شعر گیلکی در حال فراموشی است

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان گفت: فرهنگ و هنر، هویت و میراث ما محسوب می شود که باید از آنها پاسداری کرد.

شعر گیلکی در حال فراموشی است

به گزارش ۸دی، سید وحید فخر موسوی معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر “مادر” که در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ و هنر، هویت و میراث ما محسوب می شوند که باید از آنها پاسداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه شعر گیلکی علی الخصوص فرهنگ و هنر گیلان در حال تبدیل شدن به ویترین و رو به فراموشی است، افزود:می توان به طرق مختلف من جمله برگزاری جشنواره ها، ابزار رسانه و مشارکت همگان در جهت پاسداری از فرهنگ و هنر خود گام برداشت.

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به پتانسیل و ظرفیتهای فرهنگی و هنری شهرستان صومعه سرا گفت: انتظار میرفت با توجه به علاقه مندان و هنردوستان این جشنواره بهتر از آنچه که هست برگزار می شد.

در حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی امام جمعه سرا ، به نقش زنان و مادران اشاره و اظهار کرد: از دامان زن مرد به معراج می رسد و پشت هر مرد موفقی یک زن موفق است.

وی بیان اینکه مادران باید با الگوگیری از حضرت فاطمه(س) نسبت به تربیت فرزندان خود تلاش کنند، افزود: خانه داری، رسیدگی به امور منزل، تربیت فرزندان و ساختن یک انسان از وظایف یک زن و مادر است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه بهشت زیر پای مادران است و مادران باید قدردان مقام و جایگاه خود باشند، خاطرنشان کرد: مادران باید در راستای تربیت فرزندان خود بر مبنای مبانی و اصول اسلامی تلاش کنند؛ چرا که فرزندان از بدو تولد از مادران خود الگو می گیرند.

در ادامه سید محمود رزمگیر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا اظهار کرد: مادر نماد وحدت در جامعه و خانواده است، مادر تنها موجودی است که بی دلیل عشق می ورزد.

وی انجمن شعر شهرستان را یکی از انجمن های فعال در سطح استان دانست و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق استعدادهای خلاق ادبی عموم شاعران علاقه مند و تقویت ارزشهای اسلامی و دینی بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا اظهار کرد: این جشنواره حاصل مشارکت و همکاری انجمن شعر و ادب، اداره فرهنگ و ارشاد صومعه سرا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان می باشد.

لازم بذکر است ۱۱۰اثر از ۵۰شاعر همزمان با فراخوان این جشنواره از اواسط مهرماه تا تاریخ ۱۰آذر به دبیرخانه جشنواره شعر مادر در صومعه سرا ارسال شده بود که از آثار ارسالی۱۳اثر در بخش های کلاسیک، گیلکی، سپید و فاطمی برگزیده شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه