فتنه گران چهار نفرند، دو نفر دیگر آزادند و فتنه گری می کنند/ به کسانی که در مقابل فتنه سکوت کرده اند رأی ندهیم

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: سران فتنه چهار نفرند، دو نفر آنان در حصرند و دو نفر دیگر آزادند و همچنان فتنه گری می کنند، افزود: اینها عامل اصلی نبودند و فریب خورده دشمنی هستند که در بیرون از کشور جریان فتنه را هدایت می کرد.

فتنه گران چهار نفرند، دو نفر دیگر آزادند و فتنه گری می کنند/ به کسانی که در مقابل فتنه سکوت کرده اند رأی ندهیم

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی سالروز تجدید بیعت امت و ولایت که در مصلی امام خمینی(ره) رودبار برگزار شد، ضمن تقدیر تشکر از متولیان برگزاری مراسم و امام جمعه رودبار، گفت: حجت الاسلام داودی از ائمه جمعه ولایی و دوستدار ولایت و رهبری است که در راستای ارزشهای انقلاب گام برمی دارد.

وی ابتدای سخنان خود با طرح این سئوال که چرا حوادث ۸۸ را فتنه می نامند، اظهار کرد: برای اولین بار مقام معظم رهبری حوادث ۸۸ را فتنه نامگذاری کردند، متاسفانه هنوز هم برخی از افراد که می گویند ما در سال ۸۸ حامی فتنه گران نبودیم از لفظ فتنه در گفته هایشان استفاده نمی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به مولفه های فتنه در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: مهم ترین شاخصه فتنه پنهان و نامشخص بودن جریان فتنه است و با نام حق بیان می شود شعارش دفاع از دین و حق است.

وی با بیان اینکه در این مولفه بسیاری از خواص هم فریب می خورند، ادامه داد: سخنگویی و حمایت ستمگران جهان از جریان فتنه از دیگر ویژگیهای فتنه است.

حجت الاسلام حسینی اشکوری ابراز کرد: صداو سیما آنگونه که باید و شاید به جریان فتنه نپرداخته است و در فضای مجازی بسیاری از مکالمات و اسناد خیانت سران فتنه وجود دارد.

  • سران فتنه چهار نفرند، دو نفر آنان در حصرند و دو نفر دیگر آزادند

وی با تاکید بر اینکه سران فتنه چهار نفرند، دو نفر آنان در حصرند و دو نفر دیگر آزادند و همچنان فتنه گری می کنند، افزود: اینها عامل اصلی نبودند و فریب خورده دشمنی هستند که در بیرون از کشور جریان فتنه را هدایت می کرد.

این استاد حوزه ادامه داد: از دیگر ویژگیهای فتنه این است که بی دینان و نااهلان فتنه را مدیریت می کنند و مقدسات مردم و اعتقادات مردم را زیر سئوال می برند.

وی اظهار کرد: فتنه ۸۸ یک طرح از پیش تعیین شده و برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود که قبلا در اکراین و گرجستان اجرا کرده بودند.

حجت الاسلام اشکوری، از ۹ دی به عنوان بزرگترین ایام الله نام برد و گفت: در ۹ دی فتنه ای که سالها روی آن برنامه ریزی شده بود با حضور به موقع ملت در صحنه و با تجدید بیعت با رهبری خنثی شد.

وی حضور پرشور و به موقع مردم در صحنه، هدایت، روشنگری و رهبری مقام عظمای ولایت و مدد الهی را از عوامل شکست فتنه گران و ناکامی توطئه های دشمن برشمرد.

  • نیروهای ولایی شعار علیه چهار فتنه گر را با اسم سر می دادند

پژوهشگر و نویسنده دینی، به بیان روایت حضور مردم گیلان در حماسه ۸ دی پرداخت و ابراز داشت: در حماسه ۸ دی بنده سخنران مراسم بودم و آیت الله قربانی هم در این مراسم حضور داشت آن روز حضور جمعیت بسیار عجیب بود حضوری با احساس و پرشور از سوی مردم موج می زد.

وی ادامه داد: مردم گیلان اولین استانی بودند که در مقابل فتنه گری ها ایستادند و آن روز نیروهای ولایی شعار علیه چهار فتنه گر را با اسم سر می دادند تا ندا برآورند که سران فتنه دو نفر نیستند چهارنفرند.

حجت الاسلام حسینی اشکوری افزود: در حماسه ۸ دی شاهد بودیم کسانی که به میرحسین و کروبی هم رأی داده بودند وقتی دیدند انتخابات بهانه است و هدف فتنه گران چیز دیگری است به میدان آمدند و علیه کروبی و موسوی شعار دادند.

وی ابراز کرد: فتنه برای براندازی نظام شکل گرفته بود و امروز سئوال نیروهای ولایی است که چرا آن دو نفر دیگر را دستگیر نمی کنید، چرا فتنه گران اعدام نمی شوند و تنها در حصرند.

  • مردم می خواهند برخی از خواص تنها بگویند حساب ما از فتنه گران جداست

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: دشمنان قسم خورده خودشان اعتراف کرده اند که طرح فتنه را از دهه ۶۰ طراحی کرده اند و برای اجرای آن با موسوی در ارتباط بوده و مسائل را پیگیری کرده اند.

وی با بیان اینکه عده ای مرز بندی خود با فتنه گران را مشخص نکرده اند، ابراز داشت: مردم می خواهند برخی از خواص تنها بگویند حساب ما از فتنه گران جداست همین را بگوید اما برخلاف انتظار مردم عده ای داد می زنند که چرا فتنه گران در حصرند.

حجت الاسلام اشکوری ابراز داشت: سران فتنه طی نامه ای خطاب به اوباما سه اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته اند و آورده اند که ایران حامی تروریسم است، ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای تلاش می کند و ایران مسبب نا امنی در منطقه است.

وی ادامه داد: سران فتنه سه تقاضا هم مطرح کردند که غربی ها تحریم ها را تشدید بخشند، توافق هسته ای را نپذیرند و از جریان فتنه حمایت مالی، سیاسی و رسانه ای داشته باشند.

این پژوهشگر و نویسنده دینی، با بیان اینکه فتنه اکبر و بزرگتری در حال شکل گیری است، اظهار کرد: وقتی هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری کانون فتنه را نقش برآب می کند تصمیم می گیرند فتنه را به سمت ولایت پیش ببرند.

در فتنه جدید هدف رهبری و ولایت فقیه است

وی با بیان اینکه در فتنه جدید هدف رهبری و ولایت فقیه است، ابراز کرد: هدف اصلی فتنه گران این است تا مرکز اصلی حرکت نظام رهبری را هدف قرار دهند به همین دلیل تشکیل شورای رهبری را زمزمه می کنند.

میرحسینی اشکوری، ابراز داشت: در آینده خطر بزرگی در پیش است و عده ای تلاش می کنند در انتخابات مجلس با کسب کرسی های مجلس تغییر قانون را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید داشت: تا زمانی که مردم ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند هیچ فتنه ای در ایران کارساز نیست برای همین تصمیم گرفته اند این جایگاه را تخریب کنند.

کارشناس حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه ملت ایران تابع ولایت هستند، ابراز کرد: بسیاری از مدیران در حماسه ۹ دی حضور دارند و رئیس جمهورم به صراحت از حماسه ۹دی به عنوان حرکتی در حمایت رهبری یاد کرد.

وی با بیان اینکه مسأله اصلی الان اصولگرا و اصلاح طلبی نیست، ادامه داد: مساله مهم الان دو جریان انقلاب و ضد انقلابی است.

اشکوری با بیان اینکه هم اکنون در جنگ با استکبار هستیم، تصریح کرد: هدف غرب سوریه، لبنان، یمن و… نیست اگر جبهه مقاومت نبود الان باید روی مرزهای ایران با داعش می جنگیدیم.

وی ابراز کرد: سردار عبداللهی استاندار اسبق گیلان در مراسم یادبود شهید همدانی می گفتند یکی از سران داعش گفته است اگر بر دمشق مسلط شویم مجسمه شمر را نصب خواهیم کرد.

کسانی که در جریان فتنه بودند از فتنه گران حمایت کردند و یا در مقابل فتنه در حالی که تریبون و قلم به دست بودند اما سکوت کردند و ساکت نشستند را انتخاب نکنید

پژوهشگر و نویسنده دینی، با بیان اینکه دشمن در جنگ سخت توان مقابله با ایران را ندارد، یادآور شد: دشمن جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد لذا خطر فعلی خطر انتخابات است خطر در دو قطبی کردن فضای کشور و تضعیف ستون خیمه انقلاب است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خاطرات بسیاری از مردم ولایتمدار رودبار به یاددارم گفت: بنده چهار سال در رودبار بودم و قبل از انقلاب هم در خدمت آیت الله یزدی و خلخالی حضور می یافتیم.

حجت الاسلام اشکوری از شهید حسنی به عنوان یک نیروی انقلابی و مخلص یاد کرد و گفت: شهید حسنی و بسیاری از رزمندگان رودبار از دوستان نزدیک من بودند.

وی توصیه کرد: در انتخابات امکان دارد برخی از فیلتر های شورای نگهبان عبور کنند لذا با تحقق انتخاب کنید و کسانی که در جریان فتنه بودند از فتنه گران حمایت کردند و یا در مقابل فتنه در حالی که تریبون و قلم به دست بودند اما سکوت کردند و ساکت نشستند را انتخاب نکنید.

این استاد حوزه اضافه کرد: نباید فریب بخوریم و کسانی که بوی فتنه می دهند را انتخاب کنیم و جنگ امروز دفاع از اسلام از طریق انتخابات و انتخاب درست از سوی مردم است.

گفتنی است، مداحی حماسی کربلایی سجاد قاسمی از مداحان ارزنده و ولایی استان گیلان از دیگر بخشهای این مراسم بود.

در این مراسم حجت الاسلام داودی امام جمعه، فرمانده سپاه، رئیس دادگستری و دادستان و معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی، شهردار رودبار و اعضای شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مردم ولایی شهرستان حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه