چرا گران نشدن بلیت قطار آخوندی را عصبانی کرد؟/ وزیر راه طرفدار کدام “ایسم” است؟

عباس آخوندی که سابقه “مزخرف” نامیدن طرح “مسکن مهر” را نیز دارد، از گران نشدن بلیت قطار به اندازه‌ای خشمگین شد که عاملان آن را مارکسیست نامید!

چرا گران نشدن بلیت قطار آخوندی را عصبانی کرد؟/ وزیر راه طرفدار کدام “ایسم” است؟

به گزارش ۸دی، ماجرا از این قرار بود که به دنبال آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما قرار بود بلیت قطار نیز گران شود. اما پیش از اجرایی شدن آن، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده با ورود به این موضوع، آن را غیرقانونی دانست. همین اقدام عصبانیت وزیر راه را به دنبال داشت تا او ضمن مارکسیستی و سوسیالیستی خواندن موجودیت این سازمان، خواستار انحلال آن شود.

عباس آخوندی که سابقه “مزخرف” نامیدن طرح “مسکن مهر” را نیز دارد، گفت: باید با داشتن یک شهامت بسیار بزرگ در برنامه ششم توسعه، برای همیشه بساط سازمان‌هایی مانند سازمان حمایت و دیگر نهادهایی که قیمت‌گذاری را پیگیری می‌کنند، جمع شود.

او با بیان اینکه تداوم نظام قیمت‌گذاری در اقتصاد ایران ناشی از یک نگاه سوسیالیستی و مارکسیستی است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه امام راحل در نامه خود به رهبر وقت شوروی رسماً اعلام کردند نظام سوسیالیستی و مارکسیستی به تاریخ پیوسته هنوز در کشور ما کسانی هستند که می‌خواهند با استفاده از رژیم قیمت‌گذاری اقتصاد کشور را مدیریت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نمی‌توان بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور اوضاع را مدیریت کرد، تاکید کرد: عده‌ای از دوستان تصور می‌کنند که می‌توانند با کردن دست‌هایشان در جیب مردم و با دادن پُز حمایت از مصرف‌کننده اقتصاد را مدیریت کنند. در شرایطی که این موضوع صحت نداشته و نتیجه عملکرد آنها در این سال‌ها مشخص است.

آنچه از اظهارات عباس آخوندی قابل برداشت است، این است که او با زدن برچسب سوسیالیستی و مارکسیستی به سازمان حمایت، عملا به حمایت ویژه از اقتصاد لیبرالیستی روی آورده است. مظهر چنین اقتصادی در دنیا کشورهایی چون آمریکا و انگلیس بوده‌اند که طرفدار اقتصادی باز و رقابتی و بدون دخالت دولت بودند.

آخوندی در این اظهارات حتی بیانات امام (ره) را نیز به نفع ایده خود به کار گرفته در حالی که پر واضح است که معنای بیانات امام(ره) روی آوردن به اقتصاد غربی نبوده؛ کاری که ظاهرا وزیر راه  در عمل به دنبال آن است.

فارغ از این موضوع، آنچه وزیر راه فراموش کرده، این است که “اقتصاد رقابتی مدنظر او” امروزه حتی در دنیای غرب نیز ایده ای شکست خورده است و دولت کشوری مانند آمریکا نیز در صورت احساس خطر، خود راسا وارد اقتصاد و تنظیم بازار می شود. کافی است نگاهی به پول های تزریق شده دولت آمریکا به سیستم بانکی در سال های گذشته بیندازیم تا این موضوع به سادگی اثبات شود.

حال با این شرایط، چرا گران تر نشدن بلیت قطار تا این اندازه وزیر راه را عصبانی کرده، سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه