جمهوری اسلامی ایران ساخت بمب هسته ای را حرام می داند

غربی ها ادعا می کنند که ایران می خواهد با ساخت بمب هسته ای دنیا را نابود کند. اما چنین گفته ای واقعیت ندارد زیرا جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین اسلام ساخت بمب هسته ای را حرام می داند. اسلام می خواهد ملت ها را نجات دهد، نه اینکه آنها را از بین ببرد.

جمهوری اسلامی ایران ساخت بمب هسته ای را حرام می داند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از در سیاهکل، حجت الاسلام و المسلمین محمد شیدایی امام جمعه سیاهکل در خطبه های این هفته نماز عبادی – سیاسی جمعه این شهر ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: از تمامی هیئت های مذهبی به دلیل اینکه با برگزاری مراسم در این روزها چهره شهر را عاشورایی کرده اند تشکر می کنم.

وی با اشاره به این مطلب که کشورهای غربی و آمریکا در حال تبلیغات منفی بر علیه ایران هستند ابراز کرد: آنها ادعا می کنند که ایران می خواهد با ساخت بمب هسته ای دنیا را نابود کند. اما چنین گفته ای واقعیت ندارد زیرا جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین اسلام ساخت بمب هسته ای را حرام می داند. اسلام می خواهد ملت ها را نجات دهد، نه اینکه آنها را از بین ببرد.

خطیب جمعه سیاهکل ادامه داد: آنها ایران را تهدید می کنند که نباید پیشرفت هسته ای داشته باشید و می گویند که می خواهیم از قسمت های هسته ای شما بازدید کنیم. ولی هدف آنها این است که هر وقت بخواهند از هر جای کشور بازدید کنند و این قابل قبول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین شیدایی در رابطه با مذاکرات نیز گفت: اگر عزت ملت ایران زیر سئوال نرود ، ما آماده مذاکرهستیم.

وی با تأکید بر این مطلب که تهدیدهای نظامی هیچ تأثیری بر ایران نخواهد داشت تأکید کرد: به لطف خداوند جمهوری اسلامی ایران در ساخت تجهیزات نظامی جزو کشورهای پیشرفته جهان است و در برابر تجاوزها از خود دفاعی مقتدرانه ای خواهد کرد.

امام جمعه سیاهکل با اشاره به تهدید ایران به تشدید تحریم از سوی غربیها به خصوص آمریکا خاطرنشان کرد: آنها می گویند که اگر با ما راه نیایید تحریمها را بیشتر می کنیم. اما تا کنون تحریمهای آنها موجب شده که دانشمندان ایرانی تمام بخشهای غنی سازی از ابتدا تا انتها را انجا بدهند و در بساری از بخشهای دیگر نیز خودکفا شده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین شیدایی به ۲۴ آبان ماه سالروز تجلیل از اسرا و مفقودان اشاره و اضافه کرد : آزادگان با تحمل شکنجه ها و سختیهای فراوان دوران اسارت ، حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و نسل جوان باید خاطرات آنان را مطالعه کند و از سختی ها نهراسد.

وی افزود: همچنین این روز یادآور بزرگوارانی است که شهید شدند و جنازه های آنها هنوز هم پیدا نشده و خانواد ه های آنها چشم به راه هستند.

خطیب جمعه سیاهکل تصریح کرد: ۱۳ محرم روز شهادت امام سجاد (ع) است که پس از ۳۴ سال پس از حادثه کربلا به شهادت رسیدند. صحیفه سجادیه که ایشان به یادگار به جا مانده بسیار ارزشمند و پر محتوا است و حتی در کلیساهای آمریکا از این کتاب استفاده می شود به صورتی که صلوات آن حذف شده و به صورت سرود آن را می خوانند.

حجت الاسلام و المسلمین شیدایی با اشاره به ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: بنی صدر در آن زمان قصد خیانت به ایران را داشت اما به برکت وجود مقام معظم رهبری و شهید چمران نقشه های آن نقش بر آب شد.

وی ضمن تشکر از هیئت های امنای مساجد جامع، برفجان، سیدوارستان، فشتال، خرارود، بیدرون و .. که در زیباسازی مساجد خود فعال هستند، از آنها خواست تا از طرح صالحین بسیج حمایت کنند و به جوانان نیز اهمیت بدهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه