شهردار باید در خصوص بی ثباتی مدیران شهرداری به شورا پاسخ دهد

شوقی با مطرح کردن چند سوال از عملکرد شهردار، به تغییر مکرر مدیران شهرداری اشاره کرد و گفت: شهردار باید در خصوص بی ثباتی مدیران شهرداری به شورا پاسخ دهد زیرا تغییرات ۱۰۰ درصدی در بدنه شهرداری طی چند ماه گذشته رخ داده و همچنان ادامه دارد.

شهردار باید در خصوص بی ثباتی مدیران شهرداری به شورا پاسخ دهد

به گزارش ۸دی، فرهاد شوقی که عصر یک شنبه در صد و بیست و چهارمین جلسه شورای رشت سخن می گفت با اشاره به زمان انتخاب شهردار رشت در یک سال گذشته اظهار کرد: اعضای شورا با حسن نیت نسبت به ابهامات عملکرد محمدعلی ثابت قدم یک سال پیش، وی را به عنوان شهردار انتخاب کردند اما با گذشت این مدت شاهد بروز ضعف های جدی از سوی شهردار رشت هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون برای جلوگیری از بروز تنش و اختلاف در مقابل ضعف های شهردار سکوت اختیار کرده است، افزود: با توجه به روند عملکرد شهردار نسبت به ادامه تصدی وی بر شهرداری رشت هشدار می دهم و امیدوارم اعضای شورا در خصوص این موضوع منفعلانه عمل نکنند.

این عضو شورا تصریح کرد: ادامه این روند نه تنها شان و شخصیت افراد از جمله اعضای شورا و مدیران شهرداری را نشانه گرفته بلکه آینده شهر و شهرداری رشت را به مخاطره می اندازد.

شوقی با مطرح کردن چند سوال از عملکرد شهردار، به تغییر مکرر مدیران شهرداری اشاره کرد و گفت: شهردار باید در خصوص بی ثباتی مدیران شهرداری به شورا پاسخ دهد زیرا تغییرات ۱۰۰ درصدی در بدنه شهرداری طی چند ماه گذشته رخ داده و همچنان ادامه دارد.

وی همچنین تعیین معاونت های جدید در بدنه شهرداری را جعلی دانست و افزود: برخی معاونت های جدیدی که از سوی شهردار تعیین شده در چارت سازمانی وجود ندارد.

این عضو شورا خواستار گزارشی از میزان تحقق بودجه شد و بیان کرد: شهردار به شورا گزارشی شفاف از میزان تحقق بودجه باید ارائه دهد تا شورا در جریان میزان تحقق بودجه ظرف ۹ ماه گذشته قرار گیرد.

لندفیل سراوان خطری جدی برای شهروندان

در ادامه جلسه شورای رشت، عضو دیگر شورا به تعویق و تاخیر در اجرای لندفیل سراوان اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه بودجه برای لندفیل سراوان دیده شده اما نه تنها شاهد بی توجهی شهرداری نسبت به اجرای مصوبه شورا هستیم بلکه هر بار لایحه ای از شهرداری مبنی بر استفاده از بودجه تعیین شده مربوط به لندفیل و اختصاص آن به موارد دیگر هستیم.

فرانک پیشگر با بیان اینکه تاسیس خانه رشت در ساختمان شهرداری بر اساس بخشی از بودجه تعیین شده لندفیل سراوان بی توجهی به مصوبه شورا است، افزود: خطر لندفیل سراوان جدی است و سلامت ساکنان منطقه و شهروندان را تهدید می کند و شهرداری باید هر چه سریعتر نسبت به آن اقدامات اجرایی را شروع کند.

وی همچنین به غفلت از مصوبه شورا مبنی بر تشکیل ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در شهرداری اشاره و بیان کرد: هیچگونه وقعی نسبت به این مصوبه شورا در شهرداری صورت نگرفته است.

این عضو شورا اشاره به بی توجهی های شهرداری به مصوبات شورا را به این موضوع خلاصه نکرد و ادامه داد: علاوه بر تشکیل نشدن ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، در خصوص راه اندازی غرفه هایی در روبه روی پارک بانوان برای عرضه صنایع دستی در شورا بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی تعیین شد ولی شهرداری با اعلام بهانه های مختلف هنوز به این مصوبه عمل نکرده است.

پیشگر تصریح کرد: از سویی با وجود بی توجهی به این مصوبه اخباری مبنی بر تبدیل فضای فوق به نمایشگاه دائمی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی به گوش می رسد که لازم است شورا نسبت به این مساله واکنش نشان دهد زیرا مصوبه شورا برای کمک به حال و معیشت بانوان هنرمند برای عرضه صنایع دستی و دست ساخته های خود بود که مورد بی توجهی شهرداری قرار گرفته است.

این عضو شورا همچنین خواستار گزارش شهرداری به شورا در خصوص مناسب سازی معابر برای شهروندان معلول و جانباز شد.

ضرورت رسیدگی به وضع پاکبان آسیب دیده

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با ابراز تاسف از حادثه رخ داده برای یک پاکبان در منطقه پنج اظهار کرد: رسیدگی به پاکبان آسیب دیده در حادثه پیش آمده که منجر به قطع پای وی شده است از وظایف شهرداری است.

فاطمه شیرزاد افزود: حضور به موقع مدیران شهرداری برای رسیدگی به وضعیت سلامت این پاکبان زحمتکش قابل ستایش است و امیدواریم که با رعایت اصول رانندگی از سوی شهروندان از این پس شاهد وقوع چنین حوادثی در شهر نباشیم.

وی همچنین از حمایت شهروندان از برنامه های هفته رشت تقدیر کرد و گفت: حمایت فرهیختگان و هنرمندان و همراهی شهروندان از برنامه های فرهنگی و هنری هفته رشت جای تقدیر دارد و باید از همه کسانی که در این راستا تلاش کردند تشکر کرد.

در ادامه نطق های پیش از دستور شورای شهر رشت، عضو دیگر شورا بر اتمام پروژه های در دست احداث شهرداری در زمان مقرر تاکید کرد و افزود: بسیاری از پروژه های عمرانی هم اکنون به صورت همزمان در سطح شهر در دست اجراست که لازم است شهرداری نسبت به اجرای همه آن ها اهتمام ویژه ای از خود نشان دهد.

رضا موسوی روزان ادامه داد: اجرای پل های عابر پیاده، پایانه غرب، پیاده روسازی، زیرگذر شهید رجایی از جمله پروژه هایی هستند که از شهردار انتظار می رود برای تکمیل آن ها در زمان مقرر توجه و تلاش کافی نشان دهد.

وی همچنین بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری نیز تاکید کرد.

در صدو بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی رشت، اعضا اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان کشور عربستان سعودی را محکوم کرده و نسبت به این اقدام آل سعود اعلام انزجار کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه