برخورد قانونی با عرضه قلیان در چایخوریها و کافه سراها

معاون فرماندار تالش گفت:ناهنجاریهای اجتماعی ایجاد شده ناشی از مصرف قلیان یک تهدید برای سلامت اجتماعی است و طبق قانون از عرضه قلیان در چایخوریها جلوگیری می شود.

برخورد قانونی با عرضه قلیان در چایخوریها و کافه سراها

به گزارش ۸دی، معاون فرماندار تالش خواستار جلوگیری از عرضه قلیان در سفره خانه ها و قلیانسراها شده و گفت : مضرات و ناهنجاریهای اجتماعی ایجاد شده ناشی از مصرف قلیان یک تهدید جدی برای سلامت اجتماعی است و طبق قانون از عرضه آن در چایخوریها و کافه سراها جلوگیری می شود.

سید جلال سید محمدی در جلسه ای که بمنظور ساماندهی واحد های صنفی چایخوری و کافه ها با حضور مسئولین بهداشتی ، صنعت و معدن و تجارت و اماکن و تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شد با اشاره به دستور پلمپ چند واحد کافه و چایخوری که اقدام به عرضه قلیان می کردند گفت : عرضه قلیان در اماکن عمومی طبق قانون ممنوع است ولی پلمپ واحد صنفی و تعطیلی آن مشکلی را حل نمی کند بلکه متولیان بهداشتی و صنفی باید با نظارت مستمر و پیگیری روزانه واحد های صنفی متخلف را شناسایی و اقدام به جمع آوری قلیانها نمایند.
وی با اشاره به افزایش بی رویه تعداد سفره خانه ها و قلیان سراها در این شهرستان افزود: نیروی انتظامی باید بر عملکرد و فعالیت این اماکن نظارت بیشتری داشته و با متخلفان در این بخش برخورد قانونی کند.
وی همچنان در ادامه از مسئولان مربوطه در خواست کرد: از صدور هر گونه مجوز عرضه قلیان به چایخوریها و کافه ها و واحد صنفی با عنوان قلیانسرا باید خودداری شود.
سید محمدی در ادامه سخنان خود در این جلسه گفت: متاسفانه سن استفاده از قلیان در جامعه پایین آمده و این عمل اثرات ناگواری برای جامعه خواهد داشت.
وی افزود: بحث آموزش افراد مختلف جامعه به ویژه افراد در معرض خطر بسیار مهم و تاثیر گذار است و از تمامی امکانات شهرستان برای ترویج آموزش همگانی مبارزه با ناهنجاریها باید استفاده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه