موشک ۲۰۰۰ کیلومتری ایران کابوس همیشگی دشمنان است/ دشمنان، زبان تعامل سرشان نمی‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موشک ۲۰۰۰ کیلومتری ایران کابوس همیشگی دشمنان است، گفت: دشمنان ما دشمنانی نیستند که زبان تعامل سرشان شود و به معنای دقیق کلمه وحشی‌ هستند.

موشک ۲۰۰۰ کیلومتری ایران کابوس همیشگی دشمنان است/ دشمنان، زبان تعامل سرشان نمی‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی در مراسم دومین سالگرد شهادت شهدای غدیر و سردار شهید تهرانی مقدم _پدر موشکی ایران_ که صبح امروز در حسینیه امام رضا (ع) چیتگر برگزار شد، پس از ذکر مصیبت کربلا و حماسه عاشورا اظهار داشت: طبق آیه ۱۱۱ سوره توبه در قرآن، هدف در جبهه شهادت نیست، بلکه هدف نابودکردن دشمن بوده و البته شهادت نیز برنده شدن است.

وی افزود: خدا به این موضوع وعده داده و البته جهاد فقط مربوط به مکتب اسلام نیست، زیرا در یهود و نصارا هم بوده و هر مکتبی جهاد دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمود” من قبول ندارم عیسی مسیح (ع) فرموده باشد؛ اگر قسمت راست صورت کسی را سیلی زدند، او قسمت چپ صورتش را نیز بدهد تا سیلی بزنند.” این با یک مکتب زنده و الهی سازگار نیست.

*شهید چیزی را نباخته و برنده این میدان زندگی است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید چیزی را نباخته و برنده این میدان زندگی است، گفت: این راه رفتنی است، شهید حاج حسن تهرانی مقدم در سن ۵۲ سالگی رفت و دیگران در سن ۶۲ یا ۷۲ یا فوق آن صدسالگی می روند، اما خوشا به حال کسانی که با فرق خونین و سرجدا و پیکر جدا در این راه رفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این جمله نایب امام زمان (عج) و فرزند امام حسین (ع) از آن جمله‌های ناب است که وقتی اسم کربلایی‌ها و یاران امام حسین (ع) را می‌نویسند، این شهید بزرگوار را نیز در همین لیست بنویسند، زیرا در شب عاشورا نیز امام حسین (ع) همین مدال را به یارانش داد و فرمود؛ من اصحابی باوفاتر از شما ندیدم.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، یقینا این شهیدان بزرگوار اگر در رکاب اباعبدالله الحسین (ع) نیز بودند، همین فداکاری را داشتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت سردار تهرانی مقدم گفت: حضرت آقا این شهید بزرگوار را سردار عالیقدر ، دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا خواندند و این دقیقا درست است، زیرا این که واحد توپخانه‌ای، موشکی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اینقدر ارتقاء یابد و اصلا فضای موشکی سپاه آنقدر بالا بیاید که به عنوان یک نیرو قرار گیرد، همگی از ذهن نورانی و زیارت عاشورایی حاج حسن آقا بر می‌خاست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی افزود: مادر این شهید بزرگوار در خاطرات خود می‌گفت؛ حسن هر روز بعد از نماز صبح زیارت عاشورا می‌خواند، لذا همین ذهن انس گرفته با زیارت عاشورا، طراح صنایع موشکی می‌شود که همین که دشمنان را زمین گیر کرده است.

*دشمنان ما دشمنانی نیستند که زبان تعامل سرشان شود

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمنان ما دشمنانی نیستند که زبان تعامل سرشان شود و به معنای دقیق کلمه وحشی‌اند، شما ببینید در سوریه چه می‌کنند، وحشی گری بیشتر از اینکه دختر ۳ ساله را روی تخت ببندند و پیش چشمانش سر پدر و مادر را ببرند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما با دشمنانی این چنین طرف هستیم که پیش چشم دوربین‌ها رزمنده سوری را می‌کشند و قلبش را در می‌آورند و در جلوی دوربین به دندان می‌کشند، لذا اینها فقط زبان قدرت و زور را می‌فهمند.

*اگر اقتدار ایران اسلامی نبود، آمریکا بارها به ایران حمله نظامی کرده بود

حجت‌الاسلام خاتمی گفت: تردید نکنید که اگر اقتدار ایران اسلامی نبود، آمریکا بارها به ایران حمله نظامی کرده بود و به تعبیر مقام معظم رهبری سگ زنجیری اش (اسرائیل) را رها می‌کرد.

وی افزود: موشک ۲۰۰۰ کیلومتری ایران کابوس همیشگی دشمنان است و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال فرمودند اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست از پا خطا کند، تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد، مرهون همین اقدامات حاج حسن تهرانی مقدم است که عبادت بزرگی انجام داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ملت ایران مدیون این عزیزان است که به فضل خداوند تجلی اقتدار ایران اسلامی هستند.

* دشمنان ایران، نوکران بی اختیار صهیونیست‌ها و سر و ته یک کرباس‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی تاکید کرد: ما با دشمنانی طرف هستیم که سر سوزنی پایبند به هیچ چیز نیستند و قراردادی برای آنها مطرح نیست. این دشمنان نوکران بی اختیار رژیم صهیونیستی و سر و ته یک کرباس‌اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وزیران خارجه آمریکا، فرانسه و آلمان همگی یکی هستند و فقط زبان زور و اقتدار را می‌فهمند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی با بیان اینکه ایران اسلامی راهبرد بازدارندگی را در نظام دفاعی ایجاد کرده است، گفت: هرچه اقتدار ما بیشتر شود، راهبرد بازدارندگی بیشتر خواهد شد و صنعت موشکی کشورمان که مایه افتخار بوده، بازدارنده دشمنان از هر گونه تعرض به نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همین موضوعات سبب شد تا مقام معظم رهبری مدال دانشمند برجسته را به سردار شهید تهرانی مقدم بدهد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی لقب پارسای بی ادعا را به این شهید بزرگوار دادند، زیرا کسانی حتی کارهای نکرده را به نام خودشان ثبت می‌کنند، اما این عزیز، دنیای خدمت بود و حتی فرزندانشان می‌گویند؛ ما تازه بعد از شهادت پدرمان فهمیدیم چه کارهایی می‌کرد یعنی حتی خدماتش را در خانه برای خانواده‌اش نیز نمی‌گفت./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه