جشنواره عمار آغاز کننده صدور انقلاب از دریچه هنر است/ حضور افراد ارزشی و انقلابی در این حوزه کمرنگ است

صدیقی جشنواره عمار را موجب تغییر عمده در حوزه سینما و رسانه ذکر کرد و یادآور شد: این تغییرات به دلیل حضور جوانان ارزشی است که جای قدردانی دارد.

جشنواره عمار آغاز کننده صدور انقلاب از دریچه هنر است/ حضور افراد ارزشی و انقلابی در این حوزه کمرنگ است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی در دیدار با رابط ائمه جمعه جشنواره مردمی عمار، با بیان اینکه پس از انقلاب به دلیل مشکلات مختلف از جمله اقتصادی، کوتاهی‌های زیادی در عرصه شده است، اظهار کرد: حضور افراد ارزشی و انقلابی در این حوزه کمرنگ است.

وی سینمای شهر صومعه‌سرا را به دلیل مشکلات این حوزه تعطیل عنوان کرد و گفت: سینمای صومعه‌سرا با تغییر کاربری مواجه شده است.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه هنر از ابزارهای قوی برای صدور انقلاب است، تصریح کرد: هنر از بهترین ابزارهای القای فرهنگ به دیگران است.

وی جشنواره مردمی عمار را آغازکننده صدور انقلاب از دریچه هنر دانست و گفت: جشنواره عمار با یک کار خوب و ارزشی آغاز کننده صدور انقلاب از دریچه هنر است.

صدیقی جشنواره عمار را موجب تغییر عمده در حوزه سینما و رسانه ذکر کرد و یادآور شد: این تغییرات به دلیل حضور جوانان ارزشی است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالان و اکران‌کنندگان عمار دارای شوق، علاقه و ظرفیت‌های مناسب هستند، خاطرنشان کرد: این افراد فرهنگی با شعور مذهبی خود جشنواره عمار را به خوبی جلو برده‌اند.

امام جمعه صومعه‌سرا ادامه داد: شهرستان صومعه‌سرا با برخورداری از ظرفیت‌های خوب آماده همکاری همه‌جانبه در این زمینه است.

وی با تصریح بر اینکه فعالان فرهنگی صومعه‌سرا از تیزر و فیلم‌های عمار در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کنند، آمادگی اکران فیلم‌های عمار نیم ساعت قبل از نماز جمعه را اعلام کرد.

رابط جشنواره مردمی عمار نیز اظهار کرد: ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با ۲۱۵۰ اثر در پنج بخش «فیلم»، «لوح نگار، نقد و پژوهش‌های سینمایی»، «گرافیک»، «بازی‌های رایانه‌ای» و «فیلم ما» و با موضوعات «تاریخ معاصر ایران»، «فتنه سال ۸۸»، «بیداری اسلامی و جهانی»، «نقد درون گفتمانی»، «جنگ نرم»، «اقتصاد مقاومتی»، «ایران و آمریکا» و «حادثه هفتم تیر» همزمان با حماسه ۹ دی، در تهران و بیش از ۵ هزار نقطه از کشور آغاز می‌شود.

به گفته فتحی، جشنواره مذکور با استفاده از ظرفیت مردمی بیش از ۱۰ هزار نفر اکران‌کننده مردمی و در ۴۰۰ نقطه از کشور دارای رابط مردمی است.

به گزارش فارس، شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه کشور نیز برای ایجاد انگیزه و تشویق فیلم‌سازان و هنرمندان به آثار تولید شده با مضمون «نماز جمعه» و سوژه‌های مربوط به آن در ششمین جشنواره مردمی عمار، «جایزه ویژه‌» اهدا می‌کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه