هر هیاهویی علیه شورای نگهبان عملی بی‎منطق و قانون شکنی محسوب می‌شود

‌نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه در مجلس هشتم صلاحیتش مورد تردید قرار گرفت،‌ تصریح کرد: با اینکه صلاحیت بنده در مجلس هشتم مورد تردید قرار گرفت، اما صلاحیت شورای نگهبان سبب شد که من در مجلس نهم حضور پیدا کنم، به عبارتی شورای نگهبان برای مجلس هشتم تعریفی کرده بود که آن را در مجلس نهم تغییر داد و بنده هرگز علیه شورای نگهبان در آن زمان موضع نگرفتم زیرا شورای نگهبان جزء واقعیات این نظام است و ما نمی توانیم در مقابل قانون اساسی بایستیم.

هر هیاهویی علیه شورای نگهبان عملی بی‎منطق و قانون شکنی محسوب می‌شود

به گزارش ۸دی، ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگویی با بیان اینکه براساس قانون اساسی، شورای نگهبان حق مداخله و نظارت بر انتخابات کشور را دارد و حتی اگر خطایی صورت بپذیرد، هیچ فردی حق تعرض به این نهاد بالادستی را ندارد، گفت: آنان که به جایگاه این نهاد قانونی خدشه وارد می‎کنند حق شرکت در انتخابات را ندارند. چرا که نمی‌شود قانون را قبول نداشت و بعد هم برای اجرای قانون و تنظیم آن وارد عرصه انتخابات شد.

وی تاکید کرد: هر هیاهویی علیه شورای نگهبان عملی بی‎منطق و قانون شکنی محسوب می‌شود.

‌نماینده مردم سیاهکل با بیان اینکه در مجلس هشتم صلاحیتش مورد تردید قرار گرفت،‌ تصریح کرد: با اینکه صلاحیت بنده در مجلس هشتم مورد تردید قرار گرفت، اما صلاحیت شورای نگهبان سبب شد که من در مجلس نهم حضور پیدا کنم، به عبارتی شورای نگهبان برای مجلس هشتم تعریفی کرده بود که آن را در مجلس نهم تغییر داد و بنده هرگز علیه شورای نگهبان در آن زمان موضع نگرفتم زیرا شورای نگهبان جزء واقعیات این نظام است و ما نمی توانیم در مقابل قانون اساسی بایستیم.

او در ادامه تصریح کرد: باید بپذیریم اداره کشور صلاحیت می‌خواهد و صلاحیت نیز تعریفی دارد و تعریف به صلاحیت نامزدها بر عهده شورای نگهبان است. اگرچه ممکن است در شهرستان‌‌ها و استان‌ها اتفاقاتی بیافتد اما فقها و حقوق دان‌ها که جز شایسته‌ترین مردم در این مملکت هستند این مسائل را به خوبی بررسی می‌کنند و نشانه آن خود بنده هستم که درمجلس هشتم نمی توانستم حضور پیدا کنم اما در مجلس نهم تایید شدم.

ندیمی با اشاره به تعداد زیاد ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از تکثر آرا و تکثر ثبت‌نام‎ها تعریف درستی شود، باید این تعداد داوطلب موجب خشنودی شود، به شرط اینکه چنین مسائلی برنامه ریزی شده نباشد، تا بتوانند شورای نگهبان را در مقابل افراد قرار دهند. اما واقعیت این است که شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل می کند و هر نوع حرکت آشکار، پنهان و چند لایه کردن اگر به قصد تضعیف شورای نگهبان باشد در حقیقت نوعی عدم التزام است.

وی در پایان با بیان اینکه یک نماینده نمی تواند قانون اساسی را تغییر دهد،‌ گفت: مقاومت در برابر شورای نگهبان یک مقاومت غیر قانونی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه