زندانیان مالی نیازمند کمک خیران هستند

مدیرکل زندان‌های گیلان گفت: زندانیان دارای مشکلات مالی نیازمند کمک خیران و کمیته امداد هستند.

زندانیان مالی نیازمند کمک خیران هستند

به گزارش ۸دی، سید حمید حسینی صبح امروز در نشست اداره کل زندان‌ها با کمیته امداد با بیان اینکه بیش از یک‌هزار نفر زندانی فاقد ملاقات در زندان‌های گیلان وجود دارد، اظهار کرد: این افراد هیچ‌گونه منبع درآمدی برای تامین نیازهای شخصی خود از جمله تهیه لباس، مواد شوینده و… را ندارند و دچار تنگدستی و فقر روحی هستند.

وی کمک ماهیانه کمیته امداد را در کاهش مشکلات روحی زندانیان ناشی از وضعیت نامساعد مالی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۵۶ نفر زندانی محکوم رد مال داریم که سال‌هاست در زندان بسر می‌برند و مدت زمان زندانی بودن این افراد در حال اتمام است اما از آنجا که محکوم‌له حاضر به گذشت نیست و یا حداقل نیمی از حق خود را می‌خواهد، نمی‌توانیم فرد مذکور را آزاد کنیم.

مدیر کل امور زندان‌های گیلان با بیان اینکه محکومیت بخشی از این زندانیان تقسیط شده است، گفت: اگر بتوانند پیش‌قسط‌های خود را پرداخت کنند و کمیته امداد در پرداخت این پیش‌قسط‌ها به زندانیان کمک کند یقینا شاهد کاهش آمار زندانیان خواهیم بود.

وی افزود: سه ماه به پایان برنامه پنجم توسعه باقی مانده که در آن نیز به موضوع مساعدت و همراهی کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای برطرف شدن مشکلات معیشتی زندانیان اشاره شده بود.

حسینی استفاده از حضور خیران و دلسوزان برای کمک به زندانیان نیازمند مالی را مهم دانست و افزود: این امر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی حدود ۶۵ درصد از محکومان در زندان‌های گیلان را متاهل عنوان کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد از زندانیان گیلان با مدارک تحصیلی زیر دیپلم و شغل ۴۶ درصد از زندانیان آزاد است.

این مسئول یادآور شد: امیدواریم کمک کمیته امداد مشکلات خانواده‌های نیازمند زندانیان را کاهش دهد و از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

وی جامعه هدف کمیته امداد را بسیار وسیع دانست و خاطرنشان کرد: زندانیان نیز می‌توانند جزو جامعه هدف قرار گیرند و درصد بالاتری از مددجویان زندان بتوانند از کمک‌های کمیته امداد استفاده کنند.

حسینی با اشاره به حضور زندانیان با قرار بازداشت‌های موقت در زندان‌های گیلان، یادآور شد: قرار بازداشت موقت از جمله قرارهایی است که صدور آن به سختی انجام می‌شود و شامل محکومیت‌های طولانی است و امیدواریم با تفاهمنامه مذکور خدمات بیشتری توسط کمیته امداد به خانواده‌های این زندانیان تعلق گیرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه