بعضی‌ها با هوای نفس برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: بعضی‌ها بر اساس هوای نفس برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و با تعدد نفرات باعث اختلاف و شکستن رای اصولگرایان می‌شوند.

بعضی‌ها با هوای نفس برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند

به گزارش ۸دی، آیت الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در همایش سراسری اصولگرایان که با حضور چهره های شاخص اصولگرایی و تشکل های اصولگرا در سالن اجتماعات مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که موفق به دیدار شما هستم و ولادت نورانی پیامبر (ص) و امام صادق (ع) را تبریک می گویم و از خدا می خواهم که ما را در این برنامه ای که به آن وارد شدیم، یاری کند.

وی با اشاره به گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی افزود: از آنان که در روز نهم دی ماه افتخار آفریدند و وفاداری خود را به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری به خوبی نشان دادند، تکریم و تجلیل می کنم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مقطع امروز ما مقطعی بسیار حساس است، گفت: شرط پیروزی و موفقیت دو چیز است؛ اول، استمداد از خدای متعال و دوم، مغرور نشدن در مسیری که به سمت اهداف متعالی پیش می رویم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مبادا اگر یک جمع بزرگی داشتیم، به جمع خود مغرور شویم و اگر دیدیم جمع عظیمی به یاری دین آمدند خوشحال شویم که چنین آمادگی وجود دارد، اما در نهایت تمام امید و اعتمادمان به خداوند باشد.

وی تصریح کرد:از آن لحظه ای که وارد یک کار می شویم تا لحظه ای که آن کار تمام می شود، این زمزمه را پیوسته با خود بگوییم که ورود و خروج ما باید صادقانه باشد و اگر به این گروه اصولگرا وارد شدیم هدفمان تنها خدا، خدمت به دین و تشکیل مجلسی خداپسند و در خدمت نظام و تابع ولایت باشد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه شیطان از راه شرک وارد می شود، یعنی هدفش مشرک کردن انسان هاست، گفت: شیطان سعی می کند غیر خدا مورد نظر انسان باشد. یعنی اگر انسان کار خوبی انجام دهد و ذره ای فکر کند یک هزارم نفع مادی برایش دارد، شرک مرتکب شده است، باید بکوشیم که دایره اخلاصمان قوی باشد.

سهم‌خواهی را وارد جریان اصولگرایی نکنیم/ اخلاص باشد، سر صندلی دعوا نمی‌شود

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مبادا گروه‌گرایی و سهم‌خواهی در ورود ما به گروه اصولگرا دخیل باشد. باید یک حالتی داشته باشیم که اگر محصول شورای ائتلاف اصولگرایان این شد که انسان های اصلح انتخاب شدند و از گروه ما هیچ کسی در آن نبود ذره ای ناراحت نشویم، این مسئله خیلی مهم است و باید تمرین و خودمان را به این امر توصیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی اخلاص بود دیگر بر سر صندلی مجلس دعوا نمی‌شود و طرف می گوید آن فرد بهتر من است و من به نفع او کنار می روم و اگر من بیایم آرای اصولگرایان شکسته می شود چراکه هدفم تنها خداست. ما هرچه در گذشته ضربه دیدیم از ناخالصی ها بوده است.

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه یاری دین محدود به زمانی خاص نیست بلکه همیشه می توانیم یاور اسلام و رسول الله باشیم، گفت: من به جد می گویم که اگر در این مقطع حساس انتخاب دو مجلس مهم هر فردی از افراد که احساس تکلیف می کند باید وارد شود و اگر موفق شد گام های صادقانه تا لحظه رای‌گیری بردارد به خود بشارت بدهد که فلانی به تو تبریک می گویم که اگر در کربلا بودی امام حسین (ع) را یاری می کردی و در سه جنگ صفین، نهروان و جمل حضور داشتی به یاری علی (ع) می شتافتی.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: امیر المومنین (ع) می فرمایند افرادی در این جنگ ها با ما بودند که الان در صلب پدرانشان هستند و رمز اینکه با ما بودند، این است که در زمان خودشان یاور دین هستند.

امیدوارم خبرگان دیگر نیاز نداشته باشند که ولی امر دیگری را انتخاب کنند

وی تصریح کرد: یاری دین این است که مجلس خبرگانی به وجود بیاوریم که امر ولایت را تضمین کند و امیدواریم که این امامت جامعه به ولایت امام زمان (عج) متصل شود و دیگر خبرگان نیاز نداشته باشند که ولی امر دیگری را انتخاب کنند اما اگر حادثه ای برای مقام معظم رهبری پیش آمد باید فکر بعدش را بکنیم و خبرگانی باید به وجود بیاید که فردی شایسته را انتخاب کند.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار کرد: لازم است کسانی وارد مجلس خبرگان شوند که ثابت کنند گذشته شان چه بوده است. مردم باید به این مسائل دقت کنند. اگر خودشان تشخیص ندادند که غالبا تشخیص نمی دهند باید به افراد مورد اعتماد، دلسوز و امین مراجعه کنند.

مجلس ششم را فراموش نکرده ایم

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به لزوم توجه به انتخاب افراد شایسته برای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یادمان نرفته است که ما زمانی مجلس ششمی با چه وضعی داشتیم. باید مجلسی داشته باشیم که مقابل رهبری نایستد بلکه یاور رهبری باشد. امروز هرچه به دست آوردیم از تبعیت از ولایت بوده است.

وی گفت: به طور خلاصه یک نماینده مجلس در صورتی شایسته است که تابع رهبری باشد و اگر این مولفه را داشته باشد دلسوز مردم و مستضعفان هم خواهد بود و خود را برای خدمت به اسلام هم آماده می کند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: یکی از لطمه هایی که تاریخ اسلام خورده از انسان های عوضی بوده است که حق و باطل را با هم مخلوط کردند و امر را بر خیلی ها مشتبه ساختند معمولا خوبی های این افراد مردم را گول می زند و باعث می شود که بدی هایشان دیده نشود.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ یکی از مسائل همین بود و خیلی ها می گفتند این دو نفر که در راس فتنه بودند سوابق درخشانی در انقلاب دارند. اگر آن دو نفر سوابق نداشتند و از امتیازات قبلی برخوردار نبودند، مردم این طور فریب آنها را نمی خوردند.

وی افزود: ما باید کاندیداهایی را برای مجلس دهم انتخاب کنیم که این طور نباشند یعنی از طرفی شعار خوب بدهند اما در پشت پرده آنها چیز دیگری باشد یا اینکه ادعایی بکنند اما ادعایشان خالی از عمل باشد. باید حواسمان را جمع کنیم، جوانانمان را هوشیار کنیم چراکه جوانان به سرعت فریب می خورند و ظواهر افراد آن ها را می فریبد.

برخی ها با هوای نفس، بدنبال شکستن آرای اصولگرایان هستند

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه باید به مسئله اختلاف توجه کنیم، گفت: ممکن است فردی دنبال هوای نفس باشد و آرای اصولگرایان را بشکند و در عین حال هم بگوید من احساس وظیفه و تکلیف می کنم. باید به این افراد بگوییم شما نباید احساس وظیفه کنید.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: خواهید دید که در تهران و شهرستان ها این معضل پیش می آید. یعنی رقیب سعی می کند روی یک نفر تصمیم بگیرد اما اگر آرای جناح مقابلش هم شکسته شد، مهم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز برای انتخابات خبرگان تلاش می کنیم و گروه های اصولگرای زیادی هم هستند و مشارکت می کنند و مایه امید ما خواهند بود اما در نهایت امیدمان باید به خداوند باشد.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: توصیه من این است که این صداقت را تا پایان حرکت و تا دو ماه دیگر حفظ کنیم و همواره ببینیم خدا چه می خواهد و گروه گرایی و منیت ها را کنار بگذاریم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: خدا نکند گروه های اصولگرا دنبال سهم‌خواهی باشند، چراکه این اتفاق به خودی خود یک شکست محسوب می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه