روایتی تصویری از سکوت دلنشین روستای زیبا و دیدنی اسبراهان سیاهکل

روستای اسبراهان از شمال به روستاهای کلامسر و فشتال، از جنوب به روستای کاشکی، از شرق به روستاهای اشک جهان پهلو و کرف پشته گالشی و از غرب به روستای لیشک منتهی می شود.

روایتی تصویری از سکوت دلنشین روستای زیبا و دیدنی اسبراهان سیاهکل

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، روستای سرسبز و دیدنی اسبراهان از توابع بخش مرکزی سیاهکل می باشد که در ۶ کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده است.

asberahan_dar_siahkal (1)

این روستا از شمال به روستاهای کلامسر و فشتال، از جنوب به روستای کاشکی، از شرق به روستاهای اشک جهان پهلو و کرف پشته گالشی و از غرب به روستای لیشک منتهی می شود.

asberahan_dar_siahkal (3)

حدود ۳۰ خانوار در اسبراهان زندگی می کنند و به دلیل جمعیت کم این، دارای سکوت فراوانیست که نظر هر مسافری را به خودش جلب میکند.

asberahan_dar_siahkal (13)

شغل اصلی مردم روستا دامداری و کشاورزی است.

asberahan_dar_siahkal (6)

بیشتر اهالی اسبراهان دارای باغ چای می باشند و بعنوان منبع درآمدی اصلی در کنار برنج که در روستاهای اطراف کشت می کنند، می باشد.

asberahan_dar_siahkal (5)

این روستا دارای دو رودخانه زیبا می باشد که از روستاهای اطراف سرچشمه گرفته و از جنگل های اسبراهان میگذرد.

asberahan_dar_siahkal (4)

در روستای مذکور علاوه بر انواع مرکباتی که وجود دارد، یکی از مراکز اصلی تمشک(ولش) در بین روستاهای اطراف می باشد، که هرساله منبع درآمد خوبی برای اهالی و دیگران نیز هست. در کنار تمشک های خوش مزه اش، انواع قارچ جنگلی نیز در این محل به وفور یافت می شود.

asberahan_dar_siahkal (16)

پرورش پیله ابریشم و تولید عسل نیز از دیگر فعالیت های مردم این روستا می باشد.

asberahan_dar_siahkal (9)

این روستا پوشیده شده از درختهای کاج می باشد که حقیقتا مناظر بکری را بوجود آورده است. کاج هایی که چشم هر بیننده ای را خیره می کند و با توجه به کوهستانی بودن روستا، نمایی زیبا را بوجود آورده که در تمامی فصول زیبایی خاص خودش را دارد.

گزارش تصویری

asberahan_dar_siahkal (18)

asberahan_dar_siahkal (7) asberahan_dar_siahkal (8) asberahan_dar_siahkal (10) asberahan_dar_siahkal (11) asberahan_dar_siahkal (12) asberahan_dar_siahkal (14) asberahan_dar_siahkal (17) asberahan_dar_siahkal (15)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه