هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب و با حضور به موقع مردم آگاه و بصیر در ۹ دی فتنه خنثی شد

گشودن پنجره برای ورود دشمن، نتیجه بی‌خبری و نا آگاهی است؛ البته در این جریانات دستانی آشکار و طراحانی آگاه با سوء‌استفاده درصدد رسیدن به مقاصد خود بودند ولی با بیدار دلی و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب و با حضور به موقع مردم آگاه و بصیر در ۹ دی فتنه خنثی شد و نتیجه‌ای ماندگار را در مسیر تکاملی انقلاب رقم زد. آنچه که مهم به نظر می رسد اینست که گفتمان انقلاب در دنیا مخالفان جدی دارد و باید هوشمندانه راه های نفوذ آنها را شناخت و درصدد خنثی نمودن توطئه های آنها برآمد.

هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب و با حضور به موقع مردم آگاه و بصیر در ۹ دی فتنه خنثی شد

به گزارش ۸دی،با توجه به فرارسیدن یوم الله ۸ و ۹دی، پایگاه اطلاع رسانی آیت الله رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری مصاحبه ای را با وی ترتیب داده است که در ادامه میخوانیم:

۱۰سال پس از فتنه ۱۸ تیر ۷۸، فتنه بزرگ دیگری از خرداد ۸۸ شروع شد، ریشه این فتنه جدید در کجا بود؟ آیا همان افراد مجدداً فعال شده بودند و یا جریانات جدیدی وارد ماجرا شدند؟  به نظر شما عوامل اصلی فتنه ۸۸ چه کسانی بودند و به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

گشودن پنجره برای ورود دشمن، نتیجه بی‌خبری و نا آگاهی است؛ البته در این جریانات دستانی آشکار و طراحانی آگاه با سوء‌استفاده درصدد رسیدن به مقاصد خود بودند ولی با  بیدار دلی و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب و با حضور به موقع مردم آگاه و بصیر در ۹ دی فتنه خنثی شد و نتیجه‌ای ماندگار را در مسیر تکاملی انقلاب رقم زد. آنچه که مهم به نظر می رسد اینست که گفتمان انقلاب در دنیا مخالفان جدی دارد و باید هوشمندانه راه های نفوذ آنها را شناخت و درصدد خنثی نمودن توطئه های آنها برآمد.

در فتنه ۸۸ افراد ریشه داری نقش آفرینی کردند، نظر شما در مورد ریزش ها و رویش ها از بعد از انقلاب اسلامی چیست؟

در طول تاریخ در هر انقلابی جامعه، با ریزش‌ها و رویش‌ها مواجه بود ولی نتیجه مهم در حوادث تلخ ۸۸ سربلند بیرون آمدن از امتحانات و فتنه بود که با عنایت الهی و مدیریت هوشمندانه و حکیمانه مقام معظّم رهبری به دست آمد. البته یکی از درس‌­ها و پیام­‌های مهم این بود که همه در معرض خطر و تهدید هستیم و باید بیشتر از هر زمانی مراقب بود.

همه باید مواظبت و مراقبت کنند تا از آرمان‌­های والای انقلاب دور نیفتند و سقوط دامن­گیرشان نشود و گرنه ریزش‌ها و رویش­‌ها، فرآیند جدایی ناپذیر انقلاب هاست.

در ارتباط با حوادث انتخابات ۸۸ به نظر شما اگر امام(ره) هم بودند، زیر بار آن بدعت‌ها و درخواست‌ها می‌رفتند و با حوادث پس از انتخابات و درخواست‌هایی مانند ابطال انتخابات چه برخوردی می‌کردند؟

سیره امام خمینی (ره) اجرای قانون بود و بی شک امام با توجه به مبنایش در آن حادثه از اجرای قانون انتخابات حمایت و پشتیبانی می‌کردند همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر همین مبنا و روش، پایبندی به قانون را اصل قرار دادند و به هیچ شکل نمی‌پذیرفتند که خلاف قانون عمل شود.

لذا شاهد بودیم که تاکید می‌کردند همه مراحل اعتراض و انتقاد باید از طریق مجاری قانونی باشد و به مسئولان انتخابات هم توصیه می‌کردند که پس از مهلت اعتراض، تمام موارد به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. این رفتار متواضعانه برای پذیرش نقدها هم در سیره امام راحل بود و هم در نوع برخورد مقام معظم رهبری.

کسانی­ در سال ۸۸ شرایطی ایجاد کردند تا فضایی غبارآلود شکل گرفته و حوادث بعد از انتخابات رخ دهد، چه مجازاتی دارند؟

با توجه به نظام قضایی کشور، بررسی میزان جرم و جرائم، در اختیار  قوّه قضائیه با معیار عدل است تا جامعه بر اساس احکام صادرشده توسط دادگاه و مجازات مجرمان، احساس امنیت کند. حال آنچه که مهم است حفظ نظام از آسیب‌ها و خطرات است و همه باید به وظیفه و رسالت مهم و انقلابی خود عمل کنند؛ همه چیز باید بر اساس ضابطه عدل آن هم از طریق مجاری قانونی باشد. لذا بهترین مرجع برای تشخیص و تعیین میزان و کیفیت جرم و مجازات آن بر اساس فقه القضاء اسلام، قوّه قضائیه است که در رأس آن مجتهد عادل جامع الشرایط قرار دارد.

روز ۲۵ خرداد ۸۸ جمعیتی در خیابان آزادی تهران حضور داشتند، اما چه دلیلی سبب شد بخش مهمی از جمعیتی که در ۲۵ خرداد معترض بودند، به خیل عظیم شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ پیوستند؟

قربانی شدن ارزش‌های دینی نظام به قیمت امیال شخصی، گروهی و سیاسی، تاب تحمل از مردم ربود وتبدیل به همایش غیرتمندی دینی و ولایتمداری محض شده که ازاین دست حماسه‌ها در کارنامه مردم درطول تولد نظام اسلامی تاکنون کم دیده نشده است.

آنچه مهم است و همه باید آن را به عنوان یک وظیفه شرعی و قانون بدانند، آنست که حفظ نظام از اوجب واجبات است. البته همه باید تلاش کنند با قوّه عاقله و به دور از هر نوع افراط و تفریط، نظام اسلامی در هر زمینه ای با رهبری مقام منیع ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، به بهترین شکل مدیریت شود.

چه دلایلی درباره نقش نظام سلطه در طراحی و راه اندازی حوادث سال ۸۸ وجود دارد؟ چگونه این همسویی با ضد انقلاب، آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌وجود آمد؟

‌موسسات تحقیقاتی در آمریکا و رژیم صیهونیستی، ماموریت شناسایی نقاط ضعف وقوت کشورهای هدف را برعهده دارند، آنها پس از مشاهده زمینه‌های مناسب، پروژه خود را برای براندازی آغاز می‌کنند که نمونه‌های این روش دردیگر ممالک هدف نیز اجرایی شد.

حادثه عاشورای ۸۸ چگونه رخ داد و چه نقشی در به وجود آوردن حماسه ۹ دی و برچیدن آشوب‌ها داشت؟

تحریک رسانه‌های بیگانه، وعده‌های فریبنده ضد انقلاب وهدایت از داخل در روز عاشورا منجربه رفتارهای ساختار شکنانه وتوهین به ارزش‌های دینی شد، دشمن هم به خیال باطل جدایی مردم ازحاکمیت درصدد تشدید فشارها وتحریم ها بر آمد اما مردم با مشاهده این ناهنجاری‌ها، باز هم احساس مسئولیت کردند و با حضور چند میلیونی خود در یک تجمع کم سابقه، نتیجه بصیرت افزایی از کلام رهبرشان را به نمایش گذاشتند و بار دیگر بخش‌های دیگری از توطئه دشمن را خنثی کردند. امید است خدای متعال به همه توفیق دهد که نعمت ولایت و رهبری را بیشتر از هر زمانی قدردان باشیم تا در انجام وظیفه خود توفیق بیشتری داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه