نیازمند ایجاد کارخانه‌های کمپوست و نیروگاه‌های زباله‌سوز در گیلان هستیم

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: با توجه به اینکه در استان‌های ساحلی کشور به دلیل اینکه سطح آب‌های زیرزمینی بالا است دفن زباله ممنوع است نیازمند نیروگاه‌های زباله‌سوز و احیای پسماندها به روش نوین و ایجاد کارخانه‌های کمپوست هستیم.

نیازمند ایجاد کارخانه‌های کمپوست و نیروگاه‌های زباله‌سوز در گیلان هستیم

به گزارش ۸دی، معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: با توجه به اینکه در استان‌های ساحلی کشور به دلیل اینکه سطح آب‌های زیرزمینی بالا است دفن زباله ممنوع است نیازمند نیروگاه‌های زباله‌سوز و احیای پسماندها به روش نوین و ایجاد کارخانه‌های کمپوست هستیم.

حجت شعبان‌پور درباره جمعیت و میزان تولید پسماند استان گیلان، اظهار داشت: در استان گیلان دو و نیم میلیون نفر جمعیت داریم که از این تعداد ۳۹ درصد آن روستانی و ۶۱ درصد آنها شهری هستند و سرانه تولید پسماند در شهرهای ما به‌ازای هر نفر ۸۵۰ گرم و روستایی بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ گرم است که به‌طور متوسط بدون گردشگر از این جمعیت دو نیم میلیون نفری نزدیک به ۱۸۰۰ تن پسماند در استان گیلان تولید می‌شود.

وی درباره گفت: در استان گیلان سه کارخانه کمپوست در شهرهای رشت، انزلی و رودسر قرار دارد که به‌ترتیب ۴۰۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ تن عملیات با توجه به تعمیرات و نگه‌داری‌هایی که انجام شده صورت می‌پذیرد.

معاون عمرانی استاندار گیلان خاطرنشان کرد:  تنها سه کارخانه کمپوست برای استان گیلان کافی نیست، به‌دلیل اینکه در این کارخانجات نمی‌توانیم تمام پسماندهای خود را به کمپوست تبدیل کنیم و نزدیک ۵۰ تا ۶۰ درصد پسماند برگشت می‌خورد و به مراکز دفع، انتقال پیدا می‌کند.

شعبان‌پور افزود: با توجه به برنامه پنجم توسعه در استان‌های ساحلی کشور به دلیل اینکه سطح آب‌های زیرزمینی بالا است دفن زباله ممنوع است زیرا امکان آلودگی آب‌ها وجود دارد، به همین دلیل نیازمند نیروگاه‌های زباله سوز و احیای پسماندها به روش نوین و ایجاد کارخانه‌های کمپوست هستیم.

وی با بیان اینکه احداث این کارخانه‌ها بسیار ارزان است و در بحث احداث کارخانه‌های زباله سوز، تصریح کرد: ۴ نقطه برای ایستگاه زباله‌سوز پیشنهاد شد و مورد تأیید قرار گرفت و در حال پیگیری هستیم که این چرخه را تبدیل به فرصت سودآوری کنیم ولی متاسفانه این امر در استان گیلان یک تهدید به‌حساب می‌آید.

گفتنی است معاون عمرانی استاندار گیلان به همراه هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به بازدید از کارخانه کمپوست شهرستان بندرانزلی پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه