ماجرای تخریب ایستگاه صلواتی بقعه خواهر امام رشت چه بود؟

طی روزهای اخیر خبری مبنی بر تخریب ایستگاهی صلواتی در محوطه حیاط مسجد خواهر امام به پایگاه خبری تحلیلی ۸دی نیوز ارسال شد. ۸دی نیوز برای بررسی صحت و علت این اتفاق در گفتگویی با عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان علت ماجرا را جویا شد.

ماجرای تخریب ایستگاه صلواتی بقعه خواهر امام رشت چه بود؟

  ADELI2

به گزارش خبرنگار سرویس اجنماعی ۸دی نیوز طی روزهای اخیر خبری مبنی بر تخریب ایستگاهی صلواتی در محوطه حیاط مسجد خواهر امام به پایگاه خبری تحلیلی ۸دی نیوز ارسال شد. ۸دی نیوز برای بررسی صحت و علت این اتفاق در گفتگویی با عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان علت ماجرا را جویا شد.

حجت الاسلام عادلی با صحیح خواندن اصل خبر توضیح داد: درباره اتفاقات بقعه خواهرامام باید بگویم که این کار به دلیل حرکت غیر قانونی شخصی انجام گرفت که هیچ سمتی در مسجد و بقعه خواهر امام رشت نداشته و از هیچ سازمانی هم حکم مسئولیتی ندارد و هیات امنا نیست.ADELI3

عادلی افزود: وی قبلاً بدون مجوز ۷باب مغازه را در پارکینگ بقعه خواهر امام در حالیکه کاملاً غیر قانونی بود، ساخته است. ما با شهرداری مکاتبه و درخواست کردیم از این کار ممانعت کنند اما شهرداری اقدامی نکرد. پس از آن چند شب پیش حوالی ساعت ۱۱ شب  گروهی شروع به ساخت غیرقانونی اتاقی در محوطه بقعه کرده و تا نزدیکی صبح کار اسکلت بندی اش را تقریباً به اتمام رساندند. صبح ما متوجه شدیم و برابر اختیارات قانونیمان ساختمان نیمه کاره را تخریب نمودیم. ساخت این اتاق در محوطه نیز کاملاً غیر قانونی بود چون طبق آیین هرگونه ساخت و ساز باید با دستور مقامات قانونی و بر اساس طرح جامع صورت بگیرد و کارشناس اوقاف باید آن را تایید کند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده خیمه امام حسین علیه السلام تخریب شده است اظهار داشت: خیمه ای در کار نبود بلکه می خواستند ایستگاه صلواتی دائر کنند. این ایستگاه را هم خود ما یعنی اداره اقاف برپا کرده بود. اما این فرد به نام ایستگاه صلواتی قصد ساخت و ساز در آنجا را داشت. وی شبانه داربست ایستگاه صلواتی اوقاف را باز کرده و وسائل آنرا به ایستگاه صلواتی که خود ساخته بود انتقال داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسن
من مغازه دار جنب مسجد خواهر امام هستم فقط این را بگویم که خیلی این تخریب فجیع بود و اصلا قابل توجیه نیست ، حال سوله بود یا اسکلت، ایستگاه صلواتی بود که هرسال توسط مسجد بنا می شد و و بعداز خدمات به مردم دوباره بعداز عزاداری جمع میشد.؟!!!
معصومه
سلام بر عزیزان پر تلاش 8 دی نیوز : به اطلاع میرساند هیئت امنای مسجد بزرگ خواهر اما م(س) همه نیروهای ارزشی و خوبی بوده و اکثرا از جانبازان دفاع مقدس هستند و درطی یکسال بدون دریافت یک ریال از اوقاف خدمات زیادی را انجام دادند و تهمت زدن به این بندگان خوب خدا و عنوان قلابی و... دادن درست نیست چون مربوط به امور مساجد است نه اوقاف وطبق دستور نماینده محترم ولی فقیه اوقاف حق دخالت در مسجد را ندارد. ا
حسن
سلام. بهتراست قبل از هرگونه قضاوت درباره عملکرد اوقاف و اعضای هیئت امنا مسجد خواهر امام دقیق تر به موضوع نگاه کنیم. برفرض صالح بوده افراد موصوف اجاره غیرقانونی پارکینگ، دایر کردن رستوران و ساخت و ساز غیر قانونی در ملک موقوفه از نظر شرعی و غیرقانونی بر گردن هیئت انای بقعه از جمله آقای م م هست. کمی فکر کنیم. تخریب ایستگاه صلواتی کار عجولانه و البته قانونی اوقاف بود که عواقب تبلیغی بدی داشت. به هر کسی که از نام جهاد استفاده کرد اعتماد نکنیم.
در حاشیه