مهار تورم بدون برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار رکود را تشدید کرد/ هیچ زمانی سود بانکی دو برابر تورم نبوده است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت با استفاده از سیاست‌های انقباضی زمینه‌های کنترل تورم و تشدید رکورد را فراهم کرد در حالی که برنامه‌ای برای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی وجود نداشت.

مهار تورم بدون برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار رکود را تشدید کرد/ هیچ زمانی سود بانکی دو برابر تورم نبوده است

به گزارش ۸دی، جعفر قادری عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی درباره تشدید رکود اقتصادی در دولت ًیازدهم اظهار داشت: اخیراً طی تذکری مشکلات اقتصادی به دولت گوشزد شد و در این باره تذکری ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه پیش از این راهکارهای بسیاری برای برون‌رفت از رکود در اختیار دولت قرار دادیم، گفت: استفاده از ظرفیت‌های علم و فناوری با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان از جمله راهکارها بود.

قادری تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت بخش تعاون کشور و فناوری را از جمله دیگر راهکارها عنوان کرد و گفت:‌ ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارند که همچنان مغفول واقع شده‌اند،از جمله آنها دریاها برای تأمین آب مورد نیاز و توسعه صنعت و کشاورزی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که بخشی از مشکلات رکود به ساختار اقتصاد کشور بازمی‌گردد که در این باره دولت انتظارات و توقعات بسیاری را به وجود آورده است.

وی افزود: دولت با استفاده از سیاست‌های انقباضی زمینه‌های کنترل تورم و تشدید رکورد را فراهم کرد در حالی که برنامه‌ای برای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی وجود نداشت.

قادری در توصیه‌ای به دولت گفت: دولت باید در استفاده از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها بیشترین کارایی را داشته باشد و در کنار آن به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و مشکلات بازار پول و سرمایه نیز توجه کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه نرخ سود بانکی به ۲ برابر نرخ تورم رسیده است، گفت: در هیچ دوره‌ای این تفاوت نرخ وجود نداشت و باید این میزان برای جلوگیری از تشدید رکود کاهش یابد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه