ضرورت افزایش فضای رقابتی بین بیمه ها برای ارائه خدمات به بیماران/ تجمیع بیمه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند

عضو کمیسیون عمران در مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش فضای رقابتی بین بیمه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به بیماران، گفت: تجمیع بیمه‌ها هیچ مشکلی را در حوزه بهداشت و درمان حل نکرده و باید مشکلات هر بیمه‌ای را به تنهایی بررسی کرد.

ضرورت افزایش فضای رقابتی بین بیمه ها برای ارائه خدمات به بیماران/ تجمیع بیمه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند

به گزارش ۸دی، مهرداد بائوج لاهوتی با انتقاد از سیاست تجمیع بیمه‌ها از سوی دولت، گفت: با اجرای سیاست تجمیع بیمه‌ها به طور حتم فضای رقابتی میان بیمه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به بیماران از میان می‌رود، البته باید نگاه دولت در ارائه خدمات پایه و تکمیلی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها حمایتی و نظارتی باشد و نباید برای بیمه‌ها محدودیت ایجاد کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید صندوق‌های بیشتر بیمه‌ای برای ارائه خدمات به بیماران تشکیل شود، افزود: این موضوع حتی در قانون احکام دائمی برنامه  پنجم نیز مطرح شده، بنابراین صندوق‌هایی که می‌‌توانند تضمین‌های لازم برای ارائه خدمات بهتر به مردم داشته باشند باید درحوزه بهداشت و درمان کشور تشکیل شوند تا فضای رقابتی بیشتری میان بیمه ها به وجود آید.

دولت صندوق‌های بیمه‌ای را ترغیب به تبعیت از یک سیاست کلی کند

وی با بیان اینکه هر صندوقی که خدمات بهتری ارائه دهد به طور حتم تعداد داوطلب بیشتری خواهد داشت، تصریح کرد: تجمیع بیمه ها اقدامی غیرقابل قبول است و باید از فضای رقابتی میان بیمه‌ها حمایت کرد، البته دولت می تواند همه صندوق‌های بیمه‌ای را ترغیب به تبعیت از یک سیاست کلی در بخش بهداشت و درمان کند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت فعالیت چندین بیمه متنوع درسطح جامعه، افزود: فضای رقابتی به طور حتم باعث رشد بهداشت و درمان کشور خواهد بود؛ اما درحال حاضر بحثی وجود دارد مبنی برعملکرد ضعیف بیمه ها که این موضوع به طورحتم در اجرای طرح تحول سلامت تاثیرات سوء خواهد داشت که باید مشکلات این بخش را حل کرد اما تجمیع بیمه ها هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه