برخی از دستگاه‌ها نسبت به موضوع دفاع مقدس بی‌تفاوت هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به صورت پایلوت کشوری در دهکده مقاومت استان خبر داد.

برخی از دستگاه‌ها نسبت به موضوع دفاع مقدس بی‌تفاوت هستند

به گزارش ۸دی، رسول جلائی با اشاره به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در گیلان اظهار کرد: سال‌ها برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس با مشکل تأمین زمین در استان مواجه بودیم.

وی به احداث دهکده مقاومت توسط سپاه قدس گیلان در شهر رشت اشاره کرد و افزود: دهکده مقاومت در تفریح‌های سالم و آمیخته با روح سلحشوری ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس گیلان با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به عنوان پایلوت کشوری به طور مشترک در دهکده مقاومت گیلان راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس و دهکده مقاومت در بخشی از برنامه‌ها فعالیت مشترک دارند و در برخی از موارد به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

جلائی مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس گیلان را اثرمحور و دهکده مقاومت را برنامه‌محور خواند و بیان کرد: بخشی از فضای مرکز فرهنگی استان مربوط به آثار، اشیا، اسناد و هنرهای مربوط به دفاع‌مقدس و یادمان شهدای گمنام است.

وی بخشی از فضای دهکده مقاومت گیلان را جزو برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، اردوها، فضاهای تفریحی و سینمای سه‌بعدی از جمله برنامه‌های فرهنگی در دهکده مقاومت استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس گیلان با اشاره به اینکه طرح‌های مرکز فرهنگی دهکده مقاومت استان آماده است، اظهار کرد: برنامه‌ها با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی اجرایی می‌شود.

جلائی از راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس گیلان در نیمه نخست سال ۹۵ خبر داد و یادآور شد: امیدواریم برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای گیلان بتواند به راه‌اندازی مرکز مذکور کمک کند.

* بنیاد حفظ آثار مسئول کمیته تولیدات کنگره ملی شهدای گیلان

وی با بیان اینکه نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت کمیته تولیدات، تدوین و تألیف به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان واگذار شده ضمن اینکه در کمیته‌های زنان، فرهنگی هنری و باغ‌موزه کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان عضو هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس گیلان به فرآیند تولید آثار دفاع مقدس از سال‌های گذشته در استان اشاره کرد و افزود: تولید آثار در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در گیلان در حال انجام بوده و تاکنون ۱۸۰ عنوان کتاب منتشر شده است.

جلائی با اشاره به ساخت ۳۰ عنوان فیلم دفاع‌مقدس در گیلان، بیان کرد: ۳۰ جلد کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان منتشر شده است.

وی تولید ۵۰ فیلم مستند گزارشی و نماهنگ دفاع‌مقدس را از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برشمرد و تصریح کرد: نرم‌افزارهای مختلفی در مورد دفاع مقدس در استان تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس گیلان با بیان اینکه بخشی از خاطرات شفاهی رزمندگان در دفاع مقدس جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدات در حوزه انتشارات، ادبیات و هنرهای نمایشی دسته‌بندی شده است.

جلائی از رونمایی تولیدات در عرصه کتاب و فیلم دفاع مقدس در روز اجلاسیه نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان خبر داد و یادآور شد: تولیدات فرهنگی استان به دلیل فعالیت‌های خوب انجام شده، دارای نمره خوبی است.

وی با تأکید بر ارتقای تولیدات فرهنگی دفاع‌مقدس در گیلان، اظهار کرد: فعالیت پژوهشی «نقش زنان در دفاع مقدس»، توسط یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد تاریخ انقلاب اسلامی با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خواستار همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌ها با این بنیاد شد و بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها نسبت به موضوع دفاع مقدس بی‌تفاوت هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه