درد و دل یک دانشجویِ دانشگاه آزادی با شهردار رشت

در این یادداشت آمده است: حال ما خواهان پاسخی مردانه از جانب شما شهردار محترم هستیم که در خور و شان مردم متدین این دیار باشد چرا که نفوذ فرهنگی در میان این مردم جای ندارد و تا آخرین توان سدی میشویم در مقابل این نفوذ.

درد و دل یک دانشجویِ دانشگاه آزادی با شهردار رشت

به گزارش ۸دی، یک دانشجوی دانشگاه آزاد رشت در یادداشتی نوشت:

با عرض سلام و ادب خدمت شهردار محترم رشت جناب آقای ثابت قدم و شورای محترم

و جا دارد همین جا چند سلامی هم به دیگر مردان ثابت قدم شهرمان کنیم،آری سلام بر اسطوره غیرت شهید میرزا کوچک خان ثابت قدم
سلام بر شهدای هشت سال دفاع مقدس املاکی ،بیگلو و قلی پور ثابت قدم
سلام بر شهیدان سیرت نیا و طاهرنیا ثابت قدم
و درود خداوند به روح پاک و بلند  این مردان که با قدم نهادن در میادین نبرد ثابت کردن برای حفظ عزت و شرف و ناموس مردمشان از هیچ چیزی فرو گذار نیستن، حتی جان شیرین.

بلی ما جوانان گیلانی آنچنان با یاد  فداکاری ها گیلک مردان دیارمان رشد و نمو کرده ایم ،که باورمان نمیشود در شهرمان در میدان ذهاب جای که خانواده شهدا در هشت سال دفاع مقدس جگر گوشه هایشان را از زیر قرآن رد کرده و عازم میدان نبرد کرده؛

جایی که هر ساله مراسم ابا عبد الله الحسین(ع)در آن به باشکوهی تمام برگزار میشود حال به مناسبت هفته رشت ناموس این دیار با لباسهای محلی که نماد عفت و حیا دختران گیلان هست به رقص و پایکوبی برخیزند .آیا این خیزش باعث ریزش حیثیت مسئولین مربوط و شما شهردار محترم در قبال خون پاک شهدا و خانواده های شهدا و رهبر معظم نمی شود؟!!!
آری ما دانشجویان این استان از شما و شورای محترمتان گله مندیم و  در عجبیم که چه طور میشود مسئولی به نکته سنجی شما که بعضا شاهدیم از دادن مجوز به مراسمات مذهبی و یا تجمعات انقلابی که ریشه در افکار و منش گیلک مردان همین دیار دارد امتنا ورزیده ولیکن مجوز چنین مراسمی که اشک و آه خانواده های دلسوخته شهدا و زیر پا گذاشتن حرف مقام معظم رهبری و سیلی بر چهره امام عصر(عج)را به همراه دارد را خیلی راحت میدهید !!!!

چه خوب است اگر تکیه بر مسند قدرت مینهیم نگاهی هم به عکس ها و مطالب اطراف میز و کرسی قدرتمان هم بیندازیم و بدانیم اگر عکس رهبری بر سردر اتاق کارمان نصب است معصونیت نیست بلکه این عکس باعث حفظ حریم و احترام میشود و به مرحمت این بزرگوار مردم از خیلی از خطا های سهوی مسئولین میگذرند و چشم پوشی میکنند و آن رابطه حسنه و همدلی بینشان شکل میگیرد و اگر عکس شهید بر میزمان میگذاریم خود را موظف کنیم که در قبال خون و خانواده هایشان و چشمان ابری فرزندانشان که ابری تر شهرمان هست مسئولیم .

و اگر بر دیوار های شهر مان مینویسیم سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت، خود را هم موظف بدانیم که هم سؤ با فرهنگ و اعتقادات مردم دیارمان قدم برداشته نه این که مطلب را به عکس و سلیقه خود معنا کنیم. چرا که مردم شریف و غیور رشت در همه عرصه ها نه تنها همدلی خود را ثابت کرده بلکه با دادن خون خود نام رشت و گیلان را به بزرگی رویانده اند و اینها تلنگری باشد تا واقعا ناممان برازنده رفتارمان باشد و ثابت قدم بودن را یدک نکشیم .

حال ما خواهان پاسخی مردانه از جانب شما شهردار محترم هستیم که در خور و شان مردم متدین این دیار باشد چرا که نفوذ فرهنگی در میان این مردم جای ندارد و تا آخرین توان سدی میشویم در مقابل این نفوذ.

والسلام علیکم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نیلو
تموم کنید این تندروی ها رو
ناشناس در پاسخ به نیلو
بابا.... تندروی؟؟؟؟!!! یکی منو بگیره دوتا کلمه یاد گرفتن هر غلطی میخوان میکنن بعدش غیرت و مذهب و اصول انقلاب و یادشون میندازیم میشه تندروی حتما باس زد تو گوشتون تا بفهمید تندروی چیه؟؟؟!! تذکر چیه؟؟؟1111
مردم رشت
با سلام.بی صبرانه منتظر پاسخ مسئولین هستیم
همشهری
مسئول/مسئولین این کار باید زود استعفا بدند وگرنه نیروهای انقلابی خودشون برخورد می کنند به خون شهدا قسم از اونها نخواهیم گذشت یه وام 3 میلیونی به عروس و داماد نمی دند بعد450میلیون برای رقص و اواز و مسخره بازی هدر میدهند شهید ندادیم این طوری بتازند
مجید کاظم زاده مژدهی
با سلام و عرض ادب...من یکی از طراح ها و اعضای اصلی برگزاری کارناوال بزرگ و با شکوه افتتاح تیاتر دایم در رشت بودم...در این جشن بزرگ که بیش از 7هزارنفر از مردم شهرمان از هنر نمایی 45کارگردان و 450بازیگر حضور داشتند و بدون دریافت حتی یک ریال و هزینه میلیونی از جیب شخصی هنرمندان به منظور ایجاد نشاط در مردم از سوی 99درصد از هنرمندان تیاتر این شهر پس از چند ماه تمرین و...تاکید میکنم بدون دریافت حتی یک ریال چنین جشن بزرگی تقدیم مردم هنر دوست رشت شد...ما امیدواریم با حمایت همه دلسوزان نظام از ضرفیت بالای هنرمندان تیاتر در جشن ها و مراسم ملی و مذهبی استفاده کنیم...دوستان دهه مبارک فجر در پیش است چه ضرفیتی بالا تر از این هنرمندان ؟من حاظرم در دیداری با شما بزرگواران به برنامه ریزی برای مراسم پیش رو همچون دهه فجر و چهارشنبه سوری و نوروز و ایام فاطمیه و سوم خرداد و...بپردازیم...همانطور که شاهد بودید از آیین کشاورزی و دعای باران و برکت تا نمایشهای مدرن و فیزیکال تیاتر و...در کنار هم اجرا شدند ...تقدیر شما را نمیخواهیم چون شما که در کنار آن هفت هزارنفر مخاطب نبودید وگرنه چنین نمینوشتید...حال ما در کنار شما هستیم و دست به سوی شما دراز میکنیم ...روز 12 دی بدون دریافت ریالی چنین باشکوه اجرا شد میتوان در دهه فجر جلوی خیلی از هزینه های بیجا و ...را گرفت و در راه هنر و برای مردم هزینه کرد ...من در خدمت همه کسانی هستم که دلشان برای کشور و مذهب و مردمشان میسوزد
ناشناس در پاسخ به مجید کاظم زاده مژدهی
دست مریزاد و خسته نباشید به شما که شادی را به مردم غمگین این کشور هدیه میکنید و امید را در دل کودکان زنده نگه میدارید.
شهروند
با سلام و وقت بخیر .ضمن تشکر وقدردانی از مسئولین استان گیلان و هنرمندان عزیزی که چنین برنامه خاطر انگیزی را در شهر رشت اجرا داشتند باید به آن تعداد از مخالفین این برنامه عرض داشت .شادی و نشاط بزرگترین موهبت اهی برای انسان است.حرکتی که تعدادی ازهنرمندان عزیز گیلانی همراه با آگاهی مسئولین رشت انجام داده اند نمی تواند حرکت غیراخلاقی و ناصحیحی باشد. چرااینکه رفتار فرهنگی ریشه در فرهنگ و قوم آن شهر داشته است چرا عده ای مخالف شادی مردم می خواهید با سفسطه بازی و بابیان خون شهدا و انقلاب سعی در مجهول نمودن فرهنگ غنی گیلان داشته باشید.گیلان از دیر باز با ساز وآواز ها و حرکتهای موزون معروف بوده است و از قدیم مردم گیلان با همین حرکات موزون برروی زمین های کشاورزی به کارو فعالیت مشغول بوده اند و هیچ وقت دچار فرهنگ زدگی و ... غیره نشده اند. ماجنگ نکردیم که همواره غرق در ماتم و عزا باشیم ،شهید ندادیم که فرهنگ غنی خود را زیرخاک بسپاریم. انقلاب نکردیم که فرهنگ غربی وارد کشور کنیم و فرهنگ اصیل خود را به فراموشی بسپاریم.دانشجوی محترمی که با هجمه به هنرمندان و مسئولین خطاب دارید کاش ذره ای هم به خود می بالیدی که امروز مابا اجرای آیین شهر مان چنان رو به رو شده ایم که لااقل در خفا انجام نشده است .لخت و عریان نبوده است کاملا با حجاب اسلامی و پوشیده بوده اند.یا هنرمندان ما مجبور نشده اند به علت برخوردهای نادرست از کشور خارج شوند و در کشور بیگانه چنین برنامه ای برگزارکرده باشند.من به عنوان یک شهروند دست هنرمندان و مسئولین با فرهنگ گیلان را به گرمی تمام می فشارم امیدوارم همواره موفق و سربلند باشند.
شهروند. استاد دانشگاه
سلام خدمت همه دوستان و هنرمندان و گیلانی های محترم و عزیز از زحمات هنرمندانی که برای اجرای این برنامه وقت و هزینه گذاشته اند تشکر میکنیم. امیدوارم هنرشان روز به روز پویاتر و بالنده تر و اسلامیتر بشود. و پله های رشد را به سرعت طی کنند. چرا که پیشرفت هنرمند ایرانی مسلمان و عرضه ی فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی ما به کل جهان، مایه ی افتخار و عزت ماست. و درود بر روح بلند امام و شهیدان که تمام شادیها، پیشرفت ها و آرامشمان را مدیون آنان هستیم. و سلام بر خانواده های بزرگوار و صبور شهدا و ایثارگران که تلخیها و غمهای عظیمی را به دوش می کشند و عاشقانه صبر زیبا را پیشه کرده اند و در راهی که پیش گرفته اند ثابت قدم خواهند بود ان شاءالله نوشتن چنین نامه هایی نشان دهنده مخالفت با شادی و آزادی و آداب و رسوم و... نیست. بلکه هدف اصلی و ناپیدای این حرکت، حفظ شادیها و اصالتها و آزادیهای حقیقی است. برای اثبات این جمله آخرم توضیح این که: همه ما انسانها به دنبال آرامش و شادی و نشاط هستیم و هیچ کس مخالف این موضوع نیست؟ و قطعا همه ما ترجیح میدهیم که این آرامش و شادی را هر چه عمیقتر و هر چه پایدارتر و بلندمدت تر داشته باشیم. دقیقا نکته همینجاست! نکته این است که چه نوع شادی ای پایدارتر و عمیقتر و ماندگارتر است؟ قطعا شادی ای که عوارض منفی نداشته باشد یا حداقل کمتر داشته باشد، عمیقتر است. در غیر این صورت آن عوارض منفی به زودی شادی را به غم تبدیل میکند. و درست همینجاست که اسلام عزیز ما و آداب و رسوم صحیح ما، راه شادیهای ماندگار را به ما می آموزند. مثلا این که شادی ای ماندگارتر است که همراه با هتک حرمت نباشد. شادی ای که اصالت حجاب و حیای مسلمان ایرانی را زیر سوال نبرد. ولی حرکات موزون همراه با آرایش آنچنان و لباسهای فاقد پوشیدگی(چسبان و بدن نما و...) بیشتر باعث غم میشود تا شادی. بسیار شادیهایی هاست که میتوان بسیار موجه تر و پایدارتر برگزارش کرد. مثل همین خندوانه خودمان یا سریال طنز زیبای پایتخت یا انواع ورزش و بازی و طبیعت گردی و تیاترهای تاریخی و ریشه دار و شادی که در گذشته بوده و الان کمتر دیده میشوند و... که همه ما تجربه آن را داشته و داریم. این شادیها پایدارتر و شیرینتر و ماندگارترند و تعارضی هم با اسلام عزیز و عفاف تاریخی ایران سرافراز هم ندارند. امیدوارم این صحبتهایی که میکنیم باعث رشد همه ما شود و باعث همدل و همراه شدن هرچه بیشترمان. نه اینکه خدای نخواسته باعث سوء تفاهم و تفرقه. چرا که تفرقه مانع از پیشرفتمان میشود. و این انتقادهای دلسوزانه را باعث رشد و توسعه بدانیم نه... تشکر میکنم از این که حوصله کردید و خواندید. درس پس دادیم خدمت دوستان:-)
انصاف جو
این همه حساسیت اقایان اگر در موضوع سه هزار میلیاردی هم اگر بود من باور میکردم وگرنه دیدیم که بی حجابان مورد انتقادتان در زمان انتخابات به شرط حمایت از کاندیداهای مورد حمایتتان چقدر محبوب میشوند که بارها از رسانه هایتان انها را به رخ مردم می کشید. کمی انصاف داشته باشید!
همشهری در پاسخ به انصاف جو
چرا مسایل را باهم قاطی می کنید برادر / خواهر گرامی ارزش هایی که بخاطر انها هزینه های هنگفتی دادیم حفظ حیا و عفت ناموس ما بود چیزی که با اندولسی کردن کشور در حال تخریب هست.
در حاشیه