بدحجابی مانع از انتقال درست اهداف عاشورا می‌شود

صدیقی امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه مجالس سیدالشهدا (ع) دارای قداست است، گفت: بدحجابی مانع از انتقال درست اهداف عاشورا می‌شود.

بدحجابی مانع از انتقال درست اهداف عاشورا می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به مکتب دینی امام حسین (ع) اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) دارای شاگردانی هر چند اندک اما بسیار متدین بود.

*افزایش روز افزون شاگردان امام حسین (ع) در مکتب دین

وی با بیان اینکه در روز عاشورا تنها ۷۲تن به عنوان شاگرد امام حسین (ع) درس ایثار، شجاعت و تقوا را پس دادند، یادآور شد: امروز ۷۲ شاگرد مکتب حسینی (ع) به میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا ارتقا یافته است.

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: مرگ در راه اهداف و عقیده یکی از درس‌های مکتب تأسیس شده ابا عبدالله‌الحسین (ع) است.

وی به ضرورت ذات‌مردی در بین مسلمانان اشاره کرد و متذکر شد: مکتب دین امام حسین (ع) خواستار آموختن درس حق‌گرایی، آزادمردی، دین‌داری و دفاع در راه آرمان‌های اسلامی است.

صدیقی، مردودی، قبولی و کسب نمره عالی را از نتایج پایان کار شاگردان در مکتب امام حسین (ع) دانست و گفت: کسانی که با بصیرت و عشق به خدا در راه اهداف دین گام بردارند در تحصیل موفق‌تر هستند.

*عاشورای حسینی (ع) لیله‌القدر اهل ولایت است

وی با اشاره به فضیلت شب قدر و نزدیکی انسان به خداوند، اذعان کرد: عاشورای حسینی (ع) لیله‌القدر اهل ولایت برای دستیابی به قرب الهی است.

خطیب جمعه صومعه‌سرا لازمه پر گشودن انسان به عرش الهی را عشق‌ ورزی، ایثار و دین‌داری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خداوند لیله‌القدر عاشورایی را به عنوان یک کلاس درس برای اهل ولایت قلمداد می‌کند، افزود: بهره لازم را کسانی می‌برند که توجه به منویات دینی را جایگزین اموال دنیوی کنند.

صدیقی، ۱۲ محرم را شب سوم امام حسین (ع) و به روایتی شب شهادت امام سجاد (ع) خواند و بیان کرد: مردم به درستی از این لحظات بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: هم‌نشینی با صالحان راهی مناسب و هموار برای رسیدن به خیر و عاقبت به خیری است.

امام جمعه صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه انسان‌ها در شناخت دوست خوب و بد باید بیشتر دقت کنند، خاطرنشان کرد: رفاقت با دوستان بد، عقاید آدمی را در راه دین سست می‌کند.

وی با قدردانی از اجتماع عزاداران صومعه‌سرایی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورای اباعبدالله‌الحسین (ع) با توجه به تمام تحریم‌های اقتصادی و فشارهای فرهنگی در کشور و صومعه‌سرا با شکوه سه برابری نسبت به سال‌های گذشته انجام شد.

*بدحجابی مانع از انتقال درست اهداف عاشورایی می‌شود

صدیقی با تأکید بر رعایت حجاب و حیای اسلامی زنان و دختران در مراسم عزای حسینی، تصریح کرد: والدین بیش از گذشته مراقب ترفندهای نرم و فرهنگی دشمنان در راستای ترویج جهل و نادانی در خانواده‌ها و اجتماع باشند.

وی مراسم‌های عزای سیدالشهدا(ع) را داری قداست و حرمت دانست و یادآور شد: بدحجابی و بی‌حیایی مانع از انتقال درست اهداف عاشورایی شده و موجب تهی شدن بصیرت‌های درونی می‌شود./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه