بیش از ۹۰ مرکز درمانی دامپزشکی در گیلان وجود دارد

عاقبتی گفت: بیش از ۹۰ مرکز درمانی دامپزشکی در گیلان وجود دارد بنابراین دامداران و مرغداران نباید به بهانه نبود دکتر دامپزشک برای درمان خودسرانه دام‌های خود اقدام کنند.

بیش از ۹۰ مرکز درمانی دامپزشکی در گیلان وجود دارد

به گزارش ۸دی، مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: بیش از ۹۰ مرکز درمانی دامپزشکی در گیلان وجود دارد بنابراین دامداران و مرغداران نباید به بهانه نبود دکتر دامپزشک و دارو از داروهای غیرمجاز و درمان خودسرانه برای دام‌های خود اقدام کنند.

سهراب عاقبتی با بیان اینکه یک بیمارستان، ۱۸ درمانگاه، ۴ آزمایشگاه تشخیص تمام وقت و ۷۳ داروخانه و ۷۷ دفتر اشتغال امور درمانی تمام وقت و نیمه وقت دامپزشکی در سطح استان به ارائه خدمات مشغول هستند، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی گیلان با فعالیت‌های متعدد و با تیم‌هایی متخصص و پیشرفته در سراسر استان  در حوزه دامپزشکی به‌صورت مجهز تلاش در ارائه خدمات مناسب به شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه داروها از طریق شرکت‌های تولید کننده به شرکت‌های پخش سراسری و از این شرکت‌ها به شرکت‌های پخش استان‌ها وارد می‌شوند، افزود: این داروها طی فرآیند بازدیدهای ادواری مسئولان فنی و دکتران دامپزشک به داروخانه‌ها و مراکز درمانی منتقل و از آنجا به دامداران ارائه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به اینکه تولید و پخش دارو خارج از فرآیند این چرخه غیرمجاز و قاچاق محسوب می‌شود و با عاملان برابر قوانین بهداشتی سازمان دامپزشکی برخورد می‌شود، تصریح کرد: استفاده نکردن از داروهای غیرمجاز و قاچاق به‌منظور حفظ سلامت دام برای دامداران باید به‌صورت یک فرهنگ و قانون تلقی شود.

عاقبتی تصریح کرد: در گیلان بالغ بر ۹۶ مرکز درمانی وجود دارد بنابراین با وجود این مراکز در سطح استان دامداران و مرغداران نباید به بهانه نبود دکتر دامپزشک و دارو از داروهای غیرمجاز و درمان خودسرانه دام‌های خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از دارو‌های غیر‌مجاز و افراد غیر متخصص در مقوله دامپزشکی با تشخیص اشتباه باعث مقاوم شدن دام در برابر آنتی بیوتیک‌ها، وجود بقایای دارویی در فرآورده‌های دامی(گوشت، شیر) و در جامعه خطرات ناشی از آن مستقیماً به افراد جامعه باز می‌گردد با مراجعه به مراکز درمانی مجاز در جهت سلامت فرآورده‌های مصرفی در استان می‌توان گام مؤثری برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه