وقتی برای ثبت نام به فرمانداری آمدم با مسئولین محلی دیدار نکردم/ هرچه به انتخابات نزدیک می شویم جو روانی تهی از چهار چوب مطرح می شود

نماینده رودبار در مجلس در پیامی آورده است: مسیر رسیدن به توسعه و تعالی را کسی می تواند به درستی و بسرعت طی کند که از دانش خود و تجربه کافی روندگان و متخصصین آن حوزه استفاده کند.

وقتی برای ثبت نام به فرمانداری آمدم با مسئولین محلی دیدار نکردم/ هرچه به انتخابات نزدیک می شویم جو روانی تهی از چهار چوب مطرح می شود

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، عطاءاله حکیمی به مناسبت آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیامی را در وب سایت شخصی اش منتشر کرد که عین این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ (آیه۱۱سوره مبارکه الرعد)

مردم شریف وعزتمندشهرستان رودبار:

جمهوری اسلامی ایران یادگار پیر فرزانه حضرت امام راحل)ره) بعنوان بارزترین شکل حکومتهای ))تئوکراسی((همواره درحال نوزایی و توان افزایی است . انتخابات یکی از متداولترین ابزار این تغییر و تحول و نوبه نو شدن است .

آراء معنی دار مردم در سالهای ۷۶، ۸۴ و ۹۲ ریاست جمهوری شاهد مثالی است بر این ادعا که مردم خواهان تغییرات و اصلاحات ))گفتمانی (( و (( درون زا)) هستند . و به درستی این رشد و بلوغ فکری و سیاسی را می توان مشاهده و واکاوی نمود .

اینجانب به عنوان کوچکترین فرزند گیلان نستوه و ایران عزیز اسلامی با این مقدمه بر خود فرض میدانم که بمنظور ادای دین و تکلیف ملی و شرعی در این مقطع از حیات اجتماعی و سیاسی و تقارن با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نکاتی را به سمع و نظر آنانکه دل در گرو اصلاح، تغییر، توسعه وآبادانی ایران اسلامی دارند عرض نمایم:

الف (اکنون که به عنوان خدمتگزار شما مردم عزیز در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی قرار دارم بر خود وظیفه شرعی و اخلاقی دانستم که همانند تمام کاندیدهای محترم انتخابات حوزه انتخابیه رودبار در روز ثبت نام در محل فرمانداری حاضر شده و به احترام قانون و اخلاق پس از انجام ثبت نام به محل خدمت خود بر گردم و با هیچ یک از مسئولین محلی ملاقاتی هم نداشته باشم که البته این امر برای تمام رقبای محترم میسر نبوده است.

ب) مجلس در راس همه امور است: حضرت امام راحل (ره) جایگاه مجلس را به عنوان موتور محرک، مغز متفکر و هدایتگر (( نظام دیوان سالارانه )) کشور بدرستی معرفی نمودند. براساس نصوص صریح قانون اساسی نمایندگان مجلس دارای دو وظیفه‌ی ذاتی و اصلی هستند:

الف(اصل قانونگذاری ( اصل هفتاد و یکم )

ب) اصل نظارت، در شکلها و شقوق مختلف آن مانند نظارت بر تفسیرقانون عادی اصل ۷۳، نظارت بر تشکیل دولت با رای اعتماد اصل ۱۳۳، نظارت در خصوص اعتماد یا عدم اعتماد اصل ۸۷ ، نظارت بر امور مختلف کشوری اصل ۷۶ و …

این دو وظیفه عمده نشان می دهد که شأن و جایگاه مجلس مستند به اصول یاد شده و مصرح در قانون اساسی شأنی بی بدیل و قابل تأمل است . تثبیت این جایگاه و ارتقاء آن با حضور افرادی مؤثر و کارشناس تحقق می یابد چنانچه می گویند : “شرف المکان بالمکین “

ج) برنامه محوری و اندیشه گرایی: هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم شعارها و مطالب حجیم و سنگین بیشتر مطرح می شود. این جو روانی و شعاری درصورتیکه دارای عقبه ای عقلانی و منطقی باشد قابل درک و توجه است. اما در بسیاری از موارد تهی از چارچوبهای پذیرفته شده با قابلیت اجرا می باشد. حقیقتاً آسیب نداشتن برنامه ی مدون و قابل اجرا مبتنی بر استدلالهای اندیشه ای جدی ترین آسیب استان گیلان در سطوح مختلف خصوصاً در هیاهوی انتخابات می باشد.

وقتی هدف وسیله را توجیه می کند ابزار غیر منطقی وارد می شود در صورتیکه داشتن برنامه چراغ راهی است که حال را شفاف و آینده را معین می کند. تلاش در جهت تعمیم آنچه باور جامعه است و تدوین آن در یک برنامه ی علمی باقابلیت اجرا بمنظور گفتن ناگفته ها و جلوگیری از سرریز تراوشات ذهنی به خارج از شهر و استان باید مورد اهتمام قرار گیرد. برنامه ای که به قول حقوقدانان جامع باشد و مانع، تا مصداق این آیه ی شریفه باشیم: لیس للانسان الاماسعی

د) بهره گیری از تجارب و دانش منابع عظیم انسانی و استفاده از دولت :

مسیر رسیدن به توسعه و تعالی را کسی می تواند به درستی و بسرعت طی کند که از دانش خود و تجربه کافی روندگان و متخصصین آن حوزه استفاده کند.

طی این مرحله بی همرهی خضر مکن ظلمات است بترس از خطر گمراهی

یکی از نقاط ضعف در گیلان عدم تمایل دولتمردان با مصوبات قانونی مجلس می باشد. عدم برقراری ارتباط مفید و سازنده با ارکان حاکمیتی و البته با حفظ استقلال رای و شان و جایگاه مجلس بعنوان موثرترین قوه مستقل جمهوری اسلامی بدیهی ترین ابزار ترمیم خرابیها و کاستی های تل انبار شده در استان است .

وجود دانشگاهها، نیروهای عظیم تحصیل کرده، دانشجویان عزیز، کنشگران اجتماعی و خیل عظیمی از دلسوزان و ایثارگران فرهیخته پتانسیلی نیرومند در جهت خلق و ارائه راهکارهای مناسب علمی و کاربردی جهت خروج از رکود و سکون در گیلان بویژه شهرستان رودبار می باشند.

و) دوری از تکثر و گسست سطوح اجتماعی: یکی از آفات روشنفکری در ایران و کشورهای در حال توسعه عدم وجود زبان مشترک و قابل فهم بین نخبگان و اقشار مختلف جامعه است. هرچه این قرابت کلامی ایجاد شود رسیدن به یک رویه و تفاهم فکری امکان پذیرتر خواهد بود. تخصصی کردن امور قاعدتاً نباید به ثقیل شدن کلام و استفاده از ادبیات گنگ و غیر فهم همگانی باشد. داشتن ادبیات متکثر امری پسندیده است اگرمنتج به (( وحدت در عین کثرت )) شود.

در پایان ضمن آرزوی پیروزی و موفقیت برای مردم عزیز، فهیم و درد کشیده ی دیار و زادگاهم و تقدیر از تمامی یاران و همراهان و پوزش از نخبگان و اندیشمندان وخردمحوران استان و کشور که مشوق حقیر در راه پرتلاطم پرسشگری اجتماعی بوده اند، عرض می کنم با توجه به بررسی تمامی جوانب و بدلیل جلوگیری از پراکندگی آراء و رسیدن به گزینه ای در خور انتخاب مردم بعنوان ولی نعمتان اصلی انقلاب و نظام اسلامی و پایان دادن به انتظار خیل عظیمی از دوستداران انقلاب و امام و رهبری عظیم الشان اعلام می دارم: نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ام هستم وهیچ گونه توصیه وسفارشی به عزیزان خود که از درک و شعور بالای سیاسی برخوردارند نداشته و بخاطر این همه محبت و سوگیری عمومی مردم عزیز به این فرزند کوچک رودباری، خدای بزرگ و عز جلاله را شاکرم و همواره خود را بر عهد با خمینی کبیر(ره) و رهبر فرزانه انقلاب در خدمتگزاری مردم شهر و میهن پاکم پا برجا، مصمم و ثابت عمل می دانم.

هرکه ما را یاد کرد ایزدمر او را یار باد هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد

هرکه اندر راه ما خاری فکند از دشمنی هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی خار باد

در دو عالم نیست ما را با کسی گرد و غبار هر که ما رنجه دارد، راحتش بسیار باد

باتقدیم ارادت فائقه قلبی

عطااله حکیمی

سوم دیماه یکهزاروسیصدونودوچهار

مطابق با ١٢ربیع الاول۱۴۳۷

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه