله پول مردم از عوارض را هم دارند !، بذارید شادباشند ! نفوذ فرهنگی یعنی چه؟! بابا، چند صد ملیون تومانی هزینه که چیزی نیست .
در حاشیه