حمایت وزارت راه وشهرسازی از پروژه ساماندهی رودخانه های رشت

معاون وزیر راه و شهرسازی از مورد حمایت قرار گرفتن پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت توسط وزارتخانه راه و شهرسازی خبر داد.

حمایت وزارت راه وشهرسازی از پروژه ساماندهی رودخانه های رشت

محمد سعید ایزدی در حاشیه حضور خود در استان گیلان گفت: وزارت راه و شهرسازی از پروژه های باز آفرینی بافت تاریخی شهر رشت، پروژه توسعه خواهر امام (س) تا ساغریسازان و کلیه پروژه هایی که منجر به تشدید فضای عمومی در این شهر می شوند حمایت می کند.

وی یکی از رسالت های وزارتخانه راه و شهرسازی برای کمک و مشارکت در طرح ساماندهی رودخانه های شهر رشت را تهیه طرح اولیه عنوان کرد و افزود: این وزارتخانه می تواند در تهیه طرح مطلوب برای اجرا به مدیریت شهری رشت کمک کند.

مدیر شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ادامه داد: مورد دیگری که وزارتخانه می تواند از طریق آن به مدیریت شهری کمک کند، حمایت از اجرای این پروژه از طریق منابع مختلف مالی شامل اراضی و املاک و منابع مالی دولتی است.

ایزدی تصریح کرد: از آنجایی که شهرداری رشت اولویت ها را در این مورد تعیین کرده، ما نیز به صورت پایلوت روی این اولویت ها کار می کنیم.

وی همچنین به ارائه انواع تسهیلات باز آفرینی برای کمک به شهروندانی که می خواهند املاک خود را بهسازی یا نوسازی کنند اشاره کرد و گفت: سه نوع وام برای تسهیلات باز آفرینی وجود دارد که یکی از آنها  وام نوسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: وام نوسازی در کلانشهرها ۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ایزدی ادامه داد: نوع دیگر این تسهیلات، وام ودیعه مسکن است که از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود و باز پرداخت آن دو ساله بوده و افراد می توانند برای مدت نوسازی مسکن خود از آن برای تهیه مکان دیگری برای سکونت استفاده کنند.

وی گفت: سومین نوع تسهیلات هم وام مقاوم سازی و مرمت است که به صورت قرض الحسنه و تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود که افراد برای استفاده از هرکدام از این وام ها می توانند در سامانه تسهیلات وارد شد و پس از ثبت نام که توسط اداره کل راه و شهرسازی و اداره عمران و بهسازی شهری انجام می گیرد، توسط این ادارت به بانک معرفی شده و تسهیلات باز آفرینی دریافت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه