هیچ کس جز اسرائیل از ویرانی سوریه خوشحال نمی‌شود/آیا تخریب سوریه موجب بنای ترکیه و عربستان خواهد شد؟

رئیس‌جمهور تاکید کرد: متاسفانه اکنون در شرایطی هستیم که در جمع کشورهای اسلامی یا کشوری به کشور دیگر می تازد و بمب و موشک بر سر مردم بی گناه می ریزد یا در درون دنیای اسلام گروه هایی به نام اسلام و جهاد تیغ بر رخ مسلمین می‌کشند.

هیچ کس جز اسرائیل از ویرانی سوریه خوشحال نمی‌شود/آیا تخریب سوریه موجب بنای ترکیه و عربستان خواهد شد؟

به گزارش ۸دی، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی کشورمان در بیست و نهمین همایش بین‌المللی وحدت اسللامی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: متاسفانه امروز در شرایطی هستیم که در جمع کشورهای اسلامی یا کشوری به کشور دیگر می تازد و بمب و موشک را بر سر مردم بی گناه میریزد و یا در دورن دنیای اسلام گروه هایی به نام اسلام و جهاد تیغ بر رخ مسلمین می‌کشند.

وی گفت: اگر متجاوز اصلی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی فراموش شود و حتی از صحنه کشورهای اسلامی فراموش شود اما آنچه مطرح می‌شود کشتار مسلمانان به دست مسلمان است یا حداقل آنها که ادعای اسلام دارند و با پرچمی به جان مردم افتاده اند که نام مبارک الله و پیامبر اکرم بر آنها نقش بسته است.

روحانی تصریح‌کرد: آیا فکر می‌کردیم جمعی ولو اندک در درون دنیای اسلام عملی و زبانی اسلام را دین کشتار و خشونت، اجحاف و ظلم در جامعه معرفی کنند؟ در این شرایط حساس منطقه و در شرایط حساس دنیای اسلام رسالت و وظیفه سنگینی همه باید بر دوش خود احساس کنیم.

روحانی در ادامه سخنان خود گفت: ما یک هویت داریم و آن هویت اسلامی ماست.بنده قبلا هم گفته‌ام آنچه به نام هلال شیعه عده‌ای تبلیغ می‌کنند این گفتمان بیگمار گونه غلط است، ما هلال شیعه و سنی نداریم ما یک بدر اسلامی داریم.

وی افزود: ما همه مسلمان‌ها در دنیایی هستیم که باید در کنار هم متحد باشیم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: بنده از شما صاحبنظران، اندیشمندان، مسئولان فرهنگی کشورهای اسلامی سوال می‌کنم ویرانی سوریه به نفع کیست؟ اگر ما خیابان‌ها و بنای سوریه را تخریب کردیم و یا آثار تمدنی آن کشور را از بین بردیم و اگر نفت مردم سوریه را دزدیده و به دیگران فروختیم و اگر کشوری که در کنار متجاوز اصلی منطقه یعنی اسرائیل سال‌ها ایستاده و مقاومت کرده تضعیف کردیم این مسئله به نفع کیست؟

روحانی با طرح این سوال که آیا تضعیف سوریه به نفع دنیای اسلام است؟، گفت: آیا تضعیف سوریه به نفع همسایگان مسلمان این کشور است؟ آیا تخریب سوریه موجب بنای ترکیه، اردن، عربستان، قطر، امارات یا دیگر کشورها می‌شود؟

وی افزود: چه کسی از ویرانی سوریه خوشحال است جز اسرائیل، چه کسی در جنگ در عراق خوشحال است جز اسرائیل و آنهایی که ضد مسلمان‌ها هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار خشونت و ترور در دنیا، تصریح کرد: متأسفانه ۸۴ درصد خشونت، ترور و آدم‌کشی در دنیای اسلام و در آفریقا، شمال آفریقا، خاورمیانه و غرب آسیا در حال رخ دادن است.

روحانی تأکید کرد: مگر ما مسلمان‌ها در برابر خون مسلمان‌ها مسئول نیستیم؟ و نباید پاسخگو و جوابگو باشیم؟ آیا قابل قبول است که پول نفت مسلمان‌ها را به آمریکا بدهیم و بمب و موشک بخریم و بر سر مردم بیچاره یمن بریزیم؟ آیا این قابل قبول است که موشک‌های ضد زره از آمریکا بخوریم و آن را در اختیار داعش و جبهه‌النصره و دیگر گروهک‌های تروریستی ضد اسلام بگذاریم.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد:  ما را چه شده است که در برابر این همه کشتار و خونریزی سکوت کرده‌ایم و یا به نفع آنهایی که عامل اصلی خونریزی هستند کمک می‌کنیم. آیا این برای دنیای اسلام شرم نیست که مسلمان‌ها با بچه‌های کوچک و زن‌ها در زمستان سرد در میان رودخانه، دریا و دریاچه به پناه یک کشور غیراسلامی بروند و آن کشور غیراسلامی آنان را پشت دروازه نگه دارد؟

ادامه دارد…

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه