ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف مسئولان فرهنگی است

فاطمه شیرزاد دیشب در دیدار با شورای مشورتی ایثارگران شهرداری این شهر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف مسئولان فرهنگی دانست.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف مسئولان فرهنگی است

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد دیشب در دیدار با شورای مشورتی ایثارگران شهرداری این شهر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف مسئولان فرهنگی دانست.

وی با بیان اینکه قوانین بسیار خوبی درباره ایثارگران مصوب شده اما به خوبی اجرا نمی‌شود، افزود: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید این امر را در عمل ثابت کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند و مسئولان باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم مسئولان در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این موضوع توجه و تلاش بیشتری داشته باشند.

شیرزاد با اشاره به برنامه‌های هفته رشت، متذکر شد: در این هفته برنامه‌های متعددی از جمله دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری جشنواره غذا و… برگزار شد.

وی به حواشی پیرامون مراسم ۱۲ دی «روز رشت» اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم با انتقادات سازنده بتوانیم برنامه‌ریزی‌های بهتری برای گرامیداشت این روز در سال آینده داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هر برنامه‌ای کم و کاستی‌هایی به همراه دارد، گفت: از همه رسانه‌های مکتوب، مجازی و ملی برای پوشش برنامه‌های هفته رشت تشکر می‌کنم.

مسئول امور ایثارگران شهرداری رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به تشکیل شورای مشورتی در واحد ایثارگران شهرداری رشت، اظهار کرد: تشکیل شورای مشورتی ایثارگران برای مشاوره مسئول ایثارگران و در راستای پشتیبانی بیشتر از جامعه ایثارگران شهرداری رشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

امیر ترومیده با اشاره به تعداد ایثارگران شاغل در شهرداری رشت، افزود: اکنون ۳۸۶ نفر از ایثارگران، ۵۶ نفر جانباز و ۸۰ نفر از فرزندان شاهد در واحدهای مختلف شهرداری رشت در حال فعالیت هستند.

مسئول امور ایثارگران شهرداری رشت به اقدام‌های انجام شده در راستای ساماندهی ایثارگران شاغل در شهرداری رشت اشاره کرد و متذکر شد: ایجاد فضای مناسب اداری، ساماندهی پرونده‌های اداری و پرسنلی، پیگیری و رسیدگی پرداخت حق بیمه درمانی ایثارگران شهرداری و … از جمله اقدام‌های اخیر در واحد ایثارگران شهرداری رشت است.

وی به برگزاری دیدار با ایثارگران شاغل در مناطق و نواحی مختلف شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برای دیدار با ایثارگران شهرداری منطقه یک مدیر این منطقه هیچ همکاری انجام نمی‌دهد و با وجود مراجعه مکرر از دیدار با بنده امتناع می‌کند.

ترومیده با ابراز گلایه از دخالت‌های بی‌مورد برخی از مدیران سازمان‌های شهرداری رشت در امور ایثارگران شهرداری، گفت: مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با دخالت در امور مربوطه به واحد ایثارگران شهرداری رشت موجبات گلایه را فراهم کرده است.

وی برگزاری دیدار با خانواده‌های محترم ایثارگران، جانبازان و شهدای شاغل در شهرداری رشت بدون هماهنگی با واحد ایثارگران را یک نمونه از این دخالت‌ها عنوان کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور شهادت آیت‌الله النمر رهبر شیعیان عربستان را محکوم کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر می‌کند.

مظفر نیکومنش‌نودهی با اشاره به تجمعات اعتراض‌آمیز پس از شهادت آیت‌الله النمر در نقاط مختلف شهر رشت تصریح کرد: در تجمع پرشور امروز که در صحن حرم مطهره حضرت فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) برگزار شد مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه شهر رشت خشم و انزجار خود را از این اقدام بی‌شرمانه اعلام کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه