محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند با بحران سنبل آبی مقابله کند

استاندار گیلان گفت: امروز استان گیلان با مشکل سنبل آبی مواجه است و محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند با این بحران مقابله کند.

محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند با بحران سنبل آبی مقابله کند

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی با بیان اینکه در سازمان‌هایی که در حوزه عمرانی شهرهای استان حضور دارند تلاشی هماهنگ وجود دارد، اظهار داشت: چراغ‌های معاونت عمرانی  استانداری گیلان هفت صبح روشن می‌شود و دیرتر از بقیه خامووش می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره بر نظارت دقیق بر پروژ‌ه‌های عمرانی افزود: در استان گیلان برای اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها تلاش خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی در گیلان گفت: علیرغم آمارهایی که از بارش‌ها در گیلان ارائه می‌شود در حوزه منابع آب مشکل وجود دارد و ما در استان بحران خشکسالی را پشت سر گذاشتیم.

نجفی با اشاره به بحران‌های رخ داده در گیلان مانند بارش برف، خاطرنشان کرد: تمام مدیریت شهری در بحران برف حضور دارند تا مشکلی برای هم استانی‌ها رخ ندهد.

استاندار گیلان با اشاره به سدهای لاستیکی در حال احداث افزود: این سدها برای تامین آب بسیار مورد توجه است چرا که عمده بارش‌های گیلان در فصل غیر زارعی است.

وی تدوین برنامه‌هایی برای حفظ و نگهداری آب در حوزه جلگه گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز استان گیلان با مشکل سنبل آبی مواجه است و این بحران در برزیل و آمریکا رخ داد و برای مقابله با آن بسیار هزینه شد و محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند با این بحران مقابله کند.

نجفی با بیان اینکه در حوزه پسماند در استان برنامه تعریف و طرح تفکیک از مبدا اجرا  و کارخانه‌های کمپوست احیا شد، تاکید کرد: گیلان وسعت کمی دارد اما ۲میلیون نفر جمعیت دارد و همین تعداد در سال مسافر وارد استان می‌شود که باید در حوزه پسماند به این امر توجه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه